Batboostor: acculader en wegwerpbatterijen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 25/06/07, 21:45

Christophe schreef:Ja en nee, we hebben het er al over gehad op de forum... een paar jaar geleden ... het bestond als een "kit" maar voor zover ik weet is het de eerste oplader op de markt (daarom waarschijnlijk meer geoptimaliseerd dan de kit)


Sorry Christophe, maar het bestond al eerder, goede resultaten op alkalinebatterijen zijn nooit geweldig geweest, soms goed, vaak zeer middelmatig of zelfs nul in het geval van te lege batterijen.

Ik heb deze al zeker 7 tot 8 jaar.
Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 25/06/07, 22:04

Ik was niet op de hoogte van het bestaan ​​van deze lader/regenerator, maar als het niet goed werkt met alkalines, is de vraag opgelost, nietwaar?

Bovendien lijkt het niet automatisch (Ni-Cd / Ni-Mh-knop) ... heb ik het mis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

par delnoram » 26/06/07, 16:28

Christophe schreef:Ik was niet op de hoogte van het bestaan ​​van deze lader/regenerator, maar als het niet goed werkt met alkalines, is de vraag opgelost, nietwaar?

Bovendien lijkt het niet automatisch (Ni-Cd / Ni-Mh-knop) ... heb ik het mis?


Ja, de vraag is beantwoord, het was slechts een info over het bestaan ​​van een batterijlader gedurende een aantal jaren.

nee hij is niet zotomatisch en gebruikt geen 9V batterijen, maar heeft wel een batterijontlader (handig tegen het geheugeneffect van nikkel-cadmium meerderheid destijds.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
clippeseb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/06/07, 10:46
Plaats: België

Zonne-energie, ja! Maar geschikt...

par clippeseb » 27/06/07, 12:57

Hallo,

Terug naar je zonnepaneel...

U maakte zich terecht zorgen over onder- of overspanning bij een zonnestroombron. Ondervoeding zou het risico inhouden dat het gedrag van de microcontroller die verantwoordelijk is voor het genereren van de oplaadsignalen, wordt gewijzigd. Misschien zou de vorm of de tijd van de pulsen worden gewijzigd en zou de oplader zeker zijn effectiviteit verliezen. Een overspanning kan dezelfde effecten hebben, vooral als de regelmodule is geïntegreerd in de externe voeding. En nog meer dan onderspanning kan een overspanning fataal zijn voor het apparaat!

Het zou vrij eenvoudig zijn om dit punt op te lossen door een kleine interface tussen het paneel en de lader te plaatsen, die de rol zou hebben om deze spanning te beheren. Kortom, bescherm de oplader.

In de praktijk zou er een zonnepaneel nodig zijn dat minimaal 14 volt levert (hoewel het mogelijk zou zijn om 14 volt uit een lager voltage te halen).

In het geval dat de spanning hoger wordt dan de instelwaarde van 14 volt, zal er worden geregeld om de spanning op 14 volt te brengen. Een soort overloopbuffer voor de overtollige spanning.

Wanneer de spanning lager wordt dan deze zelfde instructie, kan men zich voorstellen dat een batterij het overneemt. Hoewel ik persoonlijk de neiging heb om het gebruik van dit type componenten met een kortere levensduur en een hoge vervuilingsgraad zoveel mogelijk te vermijden… Ecologisch gezien zou onder een bepaald setpoint (13 volt bijvoorbeeld) de spanning volledig verdwijnen. Dit vernietigt elke onderspanning... Of men kan zich voorstellen dat deze spanning elektronisch wordt verhoogd tot de ingestelde waarde (iets ingewikkelder om te implementeren, maar natuurlijk best haalbaar).

Dit alles is denkbaar uitgaande van gangbare elektronische componenten en voor een relatief lage prijs.

Gewoon een doordachte suggestie...

Seb
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 28/06/07, 10:46

Ik hou van je product Christophe!

En gezien de huidige prijs van alkalinebatterijen, is het een aankoop die zichzelf snel terugbetaalt!

Ik neem er een voor je mee.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence

par Frederic_L » 30/06/07, 00:40

Hallo, ik sta mezelf toe tussenbeide te komen in uw gesprek.

Ik zal me even voorstellen, ik ben redacteur bij GinjFo, Ik ontdekte uw site door een lid van de forum de MotorNatuur die ik regelmatig lees en al een tijdje geabonneerd ben op je RSS-feed.

Ik kom tot de feiten, ik zag dit nieuws een paar dagen geleden en ik nam de vrijheid om het door te geven, je kunt het raadplegen ICI.

Het was gewoon om je te laten weten :P .
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

par Christine » 30/06/07, 09:43

Bedankt voor dit nieuws Frederic, maar een kleine directe link naar de productfiche had geen kwaad gekund :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence

par Frederic_L » 30/06/07, 17:02

Christine schreef:Bedankt voor dit nieuws Frederic maar een kleine directe link naar de productfiche: https://www.econologie.com/shop/chargeur ... lines.html zou geen kwaad hebben gedaan


De link "bron" leidt rechtstreeks naar uw artikel, waarop de directe link naar de winkel en klantrecensies staat. :D
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

par SixK » 06/07/07, 15:01

@Christophe,

Wanneer begin je met het testen van de batboostore met een zonnepaneel?

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 06/07/07, 15:21

Niet :(...maar ik heb alle spullen...vraag me af wat ik met mijn dagen kan doen... : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten