voedselresten, een voorbeeld: fish

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

voedselresten, een voorbeeld: fish




par netshaman » 04/06/12, 01:19

Kom op!
Jaarlijks wordt 13000 ton vis weggegooid of aan varkens gevoerd!
En meer kosten!
Om nog maar te zwijgen van 560 ton voedsel in de prullenbak via de massadistributieketen!
Walgelijk!
Vandaag gezien over zeven voor acht.
En kom me niet vertellen dat GGO's de honger in de wereld gaan oplossen *!
:onheil:
Ik denk dat ik droom!

* de volgende die me dat vertelt, zal ik nu weten wat ik hem moet antwoorden!

: Mrgreen:
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 04/06/12, 13:20

En het is niet alleen voedsel dat wordt verspild.
Hoeveel ton verpakking, of oververpakking moet ik kopen?
Alleen voor Moederdag.
Hoeveel ton kerozeen om al deze bloemen uit Afrika te halen, goed voor een groot deel. Hoeveel plastic heb je nodig om ze in te pakken?
Hoeveel nutteloze objecten om ons ego gerust te stellen?
Ik consumeer dus ik ben!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Voedselverspilling, nog een voorbeeld: vis




par Christophe » 04/06/12, 17:49

netshaman schreef:En kom me niet vertellen dat GGO's de honger in de wereld gaan oplossen *!
:onheil:
Ik denk dat ik droom!


Absoluut (ik zeg hier regelmatig exact hetzelfde over forum) het is het systeem dat moet worden veranderd ... De rest lobbyt ...

Sorry dat je niet droomt ...

Zeer goede Oostenrijkse documentaire over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/we-feed-th ... t7414.html uit 2005 ... al ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Voedselverspilling, nog een voorbeeld: vis




par bamboe » 05/06/12, 14:23

netshaman schreef:Om nog maar te zwijgen van 560 ton voedsel in de prullenbak via de massadistributieketen!

Het geeft een goed geweten om te zeggen dat de grote distributie "echt heel gemeen is (boo)", maar voedsel dat wordt weggegooid Fransen zelf is 1.2 miljoen ton, twee keer zoveel als de "slechteriken".

http://www.vivez-nature.com/agriculture-biologique/alimentation-dechets-francais-gaspillage.html
http://ecocitoyens.ademe.fr/mes-dechets/stop-au-gaspillage-alimentaire/a-savoir
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/12, 15:01

Dat is 74 g per dag en per Frans, en ik weet niet hoe ze sinaasappelschillen of andere gegooide producten van echt voedsel kunnen onderscheiden ???

Om te beoordelen, kijk maar naar de borden in het restaurant die vol eten vertrekken !!

Het is zeker dat velen van ons niet voorzichtig over ons bord schrapen en genoeg lekker eten achterlaten, zelfs als we het lekker vinden !!!.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/06/12, 15:17

Zoals bij alles zijn er twee kanten aan de medaille!


Voor grote distributies kan ik willens en wetens spreken, want gedurende 23 jaar dat ik ze bijwoon, gooien ze voedsel weg om een ​​heel eenvoudige reden en het is om geen voortzetting van voedselvergiftiging te krijgen door deze vervallen voedingsmiddelen te doneren. .

Sommigen doen het toch, zelfs als ze zich hieraan blootstellen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/12, 15:37

Alain G schreef:Zoals bij alles zijn er twee kanten aan de medaille!


Voor grote distributies kan ik willens en wetens spreken, want gedurende 23 jaar dat ik ze bijwoon, gooien ze voedsel weg om een ​​heel eenvoudige reden en het is om een ​​voortzetting van voedselvergiftiging te voorkomen door deze vervallen voedingsmiddelen te doneren. .

Sommigen doen het toch, zelfs als ze zich hieraan blootstellen!


Ze gooien ook veel weg bij gebrek aan uiterlijk, soms de beste vruchten die te rijp zijn (in plaats van ze goedkoper te verkopen) of beschadigde verpakkingen.

We zijn allemaal verantwoordelijk, omdat we te veel naar het zichtbare aspect kijken en niet naar de verborgen realiteit, zoals pesticiden en andere rotzooi veel schadelijker dan een vrucht die begint te rotten, maar de beste of een worm in een appel of een peer, veel minder gevaarlijk dan pesticiden !!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/06/12, 16:04

Ik kan je verzekeren Dede dat er nu dingen veranderen!

In ieder geval hier in Quebec!

Veel ketens verkopen groenten en fruit die een beetje verdorren en het biologische product zonder pesticiden verkoopt heel goed en is niet duurder dan de andere, voor vlees en vis is het iets heel anders omdat een beetje vergiftiging optreden!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 05/06/12, 16:08

dedeleco schreef:
Ze gooien ook veel weg vanwege uiterlijke gebreken, soms de beste vruchten die te rijp zijn (in plaats van ze goedkoper te verkopen)



Ik verzamelde en verkocht fruit in een korte cyclus. We maakten kratten met beschadigde en gevallen of afwijkende markthorloges die we tegen een lage prijs verkochten om jam te maken of gewoon voor degenen die een groot gezin en die zo snel vers fruit kon hebben om te consumeren ... We brachten bijna alles de volgende dag in de vrachtwagens. Toen we ze "bij" of "bovenop de markt" gaven, daagden de gemeenteambtenaren ons uit omdat de mensen gevuld waren de bakken met ..

Ik heb een kweepeerboom die elk jaar afbrokkelt onder het gewicht van de vrucht, omdat ik hem niet behandel, ze hebben allemaal een kleine worm erin niemand wil hem ... ik heb late gele perziken langs mijn hek, liever dat ze moeten wachten tot de perziken rijp zijn, de moeders ze groen plukken om ze als projectielen te gebruiken, hun ouders (ook te dom om een ​​vrucht te herkennen die nog niet rijp is) ze kraken erin en gooien ze op de grond op de openbare weg, ze kunnen alleen observeren om te verzamelen en de composteerder erin te gooien ... En toch, wat zijn ze goed in augustus ... Maar in augustus, deze idioten, het zijn clementines die ze willen eten ...
De perziken die ze in mei willen ... kiezelstenen voor 5 € per kg
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/12, 16:33

We leiden onze kinderen slecht op !!

Mijn zoon heeft een prachtige kweepeerboom, vol kweeperen in september, strikt zonder wormen, natuurlijk biologisch !!
200kilos ongeveer !!

dezelfde worden verkocht voor 3 tot 5 € per kilo bij Biocoop !!

en met zijn vrouw houdt mijn zoon niet van kweeperen !!

Ik heb met een armada van jam gemaakt in potten van 3 tot 4 kilo enorm!

Mijn zoon eet in een jaar slechts 2 kleine potten van een kilo !!

Ik, met mijn andere zoon eet ik de rest, vol energie in de ribben !!

Zonden, ik vertroetel ze en als ik hun vernietiging zag, zou ik constant tegen ze schreeuwen !!
Ze zijn zoveel beter, rijp aan de boom !!!

Ik zou er een elektrische afrastering voor plaatsen !!

Tegen wormen en vogels wikkel ik de vruchten, peren, vijgen, abrikozen een maand eerder in zakken !!!

Het zou nodig zijn om excursies voor de kinderen te organiseren, om ze wilde vruchten, wilde kersen, bramen, verlaten appelbomen enz. Te laten eten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten