Alleen afdrukken in zwart-wit met een kleurenprinter?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 31/03/08, 11:47

: Idee: Hé, we hebben een tabel met printerverbruik nodig.
Zoals voor auto's.

Christophe schreef:
Hydraxon schreef:Aan de andere kant heeft het niet noodzakelijkerwijs zin om de prijs per liter te berekenen, aangezien we idealiter alleen een atoom van dikte op een vel zouden zetten.


Uh idealiter... maar in de praktijk?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/03/08, 11:59

Nou, hardwaresites doen dit regelmatig... maar nadat ik verschillende printers heb gebruikt en heb geklaagd over de prijzen van cartridges, begin ik ernstig te twijfelen aan de kosten die door hun tests worden aangekondigd...
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 31/03/08, 12:31

Christophe schreef:
Hydraxon schreef:Aan de andere kant heeft het niet noodzakelijkerwijs zin om de prijs per liter te berekenen, aangezien we idealiter alleen een atoom van dikte op een vel zouden zetten.


Uh idealiter... maar in de praktijk?


Om maar te zeggen dat rekenen in liters best belachelijk is voor zo'n vloeistof. En ook dat het vergelijken van de prijs per liter wellicht weinig zin heeft als de consumptie van de ene generatie op de andere wordt gehalveerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/03/08, 17:26

10 ml patronen, nu!
wat een verspilling van materiaal (container)

Om de kosten en snelheden van printers en andere kopieerapparaten te meten, is er een standaard voor zwart-wit, de getypte pagina met 5% vulling.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 01/04/08, 14:28

Dit moet worden weergegeven op de verpakking van de printer, met de gebruikelijke letters (A,B,C...).
Elektriciteitsverbruik ook.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten