Kalender van seizoensgebonden groenten en fruit en lokaal

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/01/16, 17:58

ahmed
Janic, sorry, maar ik weet niet veel van wat je mijn opmerking te beantwoorden begrijpen is bedoeld als aanvulling op die van de Deed en de inhoud van uw boodschap, die zijn voorafgegaan niet uitdagen ...
Ah moeilijk te snelkoppeling begrijpen. Mijn antwoord is juist gerelateerd aan wat deed spanningen (gedeeltelijk, maar slechts ten dele, binnen reden dan ook) en dus mijn antwoord is rekening gehouden met twee overwegingen (niet intenties) en toespeling, de vorige, de Bobos.
Citation:
Ik zou zeggen dat een van de andere economische principes die Janic oproept, ook is om te verkopen wat de klant bereid is te betalen, als men erin slaagt hem te laten geloven dat het bedrag van het label bijdraagt ​​aan de "waarde" van het product. Veel voorbeelden bevestigen deze psychologische kant.
Inderdaad deze formulering die u gebruikt kan worden begrepen op twee manieren: ofwel als een simpele constatering dat alle dingen een eerlijke prijs moeten betalen (we niet kopen een Rolls ten koste van 2CV), maar de rest van de formulering " als men erin slaagt hem te laten geloven dat de hoeveelheid van het label bijdraagt ​​aan de "waarde" van het product "Houdt in dat de klant dit type product is ofwel een zuignap of bobo, geen geïnformeerde consument die een andere keuze van de rest van de bevolking door reflectie en dus om gegronde redenen zoals ecologie, ethische, gezondheid wie zijn de meest voorkomende redenen nu.
Als er meer ambiguïteit, het eindigde mijn toespraak.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/01/16, 18:44

Het is een vergissing om te debatteren, het heeft niets te maken:

- aan de ene kant hebben we ECHTE lokale producten die LOKAAL moeten worden gekocht op een manier die de voetafdruk op het milieu minimaliseert en de bodem niet uitput, wat Janic verdedigt is een paar andere vanwege hun kwaliteit, en zo daar inderdaad, de iets hogere kosten (en vaak zelfs niet) zijn slechts anekdotisch van mensen die andere keuzes maakten op basis van hun vrije wil!

- Terwijl aan de andere kant waren oplichters die proberen om producten industrieel vervaardigde alsof het authentieke waren, lokale ambachten te verkopen (met uitzondering te doen 56 uren lopen om ze te krijgen) ... dan een leger van zoals spammen "Francine"wat in feite een man is die zich voordoet als een vrouw:

francine59 schreef:Het is zeker beter om te eten met de seizoenen, in plaats van het kopen van uit Zuid-Amerika kersen in de winter.
Ik EEN GROTE verdediger lokale producties, waarom kijk weg (en dure) die we vinden in de buurt. er is altijd dicht bij huis een producent die lokale producten te bereiden.

Bron, boven: https://www.econologie.com/forums/calendrier ... tml#297621


... Om op te scheppen over vermeende deugden.

Als sommige bereid waren om de moeite te nemen om, zoals hier te zien, dat de EC Francine 3 of 4 nauwelijks positioneert haar banden >>> en het is te betreuren het debat via een schijnvertoning te voeren, aangezien ondertussen blijft:

HIER VAN EEN CASSOULET € 22.- kg
https://www.econologie.com/forums/consommer- ... tml#298101

ER olijfolie € 36.- liter:

raymon schreef:
Als u op zoek bent naar goede producten zonder te bewegen, ik aan boord van de url site [http://terroirsmarket.com/fr/] je goede dingen van het geheel Frankrijk te vinden

Een 36 euro per liter olijfolie bio hetzelfde ... een andere bobos website


EN THEE-infusie Orties € 195.- kg (€ 7,80 de 40gr brandnetel + wat tijm peterselie zaden / koriander naar smaak)

- "Niet zo duur zei hij" (Francine) ...

Dit is echt niet de zorg over de hoofden van mensen !!!

TE VERMIJDEN verwarring, ik denk dat het zou goed zijn om de links in de ambten 2 VERWIJDEREN !!!
(Hier >>> en ook hier >>> )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Kalender van seizoensgebonden en lokale groenten en fruit




par Christophe » 17/09/21, 14:20

Ik heb zojuist een klein artikel gepubliceerd over de biologische levensstijl: https://www.econologie.com/mode-de-vie- ... economies/

0 x
Gerardline
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/02/22, 18:20
x 1

Re: Kalender van seizoensgebonden en lokale groenten en fruit




par Gerardline » 26/02/22, 19:04

Bedankt voor het delen. Het is geweldig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten