Gebruik as als wasserij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: As als wasmiddel gebruiken




par PITMIX » 04/04/11, 18:25

iota schreef:Hallo allemaal,

Ik gebruik de as van mijn open haard als wasmiddel, het is geweldig!

De as vang ik op en doe ik in een koffiefilter (4 eetlepels).
Ik doe een liter water in het koffiezetapparaat en gaan.
het resultaat is een lichtgele vloeistof (afhankelijk van het gebrande hout).
Ik giet alles in de machine op de was.
Het resultaat is perfect, geen geur, behalve dat van wasgoed.


Hallo en bedankt Iota voor het geweldige idee van een koffiezetapparaat.
Ik ben op zoek naar een oplossing om het linnen te parfumeren, want op dit moment krijg ik niets met essentiële oliën.
2 druppels, in de dosering wasmiddel + 2 druppels witte azijn als wasverzachter en zelfs met 5 druppels op een doek bij het door de wasdroger gaan, geen geur.
Misschien heb je meer nodig... maar hoeveel?
Het doel van het spel is om het goedkoopste wasmiddel mogelijk te maken, maar met een goede geur.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/01/13, 18:33

0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 23/02/13, 20:12

voor degenen die geen open haard hebben, is er de mogelijkheid om de was te maken met klimop. Ik gebruik het ook voor shampoos. De saponine in de klimop wordt binnen 24 uur geëxtraheerd. Het wast goed, zonder te schuimen. En voor het haar is het heel zacht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/02/13, 22:35

Even off-topic, maar ik post het toch maar even: wat is as waard als thermische isolator?

Naar mijn mening is het, gezien de lichtheid, helemaal niet slecht... op voorwaarde dat het niet nat wordt!

Dus advies aan degenen die veel hout verbruiken en die zolders zijn kwijtgeraakt om te isoleren...of te verbeteren...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 23/02/13, 23:03

Christophe wat isoleert in de isolatie is de lucht;) .... tenzij je de "donzige" vorm van de as behoudt, wat onmogelijk is zodra je het aanraakt, alles breekt in kleine stukjes, en hoe meer je roert, enz., hoe meer kleine deeltjes je maakt ... zodat er geen lucht in het uiteindelijke materiaal vastzit (nou ja, tegelijkertijd kan ik een grote mond hebben;) maar dat lijkt me niet levensvatbaar;))...

Ik heb mijn eerste was gedaan en de eerste toepassingen zijn zeer bevredigend met de as... persoonlijk heb ik een beetje zwarte zeep toegevoegd met...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/02/13, 23:09

bidouille23 schreef:zodra je het aanraakt, breekt alles in kleine stukjes, en hoe meer je mixt, roert, enz., hoe meer kleine deeltjes je maakt.


mmmm... een assprong lijkt mij net zo licht (dus luchtopname = weinig verdichting) als de as in de kachel... maar zodra het nat wordt is het een ramp...

Laten we wachten op de mening van andere "experts"... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/02/13, 23:16

Christophe schreef:Even off-topic, maar ik post het toch maar even: wat is as waard als thermische isolator?

Naar mijn mening is het, gezien de lichtheid, helemaal niet slecht... op voorwaarde dat het niet nat wordt!

Dus advies aan degenen die veel hout verbruiken en die zolders zijn kwijtgeraakt om te isoleren...of te verbeteren...


Ik denk dat het voor de zolder verre van ideaal is! Aan de andere kant, om een ​​open haard in raketkachelstijl te isoleren, werkt het goed ... maar minder dan vermiculiet.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/13, 00:00

Het is eigenlijk niet onwaar... Wat het water daarentegen betreft, het is onbetaalbaar, behalve om een ​​soort tas te maken zoals met een regenscherm... :)

Ik geloof dat ik de opmerking van hightflyaddict meer zou behouden, gebruikt op een klein oppervlak is het een goed idee en veel gemakkelijker te realiseren, we moeten er zelfs een coating mee kunnen maken, wat interessante eigenschappen kan hebben, stel ik me voor...
aan de andere kant veel geluk om veel te hebben .... vooral als de kachel goed brandt, zou ik mijn voorbeeld nemen: ik haal ongeveer elke maand een bodem van het zegel (10 cm hoog aan de onderkant van het zegel) eruit, het is heel erg fijn stof, dus niet gewonnen om bruikbare hoeveelheden te hebben;) (anders dan voor wasgoed bijvoorbeeld) ...

Maar ik wacht ook op de mening van de experts :) ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 17/03/13, 16:24

"recept" gevonden op FB:

eenvoudig, ecologisch en zuinig wasmiddel op basis van plantenas!
Ik heb nog twee liter over, daar kom ik morgen op terug :))

De as van planten bevat potas, dat net als saponine de kracht heeft om vet op te lossen. Het is deze loog die eeuwenlang zal dienen als basisreagens bij de vervaardiging van zepen.
Ik wilde dat het eenvoudig en praktisch was om voor te bereiden. En ik laat het je in detail zien.

voorbereiding: 3 kopjes as voor een liter water (ik doe 21 voor 7 liter water)
24 uur laten staan

filter vervolgens met behulp van een gaasdoos en een doek - hieronder een andere doos waarmee u de beroemde vloeistof kunt recupereren

het linnengoed ruikt niet, het ruikt gewoon... schoon linnengoed!
je kunt ook een paar druppels etherische olie toevoegen aan een stuk doek dat in de trommel is geplaatst of kleine zakjes lavendel in de kast leggen.

Meer energiebesparing omdat het zelfs bij lage temperaturen effectief is (ik was bijna alles op 40°C). En geen risico op allergie, zelfs niet voor de tere huid van baby's!

De was is zacht, je hebt geen wasverzachter nodig.

Degenen die de nieuwsgierigheid hebben om te testen, zullen een uitstekende actie doen voor de planeet, hun portemonnee en hun gezondheid...


Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 17/03/13, 17:42

Was er niet de aangegeven dosis?

**
Want als we alleen een kopje vloeistof doen om een ​​commercieel kopje afwasmiddel te vervangen,

het aandeel conventioneel wasmiddel gelijk zou zijn aan het actieve product in 0,6 deel ruwe as?

Edit / Nou ja, afhankelijk van
voorbereiding: 3 kopjes as voor een liter water
Dernière édition par gegyx de 17 / 03 / 13, 18: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten