Fluorescentiebollen, een financieel voordeel van 466% in 21 maanden *!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/02/08, 07:31

Christophe schreef:Ah nee Maloche, je doet wat je wilt...zelfs als je ongelijk hebt...zo is het toch uw geld : Cheesy:

Maar je bent nog steeds 10 jaar te laat!!! Compacte tl-lampen (uitgezonderd Chinezen) zijn niet meer gevoelig voor AAN/UIT...

We hebben al bijna een jaar semi-Chinese exemplaren (€ 6 per stuk) in een schuur staan ​​waar de AAN/UIT-schakeling ongeveer 1 seconden duurt...30 tot 5 keer per dag.
Ik deed het expres om te "testen" ... en het lijkt te houden!


Ach ach! Ik wist dat je het niet kon weerstaan :D !

Aangezien de Chinezen hun energie opwekken met smerige ongefilterde steenkool, zijn deze fluoceries niet zo ecologisch

De nadelen van spaarlampen zijn:

Eventueel bindende gebruiksadviezen. Spaarlampen zijn namelijk ontworpen voor een stabiele stroomvoorziening (geen dimmer bijvoorbeeld). Behalve bepaalde topmodellen, met een ingebouwde dimmer in hun elektronisch voorschakelapparaat.
Door de aanwezigheid van fluorescerende poeders en een gas op basis van kwikdamp in de buis, die tijdens het gebruik niet gevaarlijk zijn, vormen deze lampen gevaarlijk afval dat op een speciale manier moet worden afgevoerd. Er bestaan ​​nu bergingsdiensten, maar deze zijn onbekend bij het grote publiek (identificatie door HG), die oude buizen terug zouden moeten brengen naar dealers.

Fabrikanten zijn actief bezig om de formulering van fluorescerende stoffen aan te passen, zodat deze stoffen recyclebaar en minder vervuilend worden.

Een TL-lamp is soms zelfs groter dan een gloeilamp met dezelfde helderheid.
Fluorescentielampen hebben een bepaalde tijd nodig (in de orde van enkele tientallen seconden) om hun optimale lichtintensiteit te bereiken. Bij langdurig gebruik is dit geen probleem (bijvoorbeeld in woonkamers etc.), maar kan wel hinderlijk zijn wanneer de lamp maar kort gebruikt wordt (gang- of trappenhuisverlichting).
De kleurweergave (IRC), rond de 85, is slechter dan die van een gloeilamp. Dit betekent dat sommige kleuren vervormd zijn omdat het spectrum van licht niet compleet is. De weergave van de huidskleur wordt bijvoorbeeld gewijzigd.
Recente kwaliteitsmodellen minimaliseren de hierboven gepresenteerde gebreken. Merk op dat goedkope compacte fluorescentielampen deze upgrades niet hebben:

Bij sommige modellen is de ontstekingstijd bijna onmiddellijk, bij andere is de stijging van de stroom erg snel in vergelijking met de oude modellen.
Het is ook nodig om te wijzen op de emissie van hoogfrequente straling in een bol van drie meter rond de lamp, deze straling is potentieel schadelijk voor het menselijk lichaam en de intensiteit ervan is des te sterker naarmate men de lamp nadert.[1]


Maar laten we toegeven;

Ik bespaar €1 per jaar en per lamp door een OK-bewegingsmelder te verwijderen (maar dat wil ik niet! : Cheesy: )

en deze lampen branden ongeveer 12 x 1 minuut per dag of 12 x 320 dagen = 64 uur per jaar

Het verbruik van een fluo is rond de 20W voor het equivalent van 60W gloeilamp (dit klopt niet i.v.m. de opwarmtijd)

Een fluo verbruiken in dit geval: 64 x 0.020KW= 1.28 KW.h
Verbruik van een gloeilamp in dit geval: 64 x 0.060KW= 3.84 KW.h

in dit geval ongeveer € 0 (PFF) aan besparingen per jaar en € 20 aan extra investeringen
Theoretisch zouden deze tl-lampen 5 jaar mee moeten gaan, financieel gezien ben ik geen winnaar

en voor woonkamers, is het lichtspectrum goed? Zal ik er niet uitzien als een zombie met tes lampen :D

Op een woonkamer zoals de keuken bijvoorbeeld
met het licht dat ongeveer 3 uur per dag werkt gedurende 6 maanden (winter)

3x6x30dagen= 540uur 100W halogeen
540x0.1 = 54 KW.h per jaar of 5.4 € per jaar
5 keer minder voor een fluo

besparing van ongeveer € 4 per jaar in dit geval
en 4€ voor te compenseren verwarming : Cheesy: want in de zomer werkt deze lamp nauwelijks
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 21/02/08, 08:08

delnoram schreef:
Capt_Maloche schreef:In deze volumes plaatste ik bij voorkeur getimede aanwezigheidsdetectoren. over dit onderwerp, hoeveel verbruikt een detector in stand-by?


het enige apparaat van dit type waarvan ik het verbruik heb gemeten was 2w dus 48w per dag en 17.5 Kw/h per jaar...
Ik heb het afgevuurd en vervangen door een timer die tegelijkertijd met het licht de stroom uitschakelt


en hoeveel verbruikt je timer?? : Lol:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/02/08, 09:18

Maloche, je begint me daar te irriteren, want als je denkt dat (de meeste van) je conventionele gloeilampen hier met kernenergie worden gemaakt, steek je je vinger in de ogen... :onheil: :onheil:

Dan geef je achterhaalde informatie door (recylum, recupel en de ecotaks onbekend bij het grote publiek???) en foutief: het spectrum van een neonbuis IS BETER dan dat van een klassieke gloeilamp!! Er zijn 4000 en 6500K lampen. De standaard is 2700K terwijl een gloeilamp 2850K is... dus een vals excuus...

Ik heb het niet eens over het EM-veld van 3 m, het is waanzin ... in dit geval heeft elke mobiele telefoon een veld van 30 m! Diep teleurstellend van je...

Vind ons eerder de globale ecobalans van een fluo vergeleken met plaatsen van copy/paste bullshit ! : Mrgreen:

Betreffende van de berekening van de winst vergist u zich ernstig en bewijst u uw onwetendheid op dit gebied: al is 20 W gelijk aan 100 W dan houd je geen rekening met de kosten van het vervangen van de conventionele lamp...Verrassend als je je vak kent en het een beetje gemakkelijk is om de cijfers zo aan te passen, nietwaar?

Dan moet je meer nadenken over de totale levensduur, ik denk dat je niet de moeite hebt genomen om de kleine simulator die we hebben gemaakt te testen? Ga het minstens 5 minuten testen... Ik geef je nog een keer de link:

https://www.econologie.com/calcul-du-ret ... -3659.html

Het is misleidend om te zeggen dat we niet winnen door te investeren in een fluorescentielamp, behalve met berekeningen of foutieve redeneringen en waardeloze fluorescentielampen die dichtslaan voor het ROI-punt...

Maar zoals ik al eerder zei: het is jouw geld, je doet thuis wat je wilt, maar het verspreiden over dit onderwerp zo'n bevooroordeelde en tegenstrijdige redenering met alles wat ik hierboven heb gezegd, stoort me erg ... dus doe...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/02/08, 22:53

Nou, daar ga je! dat is het, ik heb je kwaad gemaakt :D inderdaad, ik had je antwoord niet gezien, het is dat je meer zou bijten!

je irriteert, en je maakt knoedels, ik zei niet dat het niet winstgevend was, maar dat het afhing van de tijden van gebruik

Je zult merken dat ik heb gesolliciteerd Maan berekening voor Maan geval op gloeilampen die maar heel weinig werken, en in dit geval is de aanschaf van compacte fluorescentielampen niet geschikt

voor de rest daarentegen, hoe langer de gebruiksduur per jaar, hoe winstgevender de fluo wordt, zoals uw spreadsheet aangeeft

en precies, omdat je me vriendelijk herinnerde aan de link naar de winkel, zag ik dat er TL-lampen waren bij 6500K (daglicht): dus vandaag heb ik net iets geleerd, het is inderdaad veel geëvolueerd, en een gloeilamp kan niet zo goed

EYH! misschien zul je me bekeren :D Ik ben al zo lang op zoek naar een kunstlicht dat echte kleuren weergeeft, ik moet dit proberen

een vraag kriebelt me: we praten over levensduur in uren, maar is er dan helemaal geen levensduur? een jaar is 8000 uur en een paar uur, maar onze lampen werken gemiddeld 1000 uur/jaar

zou een fluo meer dan 10 jaar meegaan?
Dernière édition par Capt_Maloche de 21 / 02 / 08, 22: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/02/08, 22:58

Capt_Maloche schreef:voor de rest daarentegen, hoe langer de gebruiksduur per jaar, hoe winstgevender de fluo wordt, zoals uw spreadsheet aangeeft


Aha eindelijk!! Het pad van de rede! :)

Capt_Maloche schreef:EYH! misschien zul je me bekeren :D Ik ben al zo lang op zoek naar een kunstlicht dat echte kleuren weergeeft, ik moet dit proberen


Vergeet niet dat je 10% korting hebt op onze shop he... : Roll: : Roll:

Capt_Maloche schreef:zou een fluo meer dan 10 jaar meegaan? :D


Er staat 12 jaar op sommige dozen... en ik heb nog steeds een model van de 1e generatie met veel uren op de "meter" (elektrisch hhihi). Zie de testen van 2006, het waren de philipps...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/02/08, 18:04

Hier is nog een ROI-curve:

Beeld

Uit het zeer interessante document (als het onderwerp u interesseert):
https://www.econologie.com/eclairage-et- ... -3706.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/02/08, 20:02

O, zie je!

het hangt af van de jaarlijkse bedrijfstijd :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/03/08, 17:03

Maloche Ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd!! Behalve dat wanneer u een investering doet in de bank het komt zelden voor dat je dit geld maar een paar uur per dag inlegt, dus als we het willen vergelijken met een bankplaatsing, is het 24/24 en dat is alles!! Dus mijn redenering en vergelijking zijn goed, ook al zijn ze niet realistisch voor thuisgebruik!

Chkrognaugneu!

Welnu, anders heb ik de simulator / rekenmachine bijgewerkt, deze houdt nu rekening met de CO2 volgens verschillende Europese landen en een CO2-equivalent in liter stookolie of benzine:
https://www.econologie.com/calcul-du-ret ... -3659.html

Probeer het, het is best grappig...

Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een ​​"oude" studie uit te brengen over de milieu-impact van compacte fluorescentielampen: https://www.econologie.com/impact-ecolog ... -3726.html
0 x
dalmasxx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/06/08, 01:51

DENK VOOR JEZELF!!!!!!!!!!!!!




par dalmasxx » 22/06/08, 06:05

Hallo,

Waarom heeft iedereen dezelfde toespraak, degene die in hun hoofd is gestopt en die ze herhalen als een simpele papegaai!

Maar waarom spreekt niemand in CO2-equivalent??

Ik heb gezocht maar ik kan niks vinden...
Weet iemand de energiebalans in CO2-equivalent van de verschillende soorten lampen:
halogeen
LED
lage spanning
compacte fluorescerende
gloeilamp

omdat ik graag zou willen weten hoeveel energie er in totaal nodig is om een ​​compacte fluorescentielamp te maken, met elektronica, plastic, gassen,
energie die, wanneer gemaakt in China, afkomstig is van een kolencentrale...
hieraan moet de energie van alle reclame worden toegevoegd,
en na hun leven zouden ze (omdat ik niet weet of het klaar is) moeten worden behandeld als gevaarlijk afval omdat ze zware metalen bevatten, met alle energie die dergelijke procedures kunnen verbruiken,
en ik moet nog wat vergeten.

terwijl een simpele gloeilamp gewoon een beetje aluminium en glas is.

mediteer erop.

tenzij je de multinationals gelooft die HUN ideeën in JOUW hoofd stoppen.
zoals Philips je zijn lampen wil verkopen,
en elektriciteitsproducenten (EDF, HydroQuébec, enz.) besparen energie die ze vervolgens kunnen exporteren...
en regeringen, nou, dat zijn hun vrienden!!! pfft!!!

Van mijn kant ben ik ervan overtuigd dat het de gloeilamp is die de wedstrijd voor de meest ECOLOGISCHE wint.


DENK VOOR JEZELF!!!!!!!!!!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/06/08, 11:38

Hoe agressief voor een eerste bericht... Bent u aandeelhouder van een gloeilampenfabriek? :schok:

Je hebt blijkbaar niet veel gekeken, want op de Megaman-catalogus staat duidelijk de bespaarde kg CO2 vermeld (zeker niet met ingebouwde energie, zie hieronder): http://www.megaman.de/downloads/katalogkomp08.pdf

Dan is je redenering dom want de energie, dus de CO2, is noodzakelijkerwijs gekoppeld aan de kosten.

Laten we aannemen dat 100% van de verkoop- en gebruiksprijs de prijs van energie is, dus CO2, reken maar uit en je zult zien dat je het grotendeels bij het verkeerde eind hebt. JE KAN DENKEN!!! Kom op, ik zal je helpen (cijfers voor Duitsland met 50% kolengestookte elektriciteit):

Beeld

Maar als je geld wilt verliezen, blijf dan klassieke gloeilampen gebruiken, het is tenslotte jouw geld... : Mrgreen:

ps: hier is een leuke methode om grijze energie (dus CO2) te schatten https://www.econologie.com/forums/methode-de ... t4897.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten