Tips: beperking van het verbruik thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 08/02/12, 16:10

lejustemilieu schreef:
Matt113 schreef:Men kan gedoe de accu elke nacht los te koppelen. niet te wijten aan doen, maar de aanpassing van ODB, gecodeerde posities, sleutels in verband met de auto.

+1 : Cheesy: Ik had niet gedacht, indien nog niet de moderne auto had.

Ja, het lijkt me gemakkelijker om het opladen te voltooien met een klein zonnepaneel (vooral voor degenen die korte ritjes maken).
Hij zal zeker niet 's nachts opladen, maar hij zal hem altijd goed opgeladen houden.
(en dan, als je echt de behoefte voelde om de batterij te verwijderen, komt dat zeker omdat de auto buiten slaapt => er kunnen straatlantaarns zijn die het zonnepaneel kunnen verlichten 8) )
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/02/12, 08:58

indy49 schreef:
lejustemilieu schreef:
Matt113 schreef:Een beetje vervelend om elke nacht je accu los te koppelen...

+1 : Cheesy: Ik had niet gedacht, indien nog niet de moderne auto had.

Ja, het lijkt me gemakkelijker om het opladen te voltooien met een klein zonnepaneel (vooral voor degenen die korte ritjes maken).
Hij zal zeker niet 's nachts opladen, maar hij zal hem altijd goed opgeladen houden.
Voor wie de auto niet op straat parkeert maar thuis is een boordlader een goede oplossing, er zijn ook accu isolator bewakers, die had ik op een volvo. En er zijn ook verwarmingsfolies die daarnaast kunnen worden gebruikt.
Momenteel denk ik aan elektrische koelvloeistofverwarmers die op 220V worden aangesloten. Dit verwarmt de mechanica en het passagierscompartiment voor.
8)
Natuurlijk herhaal ik het wijze advies over accu-onderhoud en starten bij koud weer.
Ik heb net een minivan uit 1997 gekocht en de batterij is niet hoger dan 11.8 V, maar ik heb de elektrolytniveaus opnieuw ingesteld. Hij start echter (voorlopig) goed, ook al rijdt hij niet vaak, maar ik schakel uit voordat ik de sleutel omdraai.
0 x
poiz12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/03/18, 09:20

Re: Tips: verminder consumptie thuis




par poiz12 » 01/03/18, 09:25

U moet al beginnen met het verminderen van uw elektriciteitsverbruik en eerlijk gezegd is het niet ingewikkeld. Ik las de hele forum dat sommigen led-lampen plaatsen, is het noodzakelijkerwijs niet genoeg. Er is veel te doen (https://www.leguideargent.com/baisser-facture-electricite/)

Maar zeg tegen jezelf dat elektriciteit nog steeds duur is en dat er altijd minimale uitgaven zullen zijn.

Zie ook het advies van consoglobe: https://www.consoglobe.com/15-astuces-reduire-facture-electricite-3524-cg

Ik ben meer geïnteresseerd in het besparen van gas.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Tips: verminder consumptie thuis




par moinsdewatt » 06/07/18, 23:12

Telefoons doden de planeet nog sneller dan verwacht

Gespot door Nina Pareja — 5 juli 2018

Dwangmatig de nieuwste iPhones kopen? Niets om trots op te zijn...

Elk jaar verander je van telefoon. Je hebt zojuist een connected speaker gekocht die bij je connected watch past. Maar als je je telefoon oplaadt op het station, ben je aan het trappen - dus dat is prima. In feite niet zo veel. Een studie bevestigt dat het kopen van een nieuwe smartphone meer energie verbruikt dan tien jaar dezelfde telefoon gebruiken.

Dit werk van twee onderzoekers van McMaster University in de Verenigde Staten is gepubliceerd in de Journal of Cleaner Production. Ze analyseerden de CO2040-voetafdruk van de informatie- en communicatietechnologie (ICT)-industrie en deden voorspellingen voor XNUMX. Hun werk omvat laptops, beeldschermen, smartphones en servers.

De onderzoekers wijzen er allereerst op dat de kleine apparaten van tegenwoordig niet per se minder energie verbruiken dan oudere modellen, zoals grote computertorens. Integendeel, de milieu-impact van ICT neemt voortdurend toe. Hoewel deze industrie in 1 slechts 2007% van de koolstofvoetafdruk vertegenwoordigde, is dit cijfer al verdrievoudigd en zal naar verwachting in 14 de 2040% overschrijden. Dit vertegenwoordigt de helft van de transportindustrie – vliegtuigen, treinen, bussen, auto's, enz.

De smartphoneduivel

Smartphones zijn min of meer wegwerpbaar geworden, met een levensverwachting van gemiddeld twee jaar. Het probleem is dat het bouwen van een nieuwe telefoon, met name vanwege de zeldzame metalen waaruit het bestaat, 85% tot 95% van de CO2-uitstoot vertegenwoordigt. Een nieuwe telefoon kopen is hetzelfde energieverbruik als hem opladen en tien jaar gebruiken.

Er is echter iets beters in ons gebruik. Waar mensen in 2013 elke twintig maanden van telefoon wisselden, wisselen ze tegenwoordig liever om de negenentwintig maanden van telefoon. Maar om te proberen de gederfde winst goed te maken, bouwen bedrijven grotere telefoons met meer functies. Juist degenen waarvan de productie meer energie verbruikt. Een iPhone 6s verbruikt 57% meer CO2 dan een iPhone 4s. Weinig van deze apparaten worden gerecycled, 1% volgens het onderzoek.

Je telefoon drie jaar houden in plaats van twee jaar heeft dus al een grote impact op je ecologische voetafdruk. Het is een beetje zoals het kopen van een gebruikte auto, legt de journalist van Co.Design uit.

Naast de fabricage van smartphones verbruiken datacenters en servers energie: 45% van de uitstoot van de ICT-industrie tegen 2020, zeggen wetenschappers. Elke zoekopdracht, elke nutteloze tweet, elk artikel wordt met energie in de cloud gezet.

Voor Lotfi Belkhir, een van de twee onderzoekers verantwoordelijk voor het onderzoek, zijn overheden het best in staat om oplossingen te bieden door belastingen te heffen. Google, Facebook en Apple hebben allemaal beloofd om over te stappen op 100% hernieuwbare systemen, Apple zal dit doel binnenkort bereiken, maar het is niet genoeg. "Het is bemoedigend, maar ik denk niet dat het de kern van het probleem verschuift", legt de wetenschapper uit.

De verspreiding van aangesloten apparaten helpt de zaken misschien niet. "Als deze trend doorzet, kan men zich alleen maar afvragen wat de impact is van deze nieuwe tools op datacenters, naast het energieverbruik om ze te vervaardigen", lezen we in het onderzoek. "Tenzij alle structuren 100% hernieuwbaar worden, zou dit de CO2-uitstoot ver boven onze voorspellingen kunnen verhogen."


http://www.slate.fr/story/164204/teleph ... ironnement
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten