Batboostor: acculader en wegwerpbatterijen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 05/09/07, 19:14

Christophe schreef:
Sommige klanten hebben dezelfde opmerking tegen ons gemaakt... blijkbaar vormt Energizer een probleem... jammer voor een merk (maar het kan geen toeval zijn).

Wat zijn aan jouw kant de merken die "werken" en welke niet?

Interessante vraag, maar ik heb het antwoord niet, als ik het heb over ongelijkheid, het is van hetzelfde merk en aangezien ik er maar 2 heb geprobeerd, beperkt het de waarde van de resultaten een beetje.

Christophe schreef:In dit geval heb je toch een langetermijnrecorder nodig? : Mrgreen:


Het kan inderdaad, maar voor simpele batterijen kun je zonder. : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 05/09/07, 19:21

Oké, dus ik denk dat het afhangt van het aanvankelijke niveau van ontlading / slijtage van de batterij voordat deze wordt opgeladen?

Maar ik hoor je al zeggen: ze zaten in hetzelfde apparaat :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 05/09/07, 19:29

Christophe schreef:Oké, dus ik denk dat het afhangt van het aanvankelijke niveau van ontlading / slijtage van de batterij voordat deze wordt opgeladen?

Maar ik hoor je al zeggen: ze zaten in hetzelfde apparaat :)


oh nee dat zou ik niet zeggen : Cheesy: , ga gewoon een paar berichten terug en je zult het antwoord vinden . (degene die je geeft)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 05/09/07, 20:11

Didiou, ik heb het gezien!

Een digitale fotolijst???

LE anti-economisch product van het jaar! Nou, het is schoon!

Dus de 6 batterijen zaten in serie in deze fotolijst?

Spanningen gemeten 1.337 tot 1.347V.
Metingen net na opladen 1.610 tot 1.673V

Er kan iets zijn om in te graven door de spanningen VOOR, NA en NA 24 uur batterij voor batterij te bestuderen, maar ik neem aan dat je niet alles hebt genoteerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 05/09/07, 22:10

Christophe schreef: Didiou, ik heb het gezien!

Een digitale fotolijst???
LE anti-economisch product van het jaar! Nou, het is schoon!

Zeer vriendelijke Econologische Ridder, kom van je witte paard af :D , het is een fotolijst met een AV-ingang, dus een mini-lcd-scherm waarvan het verbruik 220V en 6.3W is, zie je waar ik vandaan kom?

Christophe schreef:Dus de 6 batterijen zaten in serie in deze fotolijst?

ja
Christophe schreef:Spanningen gemeten 1.337 tot 1.347V.
Metingen net na opladen 1.610 tot 1.673V

Er kan iets zijn om in te graven door de spanningen VOOR, NA en NA 24 uur batterij voor batterij te bestuderen, maar ik neem aan dat je niet alles hebt genoteerd?


Alles genoteerd nee, maar je hebt de waarden na 24 uur
Resultaten: 3 batterijen van 1.29V tot 1.34V en de andere 3 van 1.44 tot 1.47V.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 05/09/07, 23:58

Hier, van mijn kant, laadden de kinderen de alkalinebatterijen van de afstandsbedieningen die bij de Wii werden geleverd 3 keer op voordat de Battboostor niets meer kon doen

Grote verrassing toen mijn dochter deze batterijen een keer per ongeluk oplaadde met mijn Nimh batterijlader, zonder dat ze ontploften of lekten?

En ik lekte mijn eerste batterijen toen ik ze twee keer achter elkaar probeerde op te laden : Cheesy:

Ik heb ook een hele reeks alkalinebatterijen opgeladen voor mijn draadloze alarmsysteem, dat ik vandaag gebruik in mijn afstandsbedieningen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 06/09/07, 18:48

delnoram schreef:het is een fotolijst met een AV-ingang, dus een mini-lcd-scherm waarvan het verbruik 220V en 6.3W is, zie je waar ik vandaan kom?


eh ja interessant :) maar hoe had ik dat kunnen raden? Daarnaast was het humor... maar vergeet de smileys het is waar...
Dus het is mogelijk om het in "video" te gebruiken? Wat is de verversingssnelheid van het beest?

Capt_Maloche schreef:Hier, van mijn kant, laadden de kinderen de alkalinebatterijen van de afstandsbedieningen die bij de Wii werden geleverd 3 keer op voordat de Battboostor niets meer kon doen.


Oh heb jij er ook een? We hebben ze denk ik 7 of 8 keer opnieuw geladen (gouden Panasonic als ik het me goed herinner) daarna was het het niet meer waard...
0 x
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas

par innuend0 » 27/10/07, 15:41

het is een fotolijst met een AV-ingang, dus een mini-lcd-scherm waarvan het verbruik 220V en 6.3W is, zie je waar ik vandaan kom?


Hallo delnoram,

We leven alles op een andere manier en wat voor de een nutteloos is, is dat voor de ander waarschijnlijk niet.

Na jarenlang geprobeerd te hebben een zo ecologisch mogelijke manier van leven te ontwikkelen, heb ik toch begrepen dat de eerste oplossing voor milieuproblemen is om alleen te kopen wat je echt nodig hebt.

Als ik het verbruik van grondstoffen en energie ken om zo'n scherm te vervaardigen, vraag ik me af welke behoeften zo'n aankoop interessant kunnen maken? Zou je je ideeën met mij willen delen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 28/10/07, 15:19

innuend0 schreef:We leven alles op een andere manier en wat voor de een nutteloos is, is dat voor de ander waarschijnlijk niet.


De hulpprogramma's die ik op dit scherm heb gevonden, worden niet noodzakelijkerwijs door iedereen gedeeld.

2 om eerlijk te zijn:
Videobewaking van een ingang te ver van mijn werkplaats is verre van permanent gebruik, maar het vermijdt het gebruik van een veel hebzuchtigere en omvangrijkere tv.

Verificatie van mijn ietwat lange ervaringsbureau, in uitvoering in de werkplaats.

En trouwens, aangezien het een klein, licht scherm is en korte tijd op batterijen kan werken, kan het onderweg worden gebruikt om foto's en video's comfortabeler weer te geven dan op het scherm van een digitale camera en dit waar dan ook.

Terugkeren naar
koop alleen wat je echt nodig hebt.
Ik stelde mezelf meer dan 20 jaar geleden dezelfde vraag en ik moest me voornemen om niet alleen in de prioriteit te blijven, maar ook niet in de zinloosheid te vertrekken.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 11/04/08, 21:01

Heeft iemand geprobeerd Oxyride (Panasonic) batterijen op te laden met de Batboostor?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten