rant: biologische eieren .... ex. oplichterij!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var

rant: biologische eieren .... ex. oplichterij!




par marieagnes » 26/06/09, 11:27

Hallo iedereen,

Ik weet niet hoe het met jou zit... maar de verkopers van eieren zeggen "van de boerderij" of zeggen biologisch... irriteren me steeds meer omdat de meeste van deze verkopers tegen ons liegen terwijl het ei gemarkeerd is met een nummer op de schelp:

Code 0: biologisch ei; Code 1: scharrelei; Code 2: grondei; Code 3: batterij-ei

er verschijnt een zogenaamde boerin in mijn winkel om mij zogenaamd biologische eieren te verkopen van de boerderij van een vriend... en ik heb eieren van haar afgepakt voordat ik de codes leerde die ik je gaf en die ik er onlangs over hoorde.

De eieren van deze dame zijn gestempeld met een code die begint met 3, met andere woorden, ze gaat naar ED om eieren te kopen voor 2 € voor 30 en verkoopt ze op straat in een mooie rieten mand bekleed met een geruit tafelkleed voor 1 € 80 voor 6.

Het irriteert mij, maar het irriteert mij!!
Moeten we tegen de consument liegen?
waarom hebben bijna alle verkopers van “extra verse eieren” op de markten een code die begint met 3!!???

in 2010 heb ik mijn kippenhok gebouwd, zoveel is zeker!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/09, 11:32

Ahhhh!! : Mrgreen:

Pas op dat u niet te snel generaliseert: het feit dat er één persoon is die misbruik maakt, betekent niet dat alle bios oplichters zijn!

Bovendien laat jouw voorbeeld duidelijk zien dat traceerbaarheid via codering een systeem is dat goed werkt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 26/06/09, 12:02

: Lol: Ja, dat is zeker... maar ik ben erg blij om deze codes te kennen, zodat ik niet meer wordt opgelicht!!
op de ciotat ALLE verkopers op de markt (ik kan dit zeggen omdat ik ze allemaal heb gedaan en alle eiercodes heb gecontroleerd) verkopen eieren in code 3 onder de naam "boerderijei" of "eieren biologisch".... IEDEREEN! !!

gelukkig heb ik niet ver van huis een kleine biologische winkel (en mijn buurman heeft een kippenhok, met eieren zonder codes en kippen zonder hekken...) : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/09, 12:07

ALLE? :schok:

In dit geval is er maar één oplossing: http://www.dgccrf.bercy.gouv.fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 26/06/09, 12:16

Ja alles!

daarna... van daaruit aan de kaak stellen... Ik denk dat ik nooit zou durven...

fais moi un petit plaisir... va faire un tour sur le marché de ton coin un matin et regarde les oeufs puis reviens me dire si tu en as trouvé un seul qui vendait un oeuf pour ce qu'il est.... d 'akkoord ?

en als andere econologen het spel willen spelen, denk ik dat we allemaal verrast zouden zijn door de uitkomst van dit onderzoek
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/09, 12:18

marieagnes schreef:Ja alles!

daarna... van daaruit aan de kaak stellen... Ik denk dat ik nooit zou durven...


En waarom zou je niet durven?
Toch is dat wat je hier doet forum!!

marieagnes schreef:fais moi un petit plaisir... va faire un tour sur le marché de ton coin un matin et regarde les oeufs puis reviens me dire si tu en as trouvé un seul qui vendait un oeuf pour ce qu'il est.... d 'akkoord ?

en als andere econologen het spel willen spelen, denk ik dat we allemaal verrast zouden zijn door de uitkomst van dit onderzoek


Chiche?
Nou, ik weet niet of er biologische eieren worden verkocht op de markt waar we naartoe gaan... Ik zal de volgende keer kijken, dat beloof ik.
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 26/06/09, 12:40

een radicale oplossing: je eet meer eieren... 8)
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/09, 12:42

Wel lastig want de eieren geven waarschijnlijk wel de meest milieuvriendelijke eiwitten die beschikbaar zijn (met soja...lokaal geproduceerd)...
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 26/06/09, 12:48

Christophe schreef:Wel lastig want de eieren geven waarschijnlijk wel de meest milieuvriendelijke eiwitten die beschikbaar zijn (met soja...lokaal geproduceerd)...


wil je milieuvriendelijk zijn, eet dan groene eiwitten...geen impact...op de aarde...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 26/06/09, 13:08

als ik dit durf te veroordelen forum het is gewoon bedoeld om andere consumenten niet voor de gek te houden... maar om iemand in een slechte situatie te brengen, omdat ik het risico loop hem zijn baan of zijn levensonderhoud te ontnemen... Ik denk dat dat niet hetzelfde is...

Ik wacht op je terugkeer naar je lokale markt, Christophe!

om carburoloog te antwoorden... stel je voor dat ik 30 jaar vegetariër was (naar smaak omdat ik niet van vlees houd), en daarna ruim 10 jaar veganist... en ik moest sterven aan een simpele griep! Ik had zoveel ijzer- en eiwittekorten dat ik in het ziekenhuis moest worden opgenomen en een infuus moest krijgen.

Toen was ik zwanger en daar kreeg ik te maken met een verschrikkelijke druk van de artsen om mijn dieet, mijn ideeën en mijn smaak niet op te leggen aan de baby die ik droeg. Ik eet al twee jaar vlees (niet veel en te gaar, anders kan ik het niet doorslikken).

Misschien lukte het jou om geen vlees, vis en eieren te eten zonder tekorten te creëren, maar ik niet. Ik dacht echter dat hij ijzersterk was door op mijn tofu en andere sojaseries te kauwen... maar het werkte niet. ook, ja ik zeg het, ik consumeer dierlijke producten omdat God mij een carnivoor heeft gemaakt.

wat betreft het “niet voorkomen” van groene eiwitten... laat ik twijfelen... is het niet vanwege de "kapitalistische" landbouw (waarmee ik bedoel het zoeken naar het profiel) dat we rivieren hebben vervuild en de grond hebben verontreinigd?

in mijn volgende leven hoop ik een panda, een giraffe of een slak te zijn....!! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten