voedselresten, een voorbeeld: fish

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 08/06/12, 19:26

Ik ga regelmatig langs de voedingswinkels in mijn stad om onverkocht voedsel (brood, fruit, groenten) op te halen dat ik aan mijn dieren (paarden, kippen, konijnen) geef.

Elke keer als ik zakken brood ga halen bij een van de bakkerijen (een netwerk van zeer bekende bakkerijen), is de vraag van het personeel altijd dezelfde: "waarom zou ik dit doen?...", een vraag waarop ik antwoord: "het is voor mijn dieren!".

Ik vroeg waarom ze me deze vraag stelden... Het antwoord: "Want als het is om te herverdelen of voor menselijke consumptie te geven, hebben we niet het recht om het weg te geven!". Het is duidelijk dat mijn huisdieren rechten hebben die de armen niet hebben!

Kortom, elke keer dezelfde vraag en hetzelfde antwoord.

Toch sorteer ik eenmaal thuis het brood, en bijna al het onverkochte brood is van de ochtend of de dag ervoor. Het volstaat te zeggen dat, zelfs als het niet vers is, het nog steeds erg goed is, vooral de grote boerenbroden die meerdere dagen houdbaar blijven. Ik leg ze aan de kant en breng ze naar een daklozenopvang bij mij in de buurt.

Tot nu toe is iedereen tevreden. Moge het moeilijk zijn. Maar het zou zoveel eenvoudiger zijn als al dat weggegooide voedsel werd gedoneerd en opgegeten door degenen die het zich niet konden veroorloven om het te kopen.

Er zou een wet moeten komen die het verplicht stelt om onverkochte spullen te schenken aan goede doelen!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/06/12, 01:11

Of verkoop in ieder geval dit ietwat oude brood, 10 keer goedkoper aan de armen!!

Mijn brood dat ik zelf maak, biologisch meergranenmeel, lekker, heel duur, met 5 keer minder zout dan bakkers, die te veel zout gebruiken, is 3 dagen goed, en op een stuk brood van een week oud, taai, gewoon 30 seconden in de magnetron doen om weer zacht en goed te worden!!

Geen kruimel verspild!!

Oud brood, zoals een kiezelsteen, in de magnetron wordt weer lekker!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 09/06/12, 11:04

de magnetron? Proefdieren, getest op hun resistentie tegen kankerverwekkende stoffen, weigerden voedsel uit de magnetron te eten totdat de honger hen dwong het toch te eten: resultaat 100% dood; degenen die hetzelfde voedsel aten gekookt in een snelkookpan scoorden 50% sterfgevallen en degenen die alleen hetzelfde voedsel aten gekookt op laag vuur (-110 ° of ongekookt) scoorden 0% sterfgevallen.
Het zou je aan het denken moeten zetten over dit soort technologie die niet alleen hersenen kookt met mobiele telefoons of al zeldzaam sperma steriel maakt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/06/12, 12:58

hallo janic,
En zoals gewoonlijk is Janic uiterst vaag in zijn uitspraken, zonder verwijzingen, zonder links, zonder aan te geven welke dieren, altijd onwetenschappelijk, in ecubraties moeten geloven zonder enige mogelijkheid tot verificatie.

Het vermogen om te verifiëren en te bewijzen is fundamenteel, anders zijn het willekeurige overtuigingen !!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 10/06/12, 08:36

dedeleco hello
hallo janic,
En zoals gewoonlijk is Janic uiterst vaag in zijn uitspraken, zonder verwijzingen, zonder links, zonder aan te geven welke dieren, altijd onwetenschappelijk, in ecubraties moeten geloven zonder enige mogelijkheid tot verificatie.

Het vermogen om te verifiëren en te bewijzen is fundamenteel, anders zijn het willekeurige overtuigingen !!
Zoek (met de overvloed aan info op internet) en je zult vinden!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/06/12, 10:18

Janic schreef:de magnetron? Proefdieren, getest op hun resistentie tegen kankerverwekkende stoffen, weigerden voedsel uit de magnetron te eten totdat de honger hen dwong het toch te eten: resultaat 100% dood; degenen die hetzelfde voedsel aten gekookt in een snelkookpan scoorden 50% sterfgevallen en degenen die alleen hetzelfde voedsel aten gekookt op laag vuur (-110 ° of ongekookt) scoorden 0% sterfgevallen.
Het zou je aan het denken moeten zetten over dit soort technologie die niet alleen hersenen kookt met mobiele telefoons of al zeldzaam sperma steriel maakt.

Dat is natuurlijk volkomen onjuist.

Ik heb op verschillende gedemonstreerd forums en ook op landbouwscholen dat koken in de magnetron geen schadelijk effect had op voedselproducten.

Degenen die dit soort onzin verkopen, moeten worden vervolgd.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/06/12, 12:54

Leo Maximus schreef:
Janic schreef:de magnetron? Proefdieren, getest op hun resistentie tegen kankerverwekkende stoffen, weigerden voedsel uit de magnetron te eten totdat de honger hen dwong het toch te eten: resultaat 100% dood; degenen die hetzelfde voedsel aten gekookt in een snelkookpan scoorden 50% sterfgevallen en degenen die alleen hetzelfde voedsel aten gekookt op laag vuur (-110 ° of ongekookt) scoorden 0% sterfgevallen.
Het zou je aan het denken moeten zetten over dit soort technologie die niet alleen hersenen kookt met mobiele telefoons of al zeldzaam sperma steriel maakt.

Dat is natuurlijk volkomen onjuist.

Ik heb op verschillende gedemonstreerd forums en ook op landbouwscholen dat koken in de magnetron geen schadelijk effect had op voedselproducten.

Degenen die dit soort onzin verkopen, moeten worden vervolgd.


Sommigen zijn dwingender en definitiever dan ik!!!

Maar wat ik wel kan zeggen is als het waar was, zelfs maar een klein beetje, zou ik al gestorven zijn door paardebloemen bij de wortel te eten!!!
en niet om 200 hoogtemeters in minder dan 15 minuten te rennen of te fietsen.

Eindelijk het typische antwoord van c... door janic:

Zoek (met de overvloed aan info op internet) en je zult vinden!

maakt het mogelijk om alle c..., inconsistenties en overtuigingen te verzamelen, op het internet gezet door mensen en tijdschriften zoals janic likes, zonder rigoureus verifieerbare wetenschappelijke onderbouwing, die in hun golven serieuze wetenschappelijke studies en artikelen verdrinken, de realiteit observerend dat kan iedereen controleren, als hij niet wordt geblokkeerd door een bijna religieuze en dogmatische gemoedstoestand!!!!

Janic begreep het verschil tussen geloofsovertuigingen, dromen en serieus wetenschappelijk demonstratiewerk niet en stelde dit gelijk, wat geduld en hard werken vereist.

janic deed dat niet nog steeds niet begrepen de wetenschappelijke methode, met de striktheid en de zorg nodig, niet mengen van haar gevoelens, instincten, dogmatische religies, met de objectieve studie in de diepte van de realiteit :
Het vermogen om te verifiëren en te bewijzen is fundamenteel, anders zijn het willekeurige overtuigingen !!

waardoor Janic vreselijke salades maakt, alles door elkaar gooit, ware, denkbeeldige en absurde overtuigingen, en dogmatisch.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 10/06/12, 13:37

Maar wat ik kan zeggen is dat als het waar was, zelfs maar een klein beetje, ik al zou zijn gestorven terwijl ik paardebloemen bij de wortel at!!!
en jij denkt dat je een pseudo-wetenschapper bent?
Voor uw instructie worden de laboratoriumtesten gedaan op cavia's die vrijwillig zijn besmet (bent u?) met een exclusief voer (heeft u het?) en die niet de druppel lopen....etc...

hallo leo maximus
Ik heb op verschillende gedemonstreerd forums en ook op landbouwscholen dat koken in de magnetron geen schadelijk effect had op voedselproducten.
wat bedoel je met schadelijk effect op producten voedsel?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/06/12, 13:58

Janic schreef:
Maar wat ik kan zeggen is dat als het waar was, zelfs maar een klein beetje, ik al zou zijn gestorven terwijl ik paardebloemen bij de wortel at!!!
en jij denkt dat je een pseudo-wetenschapper bent?
Voor uw instructie worden de laboratoriumtesten gedaan op cavia's die vrijwillig zijn besmet (bent u?) met een exclusief voer (heeft u het?) en die niet de druppel lopen....etc...

hallo leo maximus
Ik heb op verschillende gedemonstreerd forums en ook op landbouwscholen dat koken in de magnetron geen schadelijk effect had op voedselproducten.
wat bedoel je met schadelijk effect op producten voedsel?


Altijd typisch, en eigenwijs, geen wetenschappelijke referenties !!!

Wat een vaagheid, onzin, vaagheid, die verandert met elke specifieke vraag, om te ontsnappen, om te voorkomen dat je de fout en de fout erkent!!

Met zoals geschreven door janic:

voedsel in de magnetron .... 100% overlijdensresultaat


Ik had al heel lang dood moeten zijn sinds ik goede koude gerechten in de magnetron heb opgewarmd!


Precies zoals 100% dood door het eten van gif, cyanide, veel oleanderbladeren, lelietje-van-dalenvruchten, hulst, anamites phalloides-paddenstoelen of vliegendoders, enz...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/06/12, 16:28

Nog een domme verspilling die helemaal niet in de statistieken wordt meegeteld:
al het fruit dat niet geplukt is in de tuinen van ons allemaal, vaak biologisch fruit, zoals kweeperen, appels, peren, enz., en op dit moment de kersen van mijn kersenbomen, waar ik mezelf mee volstop, meer dan nodig, ze zijn zo goed rijp aan de boom, aangezien de rest van de familie er niet genoeg van eet, uit angst voor buikpijn, die naar mijn mening vooral niet van fruit houdt, door te conditioneren aan de vieze smaak van junkfood, wat op lange termijn veel meer pijn doet !!

De jam is veel minder goed.
Vooral met mijn 200 kweeperenkimo's van afgelopen herfst in jam om te absorberen!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten