Groenere hostels met Borloo!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 31/10/09, 14:27

Hallo,

Een laag toevoegen:
Er is nog een sector die nog niemand heeft genoemd: de betalingstermijnen voor overheden en ziekenhuizen.
Factuurbetalingen zijn hyperadministratief omdat ze in cascade over twee opeenvolgende administraties worden uitgevoerd.
De eerste is die van het ziekenhuis zelf, de tweede is de staatskas.
Voor wie het weet: het is niet snel.....
Daarom wordt een factuur pas 6 tot 8 maanden na levering van de apparatuur gehonoreerd, normaal gesproken één jaar, en voor ziekenhuizen in Parijs in het beste geval zelfs twee jaar.
En wie de rente betaalt die op de facturen zit, is het socialezekerheidsstelsel en dus jij en ik.
Het laat alleen maar zien dat ambtenaren een beetje serieuzer zijn...

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 02/11/09, 10:15

ja, er zijn ambtenaren die de administratie uitvoeren en degenen die uitvoeren, de ziekenhuismedewerkers.
ze moeten duidelijk van elkaar worden onderscheiden.

Ambtenaren willen, via het huidige beleid, het openbare ziekenhuis privatiseren om het beter te vernietigen en aan de particuliere sector te verkopen. ze willen dit sociale gebouw vernietigen dat werd gebouwd en zijn glorieuze uren beleefde. ja, het gat is een voorwendsel waarop meer dan één particulier bedrijf zich wentelt en profiteert (zoals altijd, de een dankzij de ander).

het is daarom het huidige beleid dat het nog meer doodt, door geld te geven aan degenen die de cijfers maken en binnenbrengen (met name op de intensive care) en door geen geld te geven aan degenen die er alleen zijn voor het geval dat, zoals bepaalde kraamafdelingen enz. ... het is de prijsstelling van activiteiten.

Dat geeft onzin, zoals in het geval van de overbelaste intensive care-kamer, het werkt als er mensen zijn, anders is het onzin, idem de ziekenhuizen die sluiten, de scholen die sluiten.

het is een natuurlijke selectie die gedoemd is om in te storten, net als de aandelenmarkt, alleen wordt hier gespeculeerd over de gezondheid... er is een probleem!

het zijn dus de besluitvormers, bestuurders, ambtenaren, die voor u beslissen en u de nieuwe wet opleggen:
“ZIEKENHUIS, GEZONDHEID, PATIËNT en GEBIED”

Wie heeft de leiding?
...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 02/11/09, 10:46

Obelix schreef:Het laat alleen maar zien dat ambtenaren een beetje serieuzer zijn...

Obelix

Zijn er ook niet wat langdurige procedures bij het verwerken van de facturatie? Omdat het vaak alleen maar een kwestie van organisatie is, heb ik het op gemeentehuisniveau gezien met nieuwe software of met papierwerk dat aan het papierwerk wordt toegevoegd en waardoor ambtenaren hun activiteiten niet kunnen beperken tot het ‘essentiële’.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 02/11/09, 10:57

Wij werken vrij regelmatig met administraties met onze winkel...

De deadlines zijn lang, maar niet langer dan bij bepaalde particuliere bedrijven: doorgaans 2 tot 3 maanden...

Verre van 2 jaar. Weet niet meer of we al met ziekenhuizen hebben samengewerkt...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 02/11/09, 11:37

Ja, we hebben eerder met ziekenhuizen samengewerkt en de vertragingen waren volkomen normaal. Het moet gezegd worden dat het om kleine materialen in kleine hoeveelheden gaat en dat de omstandigheden zeker niet dezelfde zijn als voor een scanner of kompressen in de honderdduizenden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/11/09, 16:28

+1, geen grote problemen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
joey1987
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 23/10/09, 11:39




par joey1987 » 04/11/09, 11:37

Zeer goed initiatief
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten