Gids strijd tegen voedselverspilling (UCM)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/01/12, 23:40

Ik zei de_li_cate_ment (niet al het porselein in de winkel breken...) : Cheesy: met de rookmachine, zie je... Je moet ook een lat uit de kofferbak snijden als je "roest" ziet verschijnen... en het is beter om een ​​zeer schone koelkast te hebben, niet een gekoloniseerd door allerlei dingen en geuren (af en toe een scheut bleekmiddel... en voila!).

En dan zijn er variëteiten die kwetsbaarder zijn dan andere (zoals zeer geavanceerde salades van het kroptype), zodat ze smaak verliezen voordat ze stevigheid verliezen...

Probeer het en laat het me weten...

PS: vergeet voor nu met de grootmoeder ...^^
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/01/12, 08:17

Om een ​​sla niet te laten rotten, pelt u hem gewoon af en wikkelt u hem in een theedoek die de nodige vochtigheid vasthoudt en overtollig vocht absorbeert en bewaart u hem op de bodem van de koelkast. De salade blijft enkele dagen knapperig. Hetzelfde geldt voor het bewaren van brood (volkoren en biologisch natuurlijk!) door het in een theedoek te wikkelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/01/12, 08:40

Het kan ook werken, maar vreemd genoeg ontdekte ik ook dat ze meer smaak en vooral stevigheid verliezen (waarschijnlijk niet meer in staat om zich te voeden met het sap dat in de stam is achtergebleven) en merkwaardiger, ze kunnen verdorren bij contact met elkaar, terwijl als ze nog geïntegreerd zijn in de "stam" ze deel uitmaken van een geheel en elkaar beter en langer verdragen. Dus tussen de twee twijfel ik... Heb je duidelijk "statistieken" gedaan? :-))))
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/01/12, 16:34

Het kan ook werken, maar vreemd genoeg ontdekte ik ook dat ze meer smaak en vooral stevigheid verliezen (waarschijnlijk niet meer in staat om zich te voeden met het sap dat in de stam is achtergebleven) en merkwaardiger, ze kunnen verdorren bij contact met elkaar, terwijl als ze nog geïntegreerd zijn in de "stam" ze deel uitmaken van een geheel en elkaar beter en langer verdragen.

Het ideaal zou zijn om de voet in het water te houden om uitdroging van de plant te voorkomen, maar dit rot over het algemeen de eerste bladeren. Anders gaat de smaak effectief verloren naarmate de opslag langer duurt.
Dus tussen de twee twijfel ik... Heb je duidelijk "statistieken" gedaan? :
Ik weet niet of iemand zich op dit gebied aan statistiek heeft gewaagd, het is eerder ervaring. Nog een truc, rode biet droogt snel uit: doe het in een kom en het zal rehydrateren.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/01/12, 16:54

Eerste verklaarde gevallen van dit nieuwe virus in Frankrijk. Het Schmallenberg-virus werd voor het eerst gedetecteerd bij Lotharingse schapen
http://www.estrepublicain.fr/actualite/ ... s-lorrains

Een nieuws dat doet denken aan de gekkekoeienziekte of de vogel- of varkensgriep. Zal dit zich vertalen in een nieuwe weigering om vlees te consumeren?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 12/02/13, 11:55

Hallo, hier is een video van de overconsumptie van voedsel en massaproductie

gevoelige zielen onthouden zich!

Dit is het bekijken waard en het is eng!
We bevinden ons allemaal in een wereld van overconsumptie, zoals deze beelden ons laten zien
die man eet te veel tot hij vol of tot zijn einde is! Kortom, kijk!

Klik hieronder

>> http://player.vimeo.com/video/57126054#at=0
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 12/02/13, 12:13

Bedankt Oli, ik heb het hier doorgegeven: https://www.econologie.com/forums/post250349.html#250349
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19




par Grandaddy » 06/12/13, 17:15

Andere behoorlijk indrukwekkende cijfers over voedselverspilling hier: http://viedoc.fr/gaspillage-alimentaire ... 16-octobre (scroll naar het midden van de pagina).

In dit verband spreekt deze laatste link van "verloren en verspilde hoeveelheden" in de wereld. Weet iemand het verschil tussen verloren en verloren? (voor mij denk ik dat het een beetje synoniem is, maar er moet een subtiliteit zijn?)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/12/13, 17:50

bigaddy hallo
een vrucht die bederft, vormt, draait, is een verloren product. Een slecht afgewerkt bord waarvan de inhoud in de prullenbak gaat, een niet-vers product waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, een ongekalibreerd fruit, prullenbakken van supermarkten: dit is afval, individueel of collectief.
Aan de andere kant passen schillen, vette of nerveuze delen van vlees, botten, huid, botten, enz... niet in deze twee categorieën.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grandaddy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 21/11/13, 14:19




par Grandaddy » 06/12/13, 18:18

Janic schreef:bigaddy hallo
een vrucht die bederft, vormt, draait, is een verloren product. Een slecht afgewerkt bord waarvan de inhoud in de prullenbak gaat, een niet-vers product waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, een ongekalibreerd fruit, prullenbakken van supermarkten: dit is afval, individueel of collectief.
Aan de andere kant passen schillen, vette of nerveuze delen van vlees, botten, huid, botten, enz... niet in deze twee categorieën.


Bedankt voor de details, ik ga minder dom naar bed :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten