Grrr: fair Senseo patronen Oxfam

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 23/12/06, 07:19

Ik ben het met Christophe eens: de peulen zijn een echt schandaal.
zelfs als de koffie goed is; voor deze prijs kan hij
Ik kocht een "Magimix die beide doet: filteren en espresso
voor de espresso gebruiken we gemalen koffie zoals in de bistro, ik geloof dat de druk 15 bar is, en dat is erg goed.

aangezien ik 's ochtends veel koffie drink (1l) doe ik het met het filter, dit geeft een zwakkere koffie.

eerlijke handel is goed, maar het is handel en degenen die er het meeste profijt van hebben zijn altijd de tussenpersonen. Het is een verkoopargument om duurder te verkopen, zelfs als de "kleine" producent meer verdient.

tenzij de "kleine" producent een fabriek verandert om zijn gemalen koffie in peulen te doen, zie ik het nut niet in, dat is niet het doel...
0 x
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27




par Giul » 23/12/06, 09:17

hello,

een idee, er zijn sluwe mensen!!

http://rechargecapsules.free.fr/Index.htm

: Cheesy: een}+
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/12/06, 19:23

Christophe schreef:pfff het is bij 3,5 bars
http://www.armenager.com/electromenager/produit/27518/

Ik begrijp niets : Cheesy:

Christine voor hulp !!


welkom

je kunt de gewenste druk in de tank hebben (+je voegt het toe + je kunt koffie achter elkaar zetten); maar als je 3.5 bar in het koffiekopje gooit, krijg je een "splatch" en veel schuim, maar nee koffie.
Christine gaat niet blij zijn, ze zal op 2 meter afstand moeten schoonmaken :onheil:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/12/06, 20:54

Zac, ik herhaal alleen wat er op de technische bladen staat...3 repen in een senseo-capsule is niet enorm...

Hihihihi toch voor je opmerking : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/01/07, 19:44

Colmant schreef:[...] eerlijke handel is goed, maar het is handel en degenen die er het meeste profijt van hebben zijn altijd de tussenpersonen. Het is een verkoopargument om duurder te verkopen, zelfs als de "kleine" producent meer verdient.[...]
Welnu, het lijkt mij dat een van de gestelde principes van eerlijke handel het terugdringen van tussenpersonen is, toch?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/07, 21:08

Dag
Een beetje off-topic, maar wel in de draad van de discussie

Wanneer een product 5 tot 10 keer de fabrieksprijs kost
Ik noem het gelegaliseerde diefstal, waarvan een paar mensen en de overheid profiteren; het innen van omzetbelasting over een te hoge prijs is winstgevender.
Er zou een wet voor nodig zijn om ervoor te zorgen dat een product nooit de prijs af fabriek verdubbelt. Consumentenproducten moeten door hun magazijnen gaan, het lijkt bijna op de maffia in de haven van Montreal en Chicago.

Het slechtste voorbeeld is te vinden in kleding en nog erger in damesvodden. De prijzen zijn hoger dan 10 keer de prijs in de fabriek.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 03/01/07, 21:29

Andre schreef:Het slechtste voorbeeld is te vinden in kleding en nog erger in damesvodden. De prijzen zijn hoger dan 10 keer de prijs in de fabriek.


er is betere parfumerie en vooral medische en paramedische, het is normaal dat mensen geen product kopen maar een droom of gezondheid. :onheil:

dus verkopen we ze goedverpakte menselijke domheid: de grondstof is onuitputtelijk en gratis en er zijn steeds meer kopers. :P

PS: hoe duurder het is en hoe dommer het is, hoe beter het werkt : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
grakamoule
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/01/07, 15:25
Plaats: Parijs




par grakamoule » 04/01/07, 17:40

U brengt een reëel probleem ter sprake voor mensen zoals ik die eerlijke (en biologische) voeding verkopen: moeten we naar de technologiemarkten gaan?

Ter informatie: in de zuidelijke landen is het vrijwel onmogelijk om gemalen koffie of padkoffie te laten maken, vanwege het GLB dat een toeslag op gebrande koffie legt.

Aan de andere kant worden onze oplosbare koffiesoorten allemaal 100% ter plaatse verwerkt en verpakt, wat betekent dat u door aankoop ervan ongeveer 40% van de aankoopprijs aan het land van herkomst geeft.

Als u een product met het Max Havelaar-label koopt dat in Europa is verwerkt, geeft u 12% van deze verkoopprijs aan het land van herkomst.

Als u een standaardproduct koopt, zal dit variëren van 4 tot 8% hoogwaardige (biologische) producten.
De palm van het glas gaat naar thee, van jouw doos gaat vaak minder dan 1% naar de producent.

Schrijf verwerkte producten niet te snel af; ze stellen coöperaties in staat hun afzetmarkten te diversifiëren of waarde toe te voegen aan een ander deel van hun product (bij rode thee worden de takken gebruikt om thee te zetten, de wortels worden gebruikt voor cosmetica)

Tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden (ik werk niet voor Oxfam) : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/01/07, 20:29

Bedankt voor deze "voorkennis"... Het is altijd interessant om een ​​ander perspectief te krijgen op een specifiek onderwerp.

Welkom hier en een gelukkig nieuwjaar.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten