Calorieën, dieet en sport: de balans van de menselijke energie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Calorieën, dieet en sport: de balans van de menselijke energie




par Christophe » 02/11/10, 10:41

Dieet, calorieën en de energiebalans van de mens nutriënten worden getoond op alle agro food (met uitzondering van groenten en fruit en bulk) maar wat echt tegen onze organisatie?

Toen we eten 1 Calorieën (in feite energie is een Kilo calorieën maar de term mag niet goed doen in de voeding boek ...), hoe ons te assimileren? Hoeveel kunnen we gebruik maken van (een man in rust uitstraalt 70W voortdurend onder thermische vorm)? Hoeveel winkel we? Hoe medium lichaam kan het op te slaan energie per dag op de meeste (productie van vet)? Wat is de gespierde prestaties van een man? Wat is de maximale thermische vermogen uitgezonden door een man? Etc etc ...

Met andere woorden, zal dit onderwerp probeert de vraag te beantwoorden, hoe de energie van de stroom wordt gebruikt en wat de energiebalans van een mens (en bij uitbreiding dierlijke aandrijving)?

Uiteraard is dit afhankelijk van de persoon en waarschijnlijk het type calorieën (1 calorie koolhydraten, snelle of vet wordt niet op dezelfde wijze), maar we zullen gemiddeld praten.

Eigenlijk wilde ik het volgende over het onderwerp te beantwoorden:
https://www.econologie.com/forums/calcul-bes ... 10106.html
maar ik denk dat de vraag verdient te worden benadrukt:

clasou schreef:
Christophe schreef:Ik kocht een fiets récement teller die het aantal verbrande calorieën en de gelijkwaardigheid berekent in het vet ...

Ik heb de volgende gelijkwaardigheid: 1 1 km = gram vet = 20 calorieën (het duidelijk spreekt dus calorieën kilocalorieën). Muscle prestaties is in de orde van 20%.


Ik geloof 1 snel gr suiker, calorieën is 4 toen de gram vet calorieën is 9.
het element dat het meest vette olie is 900 calorieën 100gr.


1 9 gram vet = Calories (Kilocalorieën) = 9 * 4.18 kJ = 38 kJ, dat is voor 1 kg 38 000 kJ. Dit is eigenlijk de goede waarde in ruwe energie.

Het is altijd lastig met voedselpakketten want we moeten bruto en netto energie (bruikbaar is of kan worden opgeslagen) te onderscheiden. Die wordt aangegeven op de verpakking rauwe energie in voedselverpakkingen.

De cijfers die ik heb gegeven zijn equivalenten gegevens op de meter bij het verlies van energie. Dit betekent dat de mechanische calorie spier (spier prestaties 20%) zorgen voor het duurde besteden 5 opslag calorieën (vet) ca ... probleem niet stok met geen gelijkwaardigheid met de teller ... de tegengestelde...

Als we echter het equivalent van 1 g vet hebben dat 9 calorieën bevat = 20 verbruikte calorieën, is dat omdat er ofwel een "bug" in de berekening van de teller zit, of het spreekt in "rauwe energie die we hebben gegeten" . We kunnen 20 calorieën eten om er slechts 9 op te slaan, wat overeenkomt met het gram gesmolten vet, maar dat lijkt me enorm als een bewaarbare hoeveelheid ...

Inderdaad; als we 100 calorieën eten, assimileren we er geen 100 (een deel blijft in het "kanaal"), we geven het direct uit en slaan dus maar een klein deel op. Naar mijn mening is de opslag minder dan 1% ... maar zoals gezegd hangt het af van het lichaam en het type calorie.

Moet in het bezit van de studies te krijgen, kan het zijn dat een paar cijfers in dit: https://www.econologie.com/stockage-et-p ... -3133.html


Lees ook: https://www.econologie.com/forums/alimentati ... t8851.html

In het kort: proberen om al het licht te maken op deze punten ...
Dernière édition par Christophe de 02 / 11 / 10, 14: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 02/11/10, 11:22

interessant:
Ik breng mijn kleine stenen gebouw met de bovenstaande grafiek om aan te tonen dat de momentele vermogen en gemiddelde macht over een kortere of langere periode wordt een beschouwd, omdat ze zijn uiteraard zeer verschillend.
het doet me ook denken dat ik iets las dat de beroemde kracht van het "paard" ongeveer de kracht was moyenne een paard op uzal werken dag
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/11/10, 12:53

... Een andere thread om me uit mijn scharnieren te krijgen : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 02/11/10, 13:46

Pkoi Obamot? We allergisch sport huid?

Super Dirk Pitt, dank u voor de curve, als je de bron is nog beter *

Het was dan ook nu een duidelijk idee van energie nuttige mechanische, valt nog te spierprestaties vinden.

Ik had op een dag gelezen dat het in het bereik van 20% zat en ik herinnerde het me gemakkelijk omdat het (vreemd genoeg) leek op een verbrandingsmotor. Nu moet het dezelfde variaties hebben naargelang de individuen (en dus de "kwaliteit" van de spieren en de gezondheidstoestand van het organisme) als voor het maximale vermogen.

* Deze reactie kan de bron van deze curve?

ps: ja voor het paard, dit is het gemiddelde vermogen over een dag (in 10 12h) ... want die onmiddellijk paard kan meer doen (zie over Grelinette: https://www.econologie.com/forums/attelage-h ... t6885.html voor meer informatie)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/11/10, 14:01

Op econology vond ik deze voorstelling aan de trappen van het vliegtuig pedaal !!
Een heilige wetenschappelijke en technische prestaties !!
Binnen op econology eind vorig jaar !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 02/11/10, 14:02

Goed onder de vorige curve: hoeveel calorieën en vet gram gelijkwaardige gemiddelde mens geconsumeerd door sport 1h?

Laten we een "gemiddelde" atleet nemen: 120W continu gedurende 1 uur.

W = 120 120 mechanische joules per seconde = 120 / 4.18 29 = mechanische calorieën per seconde (let op dit zijn kleine calorieën)

Vandaar dat meer dan een uur: 29 3600 * = 104400 104 calorieën of Kilocalorie of calorieën (nog mechanisch).

Indien wordt aangenomen dat gecontroleerd, spier- opbrengst 20 100% en% van de energie uit de opgeslagen vet van de gebruiker, zodat geldt:

* = 104 5 520 calorieën verbruikt thermische of 520 / 9 57 = gram vet.

Sinds 100% van de energie komt niet uit vet, zal de realiteit noodzakelijkerwijs lager zijn, indien 50% afkomstig uit vet, zal het onderwerp zijn dan ook verloren na een uur om 25 30 gram / 520 calorieën.

Dat klinkt een beetje hoog, maar plausibel? Wat denk jij?

Net als leuk, dus ik neem, echt bij toeval, gezien mijn meter één valt op dezelfde orde van grootte: 1 20 = g vet calorieën. De "bug" die ik hierboven niet heb uitgelegd, komt daarom zeer waarschijnlijk van het feit dat 100% van de energie van een inspanning niet uit de vetreserves komt ... maar rond de 50%.

ps: op dezelfde fietscomputer heb ik een schatting in "instantaan calorieën". Ik zal proberen te begrijpen waarmee het precies overeenkomt (de instructies zijn vaag over de definitie). Omdat "instant calorieën" logischerwijs een kracht is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/11/10, 14:02

Ik antwoordde u in de andere thread, maar zoals gevraagd stuur ik hier:

:schok: Ja, ik zag het, heb je ook additieven om in de "motor" te doen om de prestaties te verbeteren? 8)

Het is gevaarlijk deze tabellen, en het is niet zonder herinneren experimenten op de mens van de Rich IIIe ... ik overdrijf, maar het heeft niets te behagen ...

Vooral toen ik dit las:
Christophe schreef:regime, Calorieën en menselijke energiebalans

U kunt alles ... behalve raden op dieet te doen!

Christophe schreef:le waaronder een betere gewicht / levensduur van de batterij / efficiëntie / kracht, maar ook de veiligheid (Vergeet niet dat de helm niet verplicht is op VAE) ...


Het is eng om het te lezen in die termen, en ik neem aan dat je bedoelde "niet verplicht"Omdat noodzakelijk, het is onvermijdelijk: we zullen het leven van de fietser niet in gevaar brengen als een zaak van de prestaties :!: :onheil:

... wanneer is de kwantificering van plezier?
... Wanneer het kwantificeren van prestatieverbeteringen door middel van "verplichte fun"? (Het is om te lachen, maar een gespannen lach : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: )

Niets te wouar met mijn legendarische afkeer van sport (grapje) :P Maar het:

"Vermogen op lange termijn"


MDR!

Je er helemaal niet, zou het juiste pad om de effecten van serotonine koppel / dopamine bestuderen (slechts deze twee te noemen). Eén acteren op het plezier, de andere aan het verlangen. Dergelijke tabellen en analyses en poging tot kwantificering missen het punt. Met al mijn respect!

... Sterk ... hoestte toussaaa ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 02/11/10, 14:39

Obamot schreef:Vooral toen ik dit las:
Christophe schreef:regime, Calorieën en menselijke energiebalans

U kunt alles ... behalve raden op dieet te doen!


reageerde ook op een ander onderwerp:

Christophe anderzijds onderwerp geschreven:We moeten de term dieet als dieet beschouwen en niet als dieet gericht op afvallen. Het lijkt mij dat voeding de verzamelnaam is om alle voedingsbijdragen aan te duiden ... Anorexia of herstellende mensen doen ook aan genezen diëten ... maar "veel calorieën".

Marketing en populair denken assimileren momenteel het woord 'dieet' echter met, natuurlijk, de meest bekende vorm in onze overvoerde samenlevingen: het 'afslankdieet' ...
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 02/11/10, 15:58

In de eerste plaats wil ik zeggen dat wat ik zeg is een residu van een boek waarin ik geïnteresseerd was geweest, er straks 30 jaar.

Zo snel gr 1 4 cal suiker.
1 9 gram vet cal

lichaam van een man basis is 1800 calorieën per dag, meer dan stckage indien niet gebruikt.

Het lichaam zet dit calorie zeggen 100 gr honing ook zal worden omgevormd tot houdbare complex vet zo snel 400 45 zou suiker gram vet cal.

Voor de moeilijke menselijke prestaties, want als we fietsten het is vooral de benen dat slechts één motor verbruikt uit de menigte die heeft.

Wanneer de inspanning is er (denk ik) de eerste 20 seconden zijn overwegend aërobe energie gaat dan in anaërobe. (Waarom zeker dat bij het starten kunnen worden ingesteld danser en vervolgens gaat zitten ( gestabiliseerd)

Vetten te wijzigen om te gebruiken, en als alle brandstof appport zuurstof essentieel is voor betere energie-efficiëntie.
Ik verwachtte goede niet zeggen te veel onzin en eigenlijk verloor ik mijn zoon.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/11/10, 16:59

Het is erg theoretisch en heeft op de lange termijn weinig waarde, gezien de huidige kennis (dwz "Geneeskunde 2.0")

Christophe schreef:reageerde ook op een ander onderwerp:
Nan maar! : Cheesy: ... U blijft een thread te beantwoorden aan de andere diwouar : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 02 / 11 / 10, 17: 17, 3 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten