TL-buizen: uitzetten of aan blijven gaan?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 23:58

Christophe schreef:Dus schakel ze uit en als ze blijft terugkomen, geef haar dan de link naar deze discussie... : Mrgreen:


Of een klap, afhankelijk van of je je collega leuk vindt of niet... : Twisted:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/09/08, 00:22

Christophe schreef:Overconsumptie van starters!! Nou, zeg het dan!! Wat je collega ook zegt... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik denk dat ze geen idee heeft wat ze zegt, omdat een simpele berekening voldoende is om haar haar fout te laten zien.

Stel dat ze gelijk heeft: een buis van 52 W die 15 minuten loopt, verbruikt 52*60*15 = 46800 elektrische Joules (ik verwaarloos de Cos phi om het gemakkelijker te maken).

Ervan uitgaande dat de starter gedurende 2 seconden start, zouden we een onmiddellijk door de starter opgenomen vermogen verkrijgen van 46 / 800 = 2 W of 23 kW, genoeg om de stater en de stroomdraden ongeveer tien keer te laten smelten ... en de motor in brand te steken lab elke keer dat het wordt "aangestoken"... : Mrgreen:

Aan de andere kant, waar uw collega gelijk had kunnen hebben, was de gevoeligheid voor het AAN/UIT van de neonlichten, maar gedurende 15 minuten denk ik dat het grotendeels "winstgevend" is om te snijden...

ps: mogen we weten wat voor lab het is?


Nou, dit gerucht dateert dus uit de jaren 70!
Toen ik een bepaalde leeftijd had, bracht een vriend het ook naar mij toe, en hij was noch een dwaas, noch een ouch!

Het was een zeer goed onderbouwd gerucht, dat betrekking had op 1°: de consumptie van zogenaamde “neon”
En 2°: en de levensduur van de starters van die tijd.

Een bevriende elektricien vertelde me dat het beter was om het starterpaar, neon, te vervangen in plaats van de ene dan de andere.
Wat is ermee?

Bedankt aan Beeld om de oorlog te stoppen, is beleefdheid een kardinale deugd in de econologie, het is niet Christophe, noch ikzelf die het tegenovergestelde zullen zeggen (voor de goede orde, mijn echte voornaam is ook Christophe)

Voorname en broederlijke groeten uit Lietseu

Bedankt voor deze cursus elektriciteit Tof!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/09/08, 08:46

hallo
slechte starters veroorzaken voortijdige veroudering van de filamenten aan het uiteinde van de buizen. het verdient de voorkeur om ze regelmatig te vervangen, vooral als er regelmatig aan en uit wordt geschakeld. waarom adviseren om het buis/starterpaar te vervangen, eenvoudig omdat gebruikers heel vaak proberen tot het einde van de slijtage te gaan, totdat de buis niet meer oplicht: daar is het te laat, de gloeidraden zijn niet verbrand maar op de limiet.
Een ander probleem is dat op veel plaatsen waar dergelijke buizen zijn geïnstalleerd, de locatie, vaak hoog, onbereikbaar is door simpelweg je armen op te heffen, dus zelfs als dat betekent dat je een ladder moet nemen, kun je het beste de twee vervangen, zonder je zorgen te maken als alle gewijzigde onderdelen zijn nog steeds geldig.
op de vraag of het beter is om uit te schakelen als je een paar minuten weg bent, zou ik zonder enige twijfel ja zeggen, maar in de praktijk doen maar weinigen het, behalve thuis, omdat ze thuis de rekening van EDF ontvangen, niet elders; maar dit is een ander soort discussie die op gang zou kunnen worden gebracht, op maatschappelijk vlak, en niet alleen op ecologisch niveau.

om terug te keren naar pc's die aan en uit staan: de elementen die het eerst kunnen verslechteren zijn de ingangsfiltercondensatoren (voeding), niets anders: geleidelijk drogen ze uit en neemt hun capaciteit (in farad) geleidelijk af, waardoor de kwaliteit van de filteren. Om dit probleem te compenseren, compenseert de regelelektronica erachter de verliezen en nadert beetje bij beetje hun operationele limieten.
dit geldt voor alle schakelende voedingen, niet voor die welke nog met een klassieke transformator werken.
jeff


Lietseu: Moet ik mezelf op orde brengen?
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten