Airco of het raam openzetten in de auto?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Airco of het raam openzetten in de auto?




par Targol » 04/05/06, 17:09

Hallo allemaal en alvast bedankt aan degenen die zich willen verdiepen in de vraag die een nieuwkomer je stelt.

Allereerst hoop ik dat ik aan de rechterkant zit forum, anders excuseert u mij (en vertelt u mij eventueel welke forum post).

Dus daar heb je het, mijn vraag is samengevat in de titel. Het is geen kwestie van rekening houden met de ecologische voetafdruk van het toevoegen van airconditioning aan een auto, ik heb hem tweedehands gekocht en de airconditioning was er al (zoals bijna alle recente auto’s :frons: ). Het onderwerp is er niet.

De vraag is, uitgaande van deze observatie: ik heb een airconditioning in mijn auto die antracietgrijs (bijna zwart) is geverfd en ik woon in het zuidwesten. is het vanuit ecologisch oogpunt beter om met de ramen half open te rijden (en zo de CX en dus het brandstofverbruik te verhogen) of de airconditioning op een redelijke temperatuur te zetten (bij 24°C op 30°C zetten buiten).

Ik las alles en nog wat over dit onderwerp en ik vroeg me af of, in a forum wie geeft om ecologie, ik zou eindelijk een antwoord kunnen vinden...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/05/06, 17:19

Ik denk dat we het antwoord vrij eenvoudig kunnen beantwoorden, maar het hangt allemaal af van hoeveel je rijdt... en de invloed op de Cx op het feit dat je het raam opent (het hangt uiteraard af van je auto... maar deze gegevens zijn moeilijk te kennen vinden )....

In de stad is het zeker dat het openen van het raam economisch interessanter is... bij 160 weet ik het niet.

Maar u kunt de "natuurlijke" ventilatie van de auto niet gebruiken? (Ik heb nog nooit een auto-airconditioning gebruikt of zelfs maar getest... dus?)

In dit geval zou het antwoord duidelijk voor de hand liggen...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 04/05/06, 17:20

Bent u tijdens uw onderzoek naar serieuzere sites gegaan: zoals 60 miljoen consumenten, autotijdschriften?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/05/06, 17:44

freddau schreef:Bent u tijdens uw onderzoek naar serieuzere sites gegaan: zoals 60 miljoen consumenten, autotijdschriften?


Eh... betekent dit dat we hier niet serieus zijn? : Cry:

In ieder geval zullen er nooit de gegevens van de open/gesloten venster-Cx in algemene openbare documenten voorkomen....bepalen de fabrikanten nu zelf de open-venster-Cx?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/05/06, 18:01

welkom
De airconditioning werkt niet meer, maar als je hem niet gebruikt, is hij na korte tijd waardeloos :onheil:
@
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 04/05/06, 18:03

Dank u voor uw antwoorden.

Voor meer details: ik heb een Picasso en mijn reis verloopt 100% op departementale wegen waarop ik tussen 90 en 95 km/u rijd
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Pascal 85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/06, 19:00
Plaats: Vendée




par Pascal 85 » 04/05/06, 19:46

Hallo,
Ik zag een uitzending op de satelliet waarin hij twee identieke auto's (2 nieuwe) aan het testen was met dezelfde snelheid (2 km/u) en op een circuit. De 80 auto's waren zonder brandstof gekomen omdat ze geen brandstof meer hadden en ze hadden daarna dezelfde hoeveelheid. De afstelling van de airconditioning kan ik mij niet meer herinneren maar wat zeker is, is dat de test duidelijk gunstig was met de ramen open... Deze test werd uitgevoerd onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder. Moet dit als de absolute waarheid worden beschouwd??? Iedereen te zien. Chao
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Airco of het raam openzetten in de auto?




par denis » 04/05/06, 23:00

hallo, op mijn BMW 84 heb ik het hele airconditioningsysteem verwijderd dat moest worden opgeladen enz..., om aan het verbruik te winnen; want zelfs gestopt kost de riem moeite. Op mijn Ford Focus was het serie :onheil:(ik had liever minder betaald en zonder airco) Ik gebruik hem bij snelheden boven de 80 km/u en af ​​en toe voor "onderhoud" (anders maak ik hem open), hij is 5 jaar oud: nooit iets aan gedaan, en het werkt! Ik vind het jammer dat er niet een systeem is zoals op mijn "deuch": een luchtluik met een simpel rooster!! je voelt de wind in je gezicht, het voelt bijna alsof je op een motor zit! :D en geen ventilatorgeluid of turbulentie!! We gaan achteruit op systemen die supereenvoudig, efficiënt, ecologisch en prettig waren :| Ik sta op het punt een gat in de focus te maken, met een sluiter...grote klasse! : Cheesy:
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 05/05/06, 00:02

Ik ben het in dit opzicht meestal met Denis eens.
Een airconditioner is als een dynamo: als je eraan trekt, forceer je de motor, voor de airconditioner gebruik je mechanische energie om deze om te zetten in koelenergie.
Voor de dynamo gebruiken we mechanische energie om elektrische energie te produceren.
Het is een witte motorkap en een witte motorkap.
In beide gevallen volgen we alleen opeenvolgende fasen van energietransformatie.
Dit is waar de fabrikanten niet slim zijn; ze maken liever gebruik van olie-energie om koude te produceren, dan van de warmte-energie die verloren gaat in de uitlaatgassen.
Niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd, alles wordt getransformeerd.
Behalve dat er in auto's veel warmte-energieverlies is.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 05/05/06, 09:28

Econology schreef:
freddau schreef:Bent u in uw onderzoek naar serieuzere sites gegaan: zoals 60 miljoen consumenten, autotijdschriften?


Eh... betekent dit dat we hier niet serieus zijn? : Cry:

In ieder geval zullen er nooit de gegevens van de open/gesloten venster-Cx in algemene openbare documenten voorkomen....bepalen de fabrikanten nu zelf de open-venster-Cx?


Taratata,

Ik heb echt een communicatieprobleem.
Ik wilde zeggen..... serieuze sites, nou ja die ik als serieus beschouw (op het net is altijd alles en dat is alles) die tests uitvoeren in echte situaties.

Econo is heel serieus
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten