Fluorescentiebollen, een financieel voordeel van 466% in 21 maanden *!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/08, 13:25

0 x
dalmasxx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/06/08, 01:51




par dalmasxx » 22/06/08, 19:00

Allereerst sorry voor de toon, dat was helemaal niet mijn bedoeling.

Ten eerste: hoe kunnen we geloven dat de prijs verband houdt met de energie als we alles in China kunnen produceren tegen een honderdste deel van de prijs en we de geproduceerde energie niet kunnen vergelijken met steenkool, hydrologie of zelfs kernenergie.

Ten tweede, hoe moet ik een AD in het Duits geloven (wat ik niet begrijp), dit is zeker niet waar ik naar ECHTE informatie zal zoeken.
Denk even na, ik zeg niet dat deze informatie waar of niet waar is, ik zeg alleen dat je de eigenaar van een product niet kunt geloven, hij zal altijd de cijfers nemen die hem interesseren (100% van de winnaars hun geluk hebben beproefd of maak je geen zorgen, de radioactieve wolk is de grens niet overgestoken)
Denk je echt dat ze in hun CO2-balans rekening hebben gehouden met de productie-energie (die in de prijs bijna nul is sinds gemaakt in China, neem ik aan)

ten derde
U zegt dat de prijs een CO2-equivalent vertegenwoordigt. Hoeveel tussenpersonen denk je dat er zijn voordat ze bij de winkels aankomen als je het aantal componenten ziet?
Denkt u dat hoe meer tussenpersonen er zijn, hoe meer marge er is?


ONDERZOEK:

Jullie praten allemaal over het besparen van geld, terwijl ik het heb over het besparen van CO2.
- Ik betaal liever voor een lamp die tijdens de productie niet veel CO2 heeft uitgestoten.
- Wie zal het ook niet produceren wanneer het wordt verbruikt (omdat het zijn energie haalt uit hydrologie of kernenergie), bovendien zal het mijn verwarmingsverbruik in de winter verlagen (voor degenen die verwarmen met stookolie zal het de CO2-besparing verder vergroten)
- Die achteraf gemakkelijk recyclebaar is.

LOGISCH DAN DAT NIET IS!!!!!
en nee, ik werk niet in een gloeilampenfabriek
maar misschien sta ik op de compact fluorescerende aandeelhouderssite!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/08, 19:08

Dalmasxx schreef:Ten eerste: hoe kunnen we geloven dat de prijs verband houdt met de energie als we alles in China kunnen produceren tegen een honderdste deel van de prijs en we de geproduceerde energie niet kunnen vergelijken met steenkool, hydrologie of zelfs kernenergie.


Tegen 1/100 van de prijs? Uit deze opmerking blijkt dat je niet veel verstand hebt van handel... Alleen oliemaatschappijen maken zo'n marge (en dan nog...)

Dalmasxx schreef:Ten tweede, hoe moet ik een AD in het Duits geloven (wat ik niet begrijp), dit is zeker niet waar ik naar ECHTE informatie zou zoeken.


Over het algemeen heb ik meer vertrouwen in technische informatie afkomstig van Duitsers dan van Fransen... Nogmaals, uw opmerking verraadt een gebrek aan kennis van het vakgebied...

Je kunt de berekeningen heel goed zelf opnieuw uitvoeren als je het niet gelooft.

Om u te helpen is hier een "simulator"-bestand waarin u alleen uw cijfers hoeft in te voeren: https://www.econologie.com/calcul-du-ret ... -3659.html

Dalmasxx schreef:Denk je echt dat ze in hun CO2-balans rekening hebben gehouden met de productie-energie (die in de prijs bijna nul is sinds gemaakt in China, neem ik aan)


Je verbeeldt je heel slecht... en verspreidt valse ideeën...
Stel je voor dat 100% van de verkoopprijs = belichaamde energie

Het komt eraan?

Dalmasxx schreef:ten derde
U zegt dat de prijs een CO2-equivalent vertegenwoordigt. Hoeveel tussenpersonen denk je dat er zijn voordat ze bij de winkels aankomen als je het aantal componenten ziet?
Denkt u dat hoe meer tussenpersonen er zijn, hoe meer marge er is?


???? Je mengt alles...dit is het geval voor ALLE producten...klassieke lampen inbegrepen...

Dalmasxx schreef:ONDERZOEK:

Jullie praten allemaal over het besparen van geld, terwijl ik het heb over het besparen van CO2.
- Ik betaal liever voor een lamp die tijdens de productie niet veel CO2 heeft uitgestoten.
- Wie zal het ook niet produceren wanneer het wordt verbruikt (omdat het zijn energie haalt uit hydrologie of kernenergie), bovendien zal het mijn verwarmingsverbruik in de winter verlagen (voor degenen die verwarmen met stookolie zal het de CO2-besparing verder vergroten)
- Die achteraf gemakkelijk recyclebaar is.

LOGISCH DAN DAT NIET IS!!!!!


Nog FOUTer dan dat... aangezien geld kan worden omgezet in CO2...Wanneer een klassieke lamp voor 600% bij u terugkomt, zijn de kosten van een compacte fluorescentielamp uiteindelijk dat deze ook grotendeels winstgevend is op CO2-niveau...
0 x
dalmasxx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/06/08, 01:51




par dalmasxx » 22/06/08, 19:19

DAN IS DIT PURE EN HARDE PROPAGANDA!!!!

Stel jezelf gewoon de vraag:
Wanneer produceert een gloeilamp CO2?

in de productie: zeker minder dan een compacte fluorescentielamp, omdat deze slechts een beetje aluminium bevat, en glas tegen plastic, elektronische componenten, gas, kwik en meer voor compacte fluorescentielampen
verbruik: nee als energie uit kernenergie of waterkracht wordt opgewekt, zoals in Frankrijk of Quebec
recycling: zeker minder dan een compact fluorescentielamp en stoot bovendien geen zware metalen af

Dus de CO2-balans gaat op welke lamp?????

Misschien zorgen uw berekeningen ervoor dat u meer betaalt, maar het is juist om ONZE AARDE te beschermen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/08, 19:26

Ik geef het op dat je niet leest wat je als informatie wordt gegeven... het zijn eerder je corrupte en onnauwkeurige uitspraken die op propaganda lijken...

dan CO2 is niet het ENIGE milieuprobleem... stop met uw propaganda... Bent u een nucleaire professional???

Koop een woordenboek voor jezelf om dit beeld te begrijpen:

Beeld
0 x
dalmasxx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/06/08, 01:51




par dalmasxx » 22/06/08, 19:30

Het is als het verschil tussen biologische groenten en industriële groenten.

Biologisch wordt duurder, maar gezonder en stoot minder CO2 uit

Terwijl de industriële groenten die in kassen worden geproduceerd, met alle chemicaliën, het hele jaar door aan u worden geserveerd.


Zoals wat het de kosten waard is om iets duurders te betalen!!!!!!!!!!!!

DENK VOOR JEZELF!!!!!!!!!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/06/08, 19:33

Oh ja, jij bent natuurlijk voor het BIOLOGISCH? Opnieuw je mengt alles en neemt de CO2 als het ENIGE milieuprobleem.

BIOLOGISCHE EN CO2 VOLDOEN NIET NOODZAKELIJK AAN GOED...

Case in point: laatst zag ik biologische paprika's geïmporteerd uit Marokko... Sorry, ik koop liever GEEN BIOLOGISCHE groenten bij de plaatselijke AMAP dan BIOLOGISCHE groenten die 3000 km hebben gereden...
Dernière édition par Christophe de 22 / 06 / 08, 23: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
dalmasxx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/06/08, 01:51




par dalmasxx » 22/06/08, 20:02

blah blah blah blah!!!!

Woorden, zinnen die zonder enige persoonlijke reflectie over elkaar heen worden gegooid.

Ik probeer te discussiëren, maar je weet alleen hoe je mijn argumenten kunt weerleggen zonder relevante elementen te geven.

Je bevestigt in ieder geval mijn gedachten.


Waarom had je het in het begin over CO2 en dan, als je geen argumenten meer hebt, zeg je plotseling: "CO2 is niet het ENIGE milieuprobleem"!!!
Natuurlijk is er ook het beheer van zware metalen zoals kwik in compacte fluorescentielampen : Lol: !!


En in de blogtitel : Maakt de uitputting van fossiele brandstoffen u bang? ===> CO2-productie
Maakt u zich zorgen over de opwarming van de aarde? ===> CO2-productie

NEE NEE HET IS NIET ALLEEN CO2, maar het is een goede weergave van de toestand van onze planeet


DENK VOOR JEZELF!!!!!!!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/06/08, 22:45

Hallo programma's!

Met uitzondering van Frankrijk produceren de meeste landen hun elektriciteit met een groot deel fossiele brandstoffen

Bovendien zullen toekomstige thermische regelgeving eenvoudigweg directe weerstandsverwarming (convectoren, warmwatertanks), evenals halogeen- en gloeilampen verbieden, om de kracht van onze energiecentrales en hun impact op ons milieu te beperken. portemonnees...

De berekening is al gedaan

de teksten zijn onderweg

Lang leve het directe licht (dit is geen psalm : Cheesy: )
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/06/08, 23:14

Christophe schreef:Oh ja, jij bent natuurlijk voor het BIOLOGISCH? Opnieuw je mengt alles en neemt de CO2 als het ENIGE milieuprobleem.

BIOLOGISCH en CO2 gaan niet samen...

Case in point: laatst zag ik biologische paprika's geïmporteerd uit Marokko... Sorry, ik koop liever GEEN BIOLOGISCHE groenten bij de plaatselijke AMAP dan BIOLOGISCHE groenten die 3000 km hebben gereden...
Ik koop het liefst biologisch geteeld op 2 km van mijn huis...

Voor CO2 en Bio geldt de cultuur in bio minder CO2 produceert, is het onvermijdelijk. De rest is marketing, geen productie.

PS: een paprika heeft momenteel niets op ons bord te doen: daar is het nog niet de tijd voor!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten