Gebruik as als wasserij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/10/09, 15:16

het is goed om een ​​beetje te graven... maar je moet het begeleiden met bewijs, anders artikelen, wetenschappelijke bronnen, enz...

nanodeeltjes = bronnen?

mijn verklaring: aangezien er de "wash2o"-machine is die wast met behulp van elektrolyse van water (zoals het elektrische systeem dat
bleekmiddel in zwembaden en vermijd tabletten), dit maakt geïoniseerd water met waskracht (ph): hier zijn het de minerale bolletjes die het water ioniseren, om ze deze waskracht te geven.
Van welke mineralen zijn deze ballen gemaakt?

vraag: waarom opladen in de zon?

de bouboules!

het betekent niets.

Het enige nanodeeltje dat voor zover ik weet in de lucht zweeft, is dat van verarmd uranium na de explosie van een granaat...


Ik dank u dat u zich op deze vraag heeft verdiept, maar we moeten dit verder ontwikkelen en, in uw geval, uitleggen waarom u het over nanodeeltjes heeft.
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabienne70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 01/10/09, 11:02
Plaats: High-Saone




par fabienne70 » 06/10/09, 19:18

Ik kom terug op het wasmiddel op asbasis, ik heb de indruk dat je een overdosis aan as krijgt, ik zeg:
Persoonlijk gebruik ik twee mokken (theekopjes) as voor een liter water, niet per se een paar keer koken, zelfs als het koud is. Ik schud mijn fles overdag twee of drie keer energiek als ik langs kom en de volgende dag filter ik !
Ik doe twee mokken van dit mengsel per machine, ongeacht het soort wasgoed!
Ik gebruik dit wasmiddel al jaren, ik heb twee jonge kinderen en mijn was is schoon
aan de andere kant, als iemand het recept heeft voor een vlekverwijderaar op klimopbasis, maak ik me grote zorgen omdat het aswasmiddel niet alle vlekken verwijdert, een vlekverwijderaar is nog steeds nodig bij een sterke invasie van chocolade : Lol:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/10/09, 09:53

hello!
de beste vlekverwijderaar, zoals bij zeepnoten, blijft actieve zuurstof, favoriet bij de grootste merken, het wordt echter eenvoudig gedaan met "waszout", natriumpercarbonaat... misschien alleen met bicarbonaat?

voor de klimop heb ik het al als afwasmiddel gebruikt, het is gewoon een aftreksel.. of een afkooksel? ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabienne70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 01/10/09, 11:02
Plaats: High-Saone




par fabienne70 » 13/10/09, 15:30

We brengen water aan de kook en laten de klimop erin trekken, toch?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/10/09, 10:18

wiki geeft:


Vaatwasmiddel:

Kook 100 g klimop gedurende enkele minuten in 2 liter water. Knijp uit, het verkregen sap kan vervolgens als afwasmiddel worden gebruikt.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 07/11/09, 13:39

Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Dus ik heb het mengsel bereid met één volume as voor één volume water, het is al drie dagen aan het bezinken, dus ik ga verder met de "fase" -scheiding en filteroperatie.
En de vraag die ik mezelf stel is: welke dosis van dit mengsel moet er in de machine worden gedaan?
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 08/11/09, 17:30

Dus niemand die mijn vraag beantwoordt? :frown:
Welke dosis moet u in de machine doen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 08/11/09, 17:47

Nou... afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed en de "vuile" staat ervan, gebruik ik tot bijna een liter (voor ongeveer 6 kg erg vuil wasgoed).
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 08/11/09, 18:40

Oké bedankt voor de reactie.
Ik zal nog even moeten wachten, want ik ben niet 1L en verre van dat...
0 x
Mysti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/11/09, 15:12




par Mysti » 13/11/09, 15:28

1 liter... pfiouuu, wat dan ook!
Ik gebruik minder dan 100 ml per wasbeurt en het reinigt perfect.

Severine
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten