Wasmachine en waterverbruik

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
wistiti68@
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/12/07, 09:07

Wasmachine en waterverbruik




par wistiti68@ » 23/12/07, 09:36

Hallo,
Ik moet een wasmachine kopen en ik zoek er een die water bespaart.
Als ik alleen woon, is een inhoud van 4 kg meer dan genoeg voor mij en hier vinden we ook het laagste waterverbruik per wasbeurt.
Maar door de verhouding verbruik/gewicht te doen beseffen we dat juist de machines met een capaciteit van 6 kg en meer het zuinigst zijn. Maar machines halfvol maken is niet erg milieuvriendelijk :?
Ze hebben echter bijna allemaal variabele capaciteiten die het verbruik aanpassen aan de hoeveelheid wasgoed.
Ik denk dat deze systemen min of meer efficiënt moeten zijn, afhankelijk van de gebruikte merken en technologieën, en ik wilde weten wat u er in het algemeen van vindt.
Is het beter om een ​​machine te nemen die is aangepast aan mijn hoeveelheid echt wasgoed of te vertrouwen op de intelligentie van een extra grote machine?


Om een ​​concreet voorbeeld te geven, onder de weinige machines die ik op dit moment heb behouden, zijn er:
_ de Bosch WL24460FF van klasse A/A/B en verbruikt 0.76 kW elektriciteit en 40 liter water voor 4.5 kg linnengoed, d.w.z. 0.17 kW en 8.89 l per kg
_en de Bosch WAE20161FF van klasse A+/A/C en verbruikt 1.19 kW en 49 liter voor 7 kg linnengoed, d.w.z. 0.17 kW en slechts 7 liter per kg.

Welke zou jij nemen om slechts 4 of 5 kg vuile was per week te wassen?

En bovendien, zijn deze aangekondigde verbruiken betrouwbaar?

Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 23/12/07, 09:58

Als je nooit 7 kg was doet, zou het dom zijn om het superieure model te nemen! Ook als de verbruiksverhouding per kilo interessanter is, verbruikt u toch 49 liter in plaats van 40!

Ik ben geen expert, maar wat me opvalt met de info die je ons geeft. : Wink:

Het beste is nu om een ​​geldelijke versterking te vragen!!!

Ding dong... Een pre-pauze in de sectie huishoudelijke apparaten wordt gevraagd kassa 4... Bedankt... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
wistiti68@
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/12/07, 09:07




par wistiti68@ » 23/12/07, 11:23

ja, maar de capaciteit is variabel, dus het waterverbruik moet worden aangepast aan het werkelijke gewicht van het wasgoed in de machine.
De vraag die ik mezelf stel is of de aanpassing effectief is of niet.
Zal het tweede model bij dezelfde hoeveelheid wasgoed, bijvoorbeeld 4.5 kg, waarschijnlijk minder verbruiken dan het eerste?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 23/12/07, 11:27

Alleen een pro kan deze vraag beantwoorden! En nogmaals, ik ben er niet zo zeker van!

Wat goed zou zijn, zou zijn om het minimale en maximale verbruik van dit model te kennen en niet alleen het maximale verbruik (of misschien zelfs een gemiddeld verbruik wat dat betreft :| ).
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Wasmachine en waterverbruik




par Chatham » 23/12/07, 14:20

wistiti68@ schreef:Hallo,
Ik moet een wasmachine kopen en ik zoek er een die water bespaart.
Als ik alleen woon, is een inhoud van 4 kg meer dan genoeg voor mij en hier vinden we ook het laagste waterverbruik per wasbeurt.


Ik zit in dezelfde situatie, maar ik zou geen machine met een lage capaciteit willen: ik heb een machine van 5.5 kg en ik heb het nooit te veel gevonden, vooral niet voor bepaalde wasbeurten (bijvoorbeeld slapen), bovendien wast en centrifugeert het beter als de machine niet vol zit...
Ik kocht een paar jaar geleden een Miele-bovenlader van 5.5 kg (buigen voor een patrijspoortmachine is niet het soort huis en 1.90 m hoog, de grond is laag...) : Cheesy:
Geclassificeerd als A++, heeft het een variabele capaciteit (het water wordt automatisch gedoseerd volgens de belading), wat onberispelijk is als u niet de maximale belading heeft.
Je zult me ​​vertellen: Miele kost veel geld...nou, het hangt ervan af, als je je al 20 jaar niet verveeld hebt...want daarvoor had ik een eersteklas Thomson "made in France" die ongeveer tien keer kapot moet zijn gegaan (fabricagefouten (uitlijning) en ontwerp (stijfheid van de poelies) op het niveau van de trommelaandrijving = vernietiging van riemen en poelies) en na 5 jaar was het totaal kreupel (lagers, naven, afdichtingsrok, enz. ...), dankzij een slim zelfvernietigingssysteem (als technicus kun je het niet anders noemen, anders is het omdat hun ingenieurs totaal incompetent zijn) bestaande uit aluminium naven die in een sandlier zijn gekrompen in de roestvrijstalen trommel (plastic tank ), naven die ondanks hard water natuurlijk door elektrolyse werden opgeblazen en opgelost, verdwenen!!! Als ze hun klanten zo willen behouden: franchouillard, maar niet dom... :onheil:
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 23/12/07, 14:53

hallo wistiti68

Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik moet binnenkort mijn wasmachine vervangen.
Ik vergelijk het is waar dat het een zooitje is tussen de verschillende zoekvergelijkers.
Even een ding, het lijkt mij dat het energie- en waterverbruik wordt gegeven voor 60 graden, om het rendement van de spin op *A* te hebben heb je een spin nodig boven de 1400 toeren.
Het is waar dat de Miele goed geplaatst zijn maar hey de prijs
Dus ; Ik zoek naar ; Ik zoek naar ; ik zoek naar
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 23/12/07, 15:23

Voor het Europese label
hier is de tekst
http://admi.net/eur/loi/leg_euro/fr_300D0045.html
kortom er staat dat de verbruiksmetingen bij 60 graden zijn uitgevoerd
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 23/12/07, 16:49

jessle schreef: Even een ding, het lijkt mij dat het energie- en waterverbruik wordt gegeven voor 60 graden, om het rendement van de spin op *A* te hebben heb je een spin nodig boven de 1400 toeren.


Inderdaad, het is op 60°, voldoende voor zelfs erg vuil linnengoed (met biologisch vloeibaar wasmiddel!), en het is nutteloos tenzij je het linnengoed wast in een ziekenhuisafdeling voor infectieziekten...het gebruikelijke wassen op 40° is in de meeste gevallen voldoende Merk op dat als u niet op meer dan 60° wast, er geen kalkaanslag in de machine zal ontstaan ​​en als u zacht wasgoed wilt, zelfs met zeer hard water, voegt u naast het wasmiddel gewoon een 1/2 glas witte azijn toe. .
Centrifugeren op 1400 tpm en meer is als je daarna een droger gebruikt, anders telt alleen het elektriciteits- en waterverbruik: mijn Miele in "A++" centrifugeert op 1200 tpm (geen droger).
Het kostte me € 950 (geleverd en geïnstalleerd) in 2004 bij een kleine Miele-dealer (het is duurder in supermarkten zoals Darty omdat het merk de voorkeur geeft aan dealers...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Wasmachine en waterverbruik




par Flytox » 23/12/07, 17:55

Hallo Chatam
Chatham schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een Miele gekocht
...
Je zult me ​​vertellen: Miele kost veel geld...nou, het hangt ervan af, als je je al 20 jaar niet verveeld hebt...want daarvoor had ik een eersteklas Thomson "made in France" die ongeveer tien keer kapot moet zijn gegaan (fabricagefouten (uitlijning) en ontwerp (stijfheid van de poelies) op het niveau van de trommelaandrijving = vernietiging van riemen en poelies) en na 5 jaar was het totaal kreupel (lagers, naven, afdichtingsrok, enz. ...), dankzij een slim zelfvernietigingssysteem (als technicus kun je het niet anders noemen, anders is het omdat hun ingenieurs totaal incompetent zijn) bestaande uit aluminium naven die in een sandlier zijn gekrompen in de roestvrijstalen trommel (plastic tank ), naven die ondanks hard water natuurlijk door elektrolyse werden opgeblazen en opgelost, verdwenen!!! Als ze hun klanten zo willen behouden: franchouillard, maar niet dom... :onheil:


Koop Miele, dat adviseerde iedereen mij, ik kocht Miele door de spaarpot kapot te maken. Na zes jaar maakte hij het geluid van een opstijgende Noord-Atlas tijdens het draaien.

Diagnose, gezwollen lipafdichting, de naaf die water opnam en daardoor doodlopend. Ik heb de hub veranderd, je moet rijk zijn ... maar het begon opnieuw 6 jaar later ... reparatieprijs hoger dan de prijs van een nieuwe low-end machine dus Miele machine richting prullenbak. :onheil:

Achter kocht ik een low-end machine (shabby spin) Fagor LD411 maar die is 10 en een half jaar oud en werkt nog steeds zonder enige tussenkomst.

Voor het vullen van de machine is het beter om te organiseren om deze elke keer volledig te vullen, best om wat meer linnen (Chinees) op voorraad te hebben. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 23/12/07, 21:12

Ik stem op Miele!!!

Je moet het op de lange termijn zien!!! Een Miele bewaar je 20 jaar (mijn ouders hielden er 25 jaar). Dus in die tijd heb je 3 of 4 andere van een ander merk gekocht.
Bovendien verbruiken deze machines zeer weinig.

Ze zijn dus uiteindelijk in meer dan één opzicht economisch en ecologisch!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten