rant: biologische eieren .... ex. oplichterij!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/06/09, 19:34

Een uitstapje naar Carouf bij Bayonne....

Op de eieren staat een rode codering die moeilijk te begrijpen is, maar op de doorzichtige plastic verpakking... Ho! verrassing dat het geschreven is zichtbaar dat deze eieren nr. 3 zijn en afkomstig zijn van gekooide dieren. :schok: :P
Eerlijke aanpak!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/06/09, 21:27

nonoLeRobot schreef:Ja Did67 het zou geweldig zijn zo'n gids met de betekenis van de codes !! Ik weet het niet. Ik weet dat op de barcodes het eerste nummer overeenkomt met de locatie van het bedrijf, maar een Frans bedrijf kan het overal laten produceren.

Kunt u ons een klein onderzoek doen naar de betekenis van de codes (indien mogelijk met bron)

Terwijl u wacht op het vinden van een meer geschikte plaats, raad ik u aan deze wikipagina in te vullen:
http://www.kyot-home.com/wiki/index.php/Bien_consommer

Nou, antwoordde Christophe hierboven, toch?

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/06/09, 21:45

Christine schreef:Ik hou van quinoa, het is best lekker, maar de smaken en kleuren..;

Wat sperziebonen in Burkina Fasso betreft, ik ken het onderwerp niet, maar het doet me denken aan sperziebonen uit Kenia.
Sperziebonen worden in Europa heel goed verbouwd, waarom zouden we ze in Afrika intensief telen om ze in te vriezen en te exporteren, in plaats van inheemse soorten die beter geschikt zijn voor het klimaat en bedoeld zijn voor de lokale bevolking?


Nog nooit gegeten, en dan te bedenken dat er sommigen zijn van wie we denken dat ze ver weg zijn van alles in hun verre bush en die quinoa eten, waarvan de kat de smaken nog niet heeft geproefd...

Hier: een adres met recepten... http://www.goosto.fr/recette-de-cuisine ... 002214.htm

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/06/09, 21:53

Over carburateur

Moeten we niet een zekere spot raden, in zijn kleine zin aan het einde van de boodschap : Cheesy:

Bedankt econologie...klinkt heel erg als een aanfluiting, advies aan nieuwkomers...

Mauw. :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Iubito
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/11/07, 15:49
Plaats: Auvergne




par Iubito » 01/07/09, 20:48

Hé, ik wist niet dat de codes op eieren iets konden zeggen... Ik heb het gecontroleerd, biologische eieren gekocht van een vriend die op de markt verkoopt, ze beginnen met een nul :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 02/07/09, 16:48

des te beter, het zal je behoeden voor het verlies van een vriend!

: Lol:
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 03/07/09, 11:51

Lietseu schreef:Over carburateur

Moeten we niet een zekere spot raden, in zijn kleine zin aan het einde van de boodschap : Cheesy:

Bedankt econologie...klinkt heel erg als een aanfluiting, advies aan nieuwkomers...

Mauw. :P


hoe durf je dat over mij te zeggen??? pfff...Ik had een goede mening over je, weet je lol : Cheesy:
Nee, het is Christophe die mij vroeg dit zinnetje te zeggen, hij zal het nooit zeggen...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/07/09, 18:09

iubito schrijft:Ik heb het gecontroleerd, biologische eieren gekocht van een vriend die op de markt verkoopt, het begint met een nul :)


Kus haar, ze is een heilige!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 10/07/09, 13:30

:P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 10/07/09, 13:49

carburologue schreef:Nee, het is Christophe die mij vroeg dit zinnetje te zeggen, hij zal het nooit zeggen...


Ik ontken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten