ABE, emissie van verbruik, tests en producttests

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

ABE, emissie van verbruik, tests en producttests




par Christophe » 19/01/09, 12:13

ABE of A Bonne Entendeur, is een uitstekend Zwitsers programma, zonder jargon, dat regelmatig alledaagse consumentenproducten vergelijkt: kwaliteit / prijsverhouding, impact op het milieu, duurzaamheid ... etc etc ... Blijkbaar op hun site , we kunnen veel emissie onthullen (ik heb nog niet goed gezocht).

Beeld

Ik vind hun analyses altijd erg interessant, vaak uitgevoerd met universiteiten of consumentenverenigingen (niet slecht met België, maar niets met de Franse UFC volgens de programma's die ik heb gezien). Ik wil hier al een tijdje over praten en toevallig gaat hun nieuwste show over wasnoten:

Dinsdag januari 13 2009
video EMISSIE

- Lasagne is de grote klassieker onder de voorgekookte maaltijden. ABE ging op zoek naar het authentieke Italiaanse gerecht voordat ze enkele van zijn industriële avatars testte.
- Zijn wasnoten een effectief en ecologisch alternatief voor wasproducten?


Noten resultaten:

Relatieve efficiëntie

De review van de test-aankoop van Belgische consumenten heeft een effectiviteitstest van deze noten uitgevoerd en de resultaten zijn nogal teleurstellend.
Olievlekken komen redelijk goed los, met een gemiddeld vuilverwijderingspercentage van 44,3%.

Voor eiwitvlekken zoals cacao is het resultaat 9,9%.

Wat betreft zetmeelhoudende vlekken zoals rijstzetmeel, daalt de efficiëntie tot 5,2%.

Groentevlekken worden gemiddeld 15,6% gereinigd.
Wasnoten zijn verre van een snelle oplossing, maar moeten worden gezien als een extra wasgoed, een zeer mild werkend wasmiddel dat nuttig is voor het wassen van licht vervuilde kleding.


Dit komt perfect overeen met het standaardgebruik voor een stel zonder kinderen of met grote kinderen. Het bleek dat de hardheid van het water ook een factor was voor de effectiviteit bij noten.

Om hier volledig te zien: http://www.tsr.ch/tsr/index.html?siteSe ... ge=4#title

De show zou heel goed LBS kunnen heten: Le Bon Sens : Mrgreen:

ps: ze hebben een afdeling "decologie" (ecologische decoratie): http://www.tsr.ch/tsr/index.html?siteSe ... id=9201820
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten