Tips: kopen beter

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Armance
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 16/09/08, 20:43




par Armance » 18/09/08, 18:04

Charlotte schreef:Ik lees net dit op de verpakking: https://www.econologie.com/dechets-les-e ... -3855.html suggereert het gebruik van herbruikbare dozen, bijvoorbeeld voor thee en koffie.

Econological weinig uitdaging: wie heeft het aangedurfd om naar de supermarkt met plastic zakken om groenten in bulk of thee winkel gezet met dozen om ze direct te vullen?

Ik niet ... Maar als ik wist dat ik niet alleen te doen ... : Oops:


Durf jij, Charlotte, aangezien? : Mrgreen:
0 x
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Re: Tips: Best Buy




par Manon21 » 15/07/16, 16:52

Kijk naar de trend! de "Tote Bags" - stoffen tassen. Ook hergebruik ik mijn plastic groente- / fruitzakjes uit supermarkten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: Tips: Best Buy




par Christophe » 16/07/16, 12:18

Manon21 schreef:Kijk naar de trend! de "Tote Bags" - stoffen tassen.


Wat is het ???
1 x
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Re: Tips: Best Buy




par Manon21 » 16/09/16, 20:27

Christophe schreef:
Manon21 schreef:Kijk naar de trend! de "Tote Bags" - stoffen tassen.


Wat is het ???



Oh ja, zelfs een Engels woord !! Dit is een zeer eenvoudige katoenen tas met handvatten. Het is licht en gemakkelijk te vouwen :)
0 x
duurzame Friends
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/06/17, 11:48

Re: Tips: Best Buy




par duurzame Friends » 02/06/17, 11:59

Hallo hier een interessant onderzoek naar voedsel, gezond eten, respect voor het milieu en de mensen. Wat denk jij?

oorspronkelijke bericht in het Italiaans: Ciao vi invio un'indagine interessante sui prodotti alimentari, per Mangiare sano, rispettando l'ambiente e persone op. Che ne pensate?

0 x
voordelen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/05/20, 11:34

Re: Tips: Best Buy




par voordelen » 19/05/20, 11:42

Hallo,

Alle onderwerpen die "betere" consumptie benaderen, lokaal en met een sociale en ecologische impact, die mij bijzonder na aan het hart liggen. Ik besloot in deze richting te werken door een verantwoord bedrijf op te zetten met voornamelijk Franse producten.
Om dit te doen en om zo goed mogelijk aan de vereisten te voldoen, heb ik een vragenlijst gemaakt die u hieronder kunt vinden:

https://app.evalandgo.com/s/?id=JTk3biU ... 4lOUElQUY=

Als je twee minuten de tijd hebt om het te beantwoorden, zal het me veel helpen en kan het een verandering in het consumptiegedrag van degenen die niet per se geïnteresseerd zijn toestaan.
Heel erg bedankt voor het lezen van mij tot nu toe!

Goede dag voor u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: Best Buy




par Obamot » 19/09/20, 23:00

Het is een thread als deze die 500 of 1000 pagina's lang zou moeten zijn!

2 of 3 spam-e-mails en de thread stopt! : Cry: Helaas...
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Tips: Best Buy




par Rajqawee » 21/09/20, 10:23

Ik wil meedoen! Het is een centraal onderwerp van ons gezin van 4 personen, we zijn erg gevoelig voor dit onderwerp en we zijn behoorlijk gevorderd in het proces. Ik dacht er net aan om een ​​onderwerp over dit specifieke onderwerp te maken.

Het is tien jaar geleden dat we de manier waarop we veel consumeren hebben veranderd (hint = we moeten vooral produceren ...), maar zou het niet beter zijn om een ​​nieuw onderwerp te creëren, met een duidelijkere titel? ?

Bijvoorbeeld "Dagelijks leven, consumptie en ecologie: eenvoudig advies en bewezen oplossingen"

Omdat helaas veel dingen die op internet circuleren vanuit dit oogpunt erg dom zijn ... Ik zou graag eenvoudige en gemakkelijke oplossingen willen bespreken (het is niet hetzelfde!) Om te implementeren om beter, beter te consumeren leef ... elke dag!

Als er een respondent is, ideeën voor titels ... of we blijven bij dit onderwerp ... Ik wacht op andere meningen :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: Best Buy




par Obamot » 21/09/20, 11:02

Ik ga een "goed voor de planeet" -post doen

Laten we gewoon stoppen met het drinken van mineraalwater, het heeft geen zin, omdat de mineralen die het bevat niet “bio-beschikbaar”Ze worden daarom met een zeer hoog percentage geëlimineerd ... Erger nog, te gemineraliseerd water, wanneer het door een cel gaat, stelt het op de grens van kortsluiting en put ons uit ... https://www.josmose.fr/blog/25-quelle-e ... y-chimiste

Plots is het niet meer nodig om water met vrachtwagens te vervoeren, te bottelen, plastic flessen te maken ... geen gedoe meer om het in de kelder op te slaan ... en geen buitensporige kosten meer om voor water te betalen. water tienhonderd keer de werkelijke prijs die het waard is!

"Biologisch beschikbare" mineralen zijn te vinden in voedingsmiddelen, groenten, fruit, enz.
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Tips: Best Buy




par Rajqawee » 22/09/20, 10:07

Obamot schreef:Ik ga een "goed voor de planeet" -post doen

Laten we gewoon stoppen met het drinken van mineraalwater, [...]


Ik geldig!

Ik zal proberen de rode draad van 'beter consumeren' die we in onze familie gebruiken te omschrijven: bepaalde producten zelf produceren brengt vaak 3 voordelen met zich mee:
-het is interessant en informatief
- het is - vaak - economisch, in het slechtste geval kost het niet meer
-het stelt u in staat om precies te produceren wat u wilt en om de ingrediënten / materialen te controleren
-Het maakt kleine familieprojecten, dus tijd samen doorbrengen!

In de partij die we kunnen noemen: je eigen brood maken (we hebben al 2 jaar geen brood meer gekocht), je gebak bakken (hetzelfde), je eigen zeep maken (zeer, zeer winstgevend ongeveer 10 keer goedkoper in biologische ingrediënten, vergeleken met zeep bios), en maak de moestuin. Dit alles is natuurlijk vaak efficiënter in verpakking en transport, dus dat is allemaal goed!

Aangezien we elke dag koken, zijn dit allemaal kleine handelingen die zich ophopen (aangezien ze dagelijks zijn).

Ten slotte, door deze dingen zelf te maken, helpt het ook om te begrijpen waarom bepaalde producten bijvoorbeeld zo duur of zo verpakt zijn.
3 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten