Hard of oud brood: Foto's recept Bedelman (bedelaar)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Hard of oud brood: Foto's recept Bedelman (bedelaar)




par Christophe » 26/10/11, 16:54

Wat te doen met je harde brood (behalve de wentelteefjes die iedereen kent en die niet zo goed werkt met te hard brood)? Een bedelaar of Bedelman! Het originele recept is zoet maar je kunt er ook heel goed een zoute variant van maken! Te doen met elk oud brood (zolang het niet "gebleekt" is door bakkers !!) :(

Dus hier is "mijn" Bedelman-recept (bedelaar in het Frans) en geïllustreerd met hoeveelheden aub!

Je hebt nodig:

- Een grote kom, 1 vlak, spatel of een grote houten vork
- Droog brood (je kunt mengen met andere soorten)
- Melk
- suiker
- Fruit (vermijd zure vruchten of die slechte kok zoals aardbeien ...)
- Optioneel: rozijnen, kaneel, eieren (sommige liever zonder) en andere zoete specerijen ...

De volgende stappen:

1) Store genoeg brood (zeer) droog tot een kom, dan heb ik brood dat 3 weken heeft! Zolang het niet beschimmeld bruikbaar!

Beeld

2) Verzacht en kneed alles goed met melk, snijd het brood te droog gesneden voor het gemak, in dit geval, heb ik een beetje minder 2L (hangt af van de vochtigheid van het brood). Voeg de melk toe naarmate het verweekte brood

Beeld

3) Zodra melasse is vrij homogeen: voeg suiker (de dosis is afhankelijk van uw smaak), rozijnen, kaneel ... of andere zoete specerij die je leuk vindt (kokos, amandelen, alcohol. ..). Ik heb een beetje honing deze tijd en 3 eieren.

Laten rusten melasse 20 minuten (zodat de smaken goed mengen). U kunt het fruit in deze periode voor te bereiden.

Beeld

Ik ben 2 2 gerechten met vruchten:
- Verse en zoete kaneel appels
- Peren ingeblikt wijn

De truc is om het fruit niet toe te voegen in de schaal met een gemeenschappelijke basis: als dit je verschillende bedelman kunt doen voor dezelfde fundamentele voorbereiding (want hoe langer het is moeilijk om brood te kneden).

U kunt bestrooi met een beetje suiker en kaneel gebakken om het een beetje meer fris te maken.

4) Bak in de oven die is voorverwarmd (tussen 180 en 200 ° C):

Beeld

Koken tot een vrij compact deeg.

5) Winst na een uur van het koken (indien minder dan 1 enkele vlakke natuurlijk):

Beeld

Links appels, peren rechts.

6) En na 4 dagen, hier is wat overblijft:

Beeld

Dit houdt een goede week in de koelkast (zie ca nooit had veel met mij!)

Om dit te moeten worden gegeten warm of koud ...

Persoonlijk vind ik het als een quiche: best koud de volgende dag.

Dat je weet alle geheimen van een succesvolle Bedelman door Christophe Masterchef : Mrgreen:

Een laatste ding: het is mogelijk, ik heb al getest, moet u alle de zoete ingrediënten met hartige ingrediënten (spek, ham, kruiden, courgettes, tomaten, ...) en je krijgt ... een zoute Bedelman lijkt op een taart zoute smaak!

Krijg het koken!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/10/11, 10:06

Ben dan geen honger? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 28/10/11, 14:45

Christophe schreef:Ben dan geen honger? : Mrgreen:

Zodra ik begin te lezen over, het was zo lekker dat ik niet kon helpen, maar lik mijn scherm! slurp.

Ik beloof je, zodra ik heb een moment dat ik te starten. Bovendien, gezien al het harde brood dat ik mijn paarden, mijn kippen en mijn konijnen geeft, kan ik bedelaars maken ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/10/11, 16:34

Lol slechte vertoning :) Was het goed?

Na de wedstrijd de beste manager van het jaar, beste bedelaar? : Mrgreen: : Mrgreen:

M'enfin internet gonna moeilijk om te beslissen ... gustatorily spreken! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/11/11, 16:39

Hier is mijn 2ieme batch!

Variatie: appel, kaneel, rozijnen, Gingerbread (1 / 3 over in de basis mengsel, vandaar de kleur een beetje donkerder) ...

Beeld

Wie is de volgende?
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 17/11/11, 18:46

Ik wist het niet. Ik voel dat ik ben meer te gooien veel brood. Ik heb al gooide heel weinig, maar er vervolgens.

Merki, Christopher.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 21/11/11, 14:29

Ben blij dat je hebt gedaan te ontdekken.

U ziet, het is ook een zeer goede dessert mits niet te kijken naar de eh uiterlijk (en dan goed mag niet worden misbruikt onder bedreiging van een aantal zwaarte spijsvertering ...) ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/03/12, 11:32

Dus dan? Nog geen enkele econocuistot op econo? : Mrgreen:
0 x
maximilien912
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/07/12, 15:35




par maximilien912 » 05/07/12, 11:23

Uitstekend! Ik zou niet denken dat het mogelijk was om zulke goede gerechten met harde brood te bereiden :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ijsbeer
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/04/14, 10:44




par ijsbeer » 02/04/14, 16:08

Ik wist dat de pijn perdu met oeufm melk en oudbakken brood, maar ca ca me als cro cro goed !!!!
0 x
Bescherm de natuur

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten