Batboostor: acculader en wegwerpbatterijen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

par SixK » 06/07/07, 17:02

GoHop!!! Op het werk !! We schieten op!!! :onheil:

Ik zou binnenkort mijn oplader ontvangen! : Mrgreen:

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

par Christophe » 06/07/07, 17:25

JA MENEER !!
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

par SixK » 06/07/07, 18:53

Ja!! Ik heb de batboostor ontvangen!! :)

Eerste extreme test!

Opladen van 2 Alkaline GP GreenCell batterijen op 0V naast 2 Kodak alkaline batterijen op 1.34V

Eerste observatie de sleuf met de batterijen op 0V start het opladen niet... normaal is het gemarkeerd in de doc! Restspanning te laag! :)

De transformator is erg klein! :) Ik heb niet de tijd genomen om de PM304 aan te sluiten, maar hij zou geen massa moeten verbruiken :) Het lijkt niet echt op te warmen! ;) Het is nogal positief!

Resultaat van de eerste test:
Kodaks zijn nu 1.52 V
De 0V huisartsen, ze zijn niet verhuisd

Ik heb de tijd niet getimed, maar de lading is nog steeds snel! ;)

2e proef:
2 Clartech op 1.24V
1 Clartec + 1 Philips PowerLife op 0.80V

Ik heb net de PM304 aangesloten, de bediening is een beetje raar, het momentane vermogen gaat elke seconde van 9W12 naar 0W...

Het duurde niet lang voordat ik mijn eerste batterij ontplofte!! :)
Ik heb een Clartech 1.24V die net is ontploft! ;) hop de hele boel in de volgende stapelvanger die ik vind!!
Doorsturen voor Noname 1.24V accu's ook voor opladen

SixK
0 x
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27

par Giul » 07/07/07, 06:30

welkom

Ik laad 2 AAA op met de BatBoo, ​​het lampje knippert na 2 uur groen
: logischerwijs is het dus geladen;
maar als ik de stroomdraad in 2s loskoppel en weer aansluit, gaat de rode oplaaddiode weer branden en is het weer 2 uur weg..
Ik probeerde op 4 sets van 2 AA- en AAA-batterijen matig ontladen (een zaklamp verlicht ongeveer 50% met) hetzelfde!
uitleg? onbetrouwbaarheid van capaciteitstester? iets anders?

@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

par Christophe » 09/07/07, 18:16

Christophe schreef:JA MENEER !!


Hier hebben we net een beetje snel bewerkt met Nono:

1 zonnepaneel van 5W
1 oude motoraccu in buffer
1 adapterkabel
1 batboosor

Ondanks dat de bedrijfsspanning aan de accupolen lager is dan 11V (terwijl de nominale spanning 14V, 350mA is), gaat de stroom aan- en oplaad-LED branden.

Test met 1 paar AA-batterijen.
Foto's volgen.

ps: voor giul had ik dit nog nooit opgemerkt....Ik zal testen zodra de test op het zonnepaneel klaar is.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

par SixK » 10/07/07, 13:20

Dus ? wat is het eerste resultaat?
Heb je tijdens het opladen een voltmeter op de accupolen gezet om te zien of je dezelfde spanning krijgt als op het lichtnet?

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

par Christophe » 11/07/07, 20:42

Maak geen nauwkeurige metingen, je hebt sowieso een oscilloscoop nodig omdat de belasting pulserend is...

Integendeel:

1) de AA-batterijen waren in minder dan 4 uur opgeladen (Nono is een getuige) maar ach, ze waren niet volledig ontladen (het doel van de test was alleen om te zien of ze werden opgeladen door ze op een paneel aan te sluiten)

2) aan de kant van de voedingsbatterij konden we met een eenvoudige voltmeter het cyclische signaal van 5s periode zien (de batboostor laadt op volgens een hoogfrequent signaal dat wordt gedragen door een kwadraat van 5s periode)
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

par SixK » 11/07/07, 22:02

Nou dat is best goed nieuws! :)

Misschien kan ik mezelf gaan uitrusten met een zonnepaneel! :) Ik moet gewoon ander gebruik vinden. :) Op dit moment zie ik in al mijn apparaten niet veel apparaten die ik op de batterij kan aansluiten...

Anders ben ik gewoon een beetje teleurgesteld over de batboostor in vergelijking met wat ik dacht.
De oplaadbare batterijen worden nog steeds warm (ik kan niet zeggen of het meer of minder warm wordt), maar ach, het is niet slechter dan met een klassieke oplader en het laadt ook de niet-oplaadbare batterijen op, dus dat compenseert goed ;)
En dan is de prijs hetzelfde :) dan is het helemaal goed...

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 17/08/07, 22:41

Ik heb zojuist mijn eerste batterij opgeladen met de Batboostor.
Protocol: 6 Clartech LR6 AA-alkalinebatterijen.
Uitvoer van een digitale fotolijst die ze HS heeft verklaard.
Spanningen gemeten 1.337 tot 1.347V.
Metingen net na opladen 1.610 tot 1.673V

Ik heb de batterijen 24 uur laten staan ​​en opnieuw gemeten.

Resultaten: 3 batterijen van 1.29 tot 1.34V en de andere 3 van 1.44 tot 1.47V.

Conclusie, resultaten vergelijkbaar met mijn oude Alkaline batterijlader en vooral een groot verschil tussen de batterijen, sommige laden andere niet op!!!

Zodra ik wat tijd heb zal ik een vergelijkende ontladingsmeting doen tussen een nieuwe accu (zelfde merk) en een opgeladen accu.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

par Christophe » 05/09/07, 18:23

delnoram schreef:grote ongelijkheid tussen de batterijen, sommige laden anderen niet op!!!


Sommige klanten hebben dezelfde opmerking tegen ons gemaakt... blijkbaar vormt Energizer een probleem... jammer voor een merk (maar het kan geen toeval zijn).

Wat zijn aan jouw kant de merken die "werken" en welke niet?

delnoram schreef:Zodra ik wat tijd heb zal ik een vergelijkende ontladingsmeting doen tussen een nieuwe accu (zelfde merk) en een opgeladen accu.


In dit geval heb je toch een langetermijnrecorder nodig? : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten