Gebruik as als wasserij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 28/07/09, 08:51

Ik had het over verhoudingen, ik nam een ​​fles vloeibaar wasmiddel als maatbeker en ik deed er een 1/2 fles as en 1/2 water in.

Ik liet het 24 uur inwerken, maar dat leverde maar wasmiddel op voor één machine.
Ik moet ergens een fout hebben gemaakt, ik heb mijn potas in een slakom gedaan zodat het zou bezinken, maar ik dekte het niet af!
Geweldig resultaat, het verwijderde zelfs kalkaanslag en sporen van wasmiddel uit mijn machine, het enige nadeel was dat ik niet genoeg deed.
Heb je mijn fout gevonden, heb ik niet genoeg as en water toegevoegd?

MERCI
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33

Asloog - hoeveelheden




par tadammm » 30/07/09, 11:50

Nee, u heeft geen fout gemaakt en de hoeveelheid die u heeft teruggevonden is normaal.

Je hebt dus twee oplossingen:
- ofwel doe je wasgoed liter per liter met as: 1 liter as voor één liter water. Als je een open haard hebt, is dat heel goed mogelijk, want het is vrij snel te doen, maar je moet vaak opnieuw beginnen. Ik ken mensen die het op deze manier doen.

- neem ofwel een grote hoeveelheid as, filtreer deze en decanteer vervolgens gedurende 24 uur dezelfde hoeveelheid water als de hoeveelheid gefilterde as. De manipulaties lijken in dit geval behoorlijk lang. Laten we zeggen dat we het alleen kunnen doen als we de nodige tijd hebben....

Wel of niet afdekken verandert niets!

Omdat ik geen open haard heb, verzamel ik grote emmers as bij mijn vrienden. Eenmaal gefilterd krijg ik ongeveer 6 liter, dus ik voeg 6 liter water toe en ik recupereer een beetje uit drie liter wasmiddel.


Met vriendelijke groet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 30/07/09, 14:30

Onze grootmoeders gebruikten dit proces vóór de komst van zeep....en zonder het koffiefilter!!!!!
Promoot uw proces niet te veel, anders zal de wasindustrie op u vallen.
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 30/07/09, 14:31

sorry tadammm ik kom misschien heel dom over, maar voeg je nog steeds water toe aan de gedecanteerde vloeistof die je hebt verkregen?
Want voor het maken van een liter wasgoed heb je veel meer nodig dan een liter as en een liter water, toch?
Omdat een half blikje van elk me maar één dosis opleverde!
Kunt u mij alstublieft vertellen hoe u het volledig doet?

merci beaucoup
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 30/07/09, 14:35

Sorry, ik zag niet dat je me dat aan het einde van het bericht vertelde. Oké, ik zal het opnieuw proberen met de doos met as die ik heb!
Hoe lang laat je het bezinken?
Doe jij je water-asmengsel in een emmer, laat het bezinken en filter je dan? Of stop je het in een andere container?
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 01/08/09, 16:01

jlt22 schreef:Onze grootmoeders gebruikten dit proces vóór de komst van zeep....en zonder het koffiefilter!!!!!
Promoot uw proces niet te veel, anders zal de wasindustrie op u vallen.

: Cheesy: O ja, ze zouden er toe in staat zijn!

En ik zou heel graag een van deze grootmoeders willen ontmoeten, ik zou zoveel van hen kunnen leren!

Als er hier iemand langskomt, of een van deze kleine kinderen: ik vraag het. : Lol:
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33

vervaardiging van wasmiddel.




par tadammm » 01/08/09, 16:27

camille42 schreef:Sorry, ik zag niet dat je me dat aan het einde van het bericht vertelde. Oké, ik zal het opnieuw proberen met de doos met as die ik heb!
Hoe lang laat je het bezinken?
Doe jij je water-asmengsel in een emmer, laat het bezinken en filter je dan? Of stop je het in een andere container?


Ik ga als volgt te werk:
Ik haal een emmer as op bij mijn goede vrienden.
Ik “zeef” het omdat er stukjes verkoold hout in zitten enz. En ik bewaar alleen de fijne as.

Ik beoordeel de hoeveelheid verkregen as op basis van de inhoud van mijn container (aantal liters).
Ik kook dezelfde hoeveelheid water die ik in de emmer giet als de verkregen hoeveelheid as kleiner is dan of gelijk is aan de helft van mijn emmer, anders, aangezien ik een vrij grote hoeveelheid maak, in een grotere container (oude wasmachine van onze grootmoeders !)

Omdat ik altijd een vrij grote hoeveelheid maak en bijna kokend water giet, neem ik enorme voorzorgsmaatregelen zodat de kinderen zich niet kunnen verbranden, ongelukken gebeuren altijd veel sneller dan we denken.


Ik laat het 24 uur rusten en filter dan.
Het filteren vergt veel aandacht omdat de as zo fijn is dat het een soort slib vormt en overal doorheen gaat.
Daarom doe ik een eerste filtering met oude panty's. (Eindelijk in twee oude maillots in elkaar gleed)
Veel mensen gebruiken stof om hetzelfde te doen.

Dit doe ik: ik hang de volle panty aan een haakje en ik laat de was zo lang druppelen (ik verzorg hem niet, ik kom alleen maar kijken als alles weg is) Als het niet druppelt Plus , Ik trek de panty aan om zoveel mogelijk te herstellen (we herstellen al niet veel, dus ik knijp zoveel als ik kan).

Daarna filter ik een tweede keer met een koffiefilter. Het duurt lang, dus ik vul het filter en laat het staan, controleer af en toe en voeg beetje bij beetje vloeistof toe totdat het op is. Ik vul er een blikje of drie glazen flessen van 1 liter mee.
Daarna liet ik het tien dagen staan ​​voordat ik het gebruikte. Als je voorraadbak transparant is, zul je zien dat er een kleine aanslag ontstaat op de bodem van de bak, en dat wil ik niet in mijn wasgoed.
Zeggen mensen dat hun machine bedekt is met een witachtige film? Niet bij mij thuis. Het kan aan de kalksteen liggen, maar misschien ook als de asloog niet voldoende gefilterd wordt, kan wat ik op de bodem van mijn bizons achterlaat op de trommel van de machine terechtkomen.

Mocht u iets niet duidelijk zijn, dan sta ik tot uw beschikking. : Cheesy:
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 03/08/09, 19:15

Nee, alles is in orde, heel erg bedankt voor je zeer nauwkeurige details, daar ben ik blij mee en ik filter met een doek, nou, dat stelt me ​​gerust als de hoeveelheid klein is.
Ik zal het nog een keer doen ... bedankt, bedankt, bedankt
0 x
econoog, ik probeer max ... ze huilt, ze huilt de planeet ...!
Kristoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/09/09, 11:08




par Kristoff » 25/09/09, 11:19

Hallo allemaal

Ik doe en gebruik mijn was nu al een jaar, maar ik twijfel een beetje: ik gebruik namelijk as die van een bakker komt (naast die van mijn open haard) en leeg de as dus niet één keer per week , en als ik deze as gebruik, krijg ik een lichtgrijze vloeistof, in tegenstelling tot de as die uit mijn schoorsteen komt en mij een geelbruine vloeistof geeft,
Mijn vraag is deze: is het "grijze" wasmiddel net zo effectief als dat uit de schoorsteen? Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het ook effectief is, maar toch stel ik mezelf de vraag, vooral waarom deze grijsachtige kleur?
Dernière édition par Kristoff de 04 / 10 / 09, 12: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
ytzmi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 03/10/09, 22:22




par ytzmi » 03/10/09, 22:55

jonule schreef:Dag Allemaal,
Ik laat zeepnoten, as enz. vallen:
Ik heb zojuist de "wasbal" of "magische bal" of "biobal" ontdekt: 40€ voor 1000 tot 1500 wasbeurten, de meest economische, ik ben aan het testen:
onze buurlanden gebruiken het al een tijdje... waarom wij niet?


Bioballen zijn ongeveer net zo organisch als verarmd uranium, GGO's of ballistische raketten.
Ze wassen daadwerkelijk kleding, dat is een feit. Maar door magie??? Geloof je erin? Echt? Jouw hand in het vuur?

Deze “organische” dingen, die geen wasmiddel bevatten, hebben een echte waskracht, onvergelijkbaar superieur aan hun mogelijke kloppereffect. Hij die tevreden is met de magische verklaring en deze gebruikt, gedraagt ​​zich als een primitief mens aan wie vuurwater wordt aangeboden en die het drinkt, omdat hij vertrouwt op de magie van degene die hem het aanbiedt. Hij vertrouwt...

De bio-ecologische CO2-vrije magie in kwestie heet NANOPARTICLES. Miljarden en miljarden nanodeeltjes, zo klein dat ze bij contact met de huid er rechtstreeks doorheen kunnen gaan en via de haarvaten het bloed kunnen bereiken. Omdat er nog maar heel weinig serieus onderzoek naar de impact op de gezondheid is gepubliceerd (zoals bij GGO's, wat een toeval...), zijn we teruggebracht tot de meest verlichte redenering die mogelijk is.

De grootte van deze nanodeeltjes is kleiner dan die van immuuncellen, en je hoeft niet heel subtiel te zijn om te begrijpen dat het immuunsysteem hun aanwezigheid in het lichaam niet lang zal tolereren. Het zal daarom de lymfocyten sturen om ze te fagocyteren en ze vervolgens uit te scheiden.
Een immuunsysteem dat druk bezig is met het bestrijden van nanodeeltjes, heeft minder manieren om de nieuwe kankercellen te elimineren die elke dag bij iedereen opduiken.

Trouwens, waar gaat het gebruikte magische water na je magische was naartoe? Waar gaan uw miljarden magische nanodeeltjes naartoe? Hoeveel jaar (misschien eeuwen, we weten het niet) zullen ze goocheltrucs uithalen met de lymfocyten van je buren, van je kinderen?

Conclusies? Sommige besparingen kunnen erg duur zijn. En niet alleen jij. Vuurwater brandt.
In het neoliberale industriële tijdperk is vertrouwen prachtig.
En Sinterklaas is dood. Van een kanker.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten