Hoe kan ik het geluid van de wasmachine te verzachten?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Hoe kan ik het geluid van de wasmachine te verzachten?




par fabio.gel » 11/04/08, 10:37

Dag
Ik wil mijn wasmachine 's nachts laten draaien om mijn elektriciteitsrekening te verlagen.

Wat zou ik kunnen plaatsen om het geluid te verminderen?

Ik dacht eraan om een ​​houten kist (type medium) te maken en de kurk erin te steken. : Idee:
Wat denk je?

Info: De wasmachine voorin laden.

dank u
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/04/08, 11:26

Een groot deel van het geluid komt van de overdracht van trillingen naar de grond: er zijn elastomeer dempingsblokken...
Anders om het geluid te dempen, is hout + kurk redelijk gemiddeld (hout maakt zelfs een klankkast ...), om effectief te zijn, zou je gelode ingewikkelde schuim nodig hebben van het soort dat wordt gebruikt om de scheepsmotoren en andere generatoren te isoleren ... of zelfs hout + bladlood...
Of anders van machine wisselen, maar stille machines zijn erg duur en erg zwaar (Miele bijvoorbeeld meer dan 100kg...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Rubberen plaat + alveolaire schuimplaat




par fabio.gel » 11/04/08, 12:00

Chatham schreef:Een groot deel van het geluid komt van de overdracht van trillingen naar de grond: er zijn elastomeer dempingsblokken...
Anders om het geluid te dempen, is hout + kurk redelijk gemiddeld (hout maakt zelfs een klankkast ...), om effectief te zijn, zou je gelode ingewikkelde schuim nodig hebben van het soort dat wordt gebruikt om de scheepsmotoren en andere generatoren te isoleren ... of zelfs hout + bladlood...
Of anders van machine wisselen, maar stille machines zijn erg duur en erg zwaar (Miele bijvoorbeeld meer dan 100kg...)


dank u

Deze vond ik bij Leroy (€7,99) in 4 gesneden en onder de voeten van de wasmachine gelegd
Beeld

Gezien de dikte van 25 mm zou dit de geluidsoverdracht op grondniveau al moeten verminderen.[/url]
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/04/08, 12:01

hello,
voor geluidsisolatie kun je bijvoorbeeld het geluiddempende schuim gebruiken dat onder autokappen te vinden is ;-)
0 x
lisa75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/09/08, 14:53




par lisa75 » 21/10/08, 10:07

sPAM

bewerking door Christine
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 21/10/08, 11:29

hallo

op sommige machines is er de mogelijkheid vanSpoelstop, waardoor u alleen overdag kunt centrifugeren, in ieder geval het deel van de was dat het minste energie verbruikt en het meeste lawaai maakt.

anders, om de energierekening te verlagen, als uw machine dit toestaat, is het om deze rechtstreeks van warm water te voorzien, zoals in wasserettes, warm water om te wassen en koud water om te spoelen en te centrifugeren. op voorwaarde dat uw productie van warm water zuinig is in vergelijking met elektriciteit: bijvoorbeeld zonne-energie of andere.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 21/10/08, 11:52

Voor de geluidsisolatie van een kamer: denk aan de oude eierdoos, het werkt als de pest... maar je moet veel eieren eten!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/10/08, 12:02

Vraag de plaatselijke bakker naar eierdozen 8)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
SamFox
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/05/14, 09:43




par SamFox » 20/05/14, 10:13

Het meeste geluid dat een wasmachine veroorzaakt bij de benedenbuurman is te wijten aan trillingen.
Met dit in gedachten had ik zo'n vijftien jaar geleden een basis gemaakt voor mijn oude machine.
Het was een heel erg oud De Dietrich die een ongelooflijke barouf maakte maar die ondanks meer dan dertig jaar goede en trouwe dienst onverwoestbaar was.

Bij een verkoper van tweedehands materialen had ik een grote plaat zeer stevig schuimrubber gevonden, ongeveer 5 cm dik, waarop ik een plaat zeer stijve akoestische isolatie had gelijmd (ongeveer 4 cm dik).
Dit vel akoestische isolatie, niet erg goed bestand tegen stoten, is niet gemaakt om de trillingen van een wasmachine te weerstaan ​​(soms beweegt dit soort machine veel). Het is gemaakt om verticaal tegen een muur te worden gelijmd. Dus ik zat vast op een grote gerecyclede spaanplaat.

Na dit knutselen had niet alleen de benedenbuurman er geen last meer van, ook thuis was het geluid van onze machine minder belangrijk.

Toen we verhuisden (het was mijn kleine broertje dat onze plaats innam in ons oude appartement), lieten we de machine zoals hij was, op zijn voetstuk.
In ons nieuwe appartement hebben we een wasmachine gekocht Indesit veel minder luidruchtig.

Volgens het laatste nieuws, niet alleen de De Dietrich werkt nog maar staat daarnaast nog op zijn ambachtelijke isolerende sokkel die nog niet de minste slijtage heeft vertoond.

Wat betreft onze Indesit, het moest na 7 of 8 jaar gebruik worden vervangen. Het was geen De Dietrich !
We hebben het vervangen door een LG Capaciteit van 8 kg.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten