Gebruik as als wasserij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 28/02/08, 23:30

Met betrekking tot grijze vlekken kunnen er houtsoorten zijn die niet weggaan, idee: een oplossing zou zijn om de as van elke houtsoort te testen, wat waarschijnlijk katoen is : Lol:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/02/08, 10:26

het beste van de as wordt geleverd door de beste houtkachels (en de caravan passeert), die superfijne en super-witte as produceert.

Pierre Ernest, wist je dat houtas nog steeds wordt verkocht?
Beeld


Tadamm, kun je een foto van deze beroemde schoorsteenwasser maken, ik kan het me niet voorstellen, stel je voor :?
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 29/02/08, 11:15

Zoals ik heb opgemerkt (denk ik) ben ik momenteel bij mijn kinderen thuis, zodra ik thuiskom, zal ik proberen foto's te maken ....
Maar thuis verkoopt het nog steeds de goede oude was (eindelijk twee jaar geleden vond ik het in ieder geval in een soort ijzerhandel-modern, hè, het klopt niet in een bouillon)
Dernière édition par tadammm de 29 / 02 / 08, 11: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 29/02/08, 11:17

jonule schreef:het beste van de as wordt geleverd door de beste houtkachels (en de caravan passeert), die superfijne en super-witte as produceert.

en de houtkachels zijn terug ....
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 29/02/08, 11:32

Eureka!
Ik vond "mijn wasmachine" op het net. Het is precies van mij, minder roest.
Klik op de kleine afbeelding hieronder om het apparaat beter te kunnen zien ...
MIJN WASMACHINE, minder roest!

Ik kan niet geloven dat het bijna een museumstuk is ....
Ik ga binnenkort demo's maken, ik! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 29/02/08, 11:40

Jonule /

Wat is de relatie tussen de verkochte as van hout (?) En de foto van de site Hydroplasmol?

Het pakket op de foto is het bicarbonaat = bicarbonaat natriumbicarbonaat = = = NaHCo3 natriumwaterstofcarbonaat = natriumwaterstofcarbonaat, mononatriumcarbonaat, natriumbicarbonaat, natriumcarbonaat, bicarbonaat, bakpoeder, klein koe (de Canada), natrum bicarbonatum, boerenzout, natrii hydrogenocarbonas ... ..

Dit is in de farmacie, drogisterij en supermarkt voor vele toepassingen.
Het kan duur zijn om dit in de wasmachine te doen. Nog meer voor kaliumcarbonaat = K2Co3, veel duurder.


Denk aan de ouderlingen die na de maaltijd een theelepel baking soda in een glas siroop of wijn zetten, het schuimde en paars kleurde.
Deze kleine slag van Eterier, toegestaan ​​om beter te verteren. De gewoonte is verloren.
Toch las ik een artikel over de nieuwste Nexus (nr. 54 / Jan-Feb 08) als vanzelfsprekend:

Een vervloekte onderzoeker (Dr. Tullio Simoncini) zou zijn genezen en verbeterde verschillende soorten kanker, alleen met een baking soda-gebaseerd protocol dat vernietigt "kandidaat albicans." Omdat dit product, de bekende archi, waardeloos is voor de laboratoria, gaat het in de val.
De toename van kanker is te wijten aan een groot aantal oorzaken.
Maar misschien voor een deel van de bevolking wordt voorzichtig verzorgd kanker in het kort, met een glaasje frisdrank aan het eind van de maaltijd, alleen maar om te verteren ..

* Ik verlaat deze indicatie vrijwillig voor diegenen die twijfels hebben of gezondheidsproblemen hebben, zodat ze de moeite nemen om onderzoek te doen, om hun redding te verbeteren in geval van noodzaak.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/02/08, 12:51

ja zoveel voor mij gegyx; van hydroplasmol, OH elektrolyt:
"
Door te kiezen voor de open haard as als elektrolyt hadden we het grote voordeel van het hebben van een elektrolyt dat niets kost, want het is een verspilling en te voorkomen dat de kosten van kaliumcarbonaat is relatief duur. de focus van de as heeft echter het nadeel dat ze niet altijd met dezelfde concentratie van potas en soda, afhankelijk van wat er is verbrand: hardhout, zachthout, junk etc. wat de wetenschappelijke metingen min of meer precies maakt wat betreft de berekening van de opbrengst en ook de analyse van de reacties van transmutaties en andere chemische reacties.

Bij het zoeken naar een zeer goedkope en efficiënte elektrolyt stopten we bij zuiveringszout, in de volksmond algemeen bekend als "kleine koe", en overal verkrijgbaar voor een belachelijke prijs van $ 2 per kilo. Zuiveringszout reageert net zo goed als kaliumcarbonaat en beter dan as.

De bereiding is eenvoudig om verzadiging te maken bij kamertemperatuur 20 ° C. Je neemt de vloeistof die drijft. U kunt deze concentratie ook verdunnen door het toevoegen van 1-, 2-, 3-, 4- of 5-volume (s) water. Elk van de concentraties werkt heel goed. Voor het toevoegen van de houtskool is de concentratie altijd 2 gr voor 1 liter elektrolyt.

Als we het nu over energie hebben, zal het waarschijnlijk nodig zijn om een ​​nieuwe maateenheid te gebruiken om de paardenkracht te vervangen, dus waarom niet de Steam Cow?
Een paardenkracht = 736 watt
Een stoomkoe = 31416 watt! Wetenschappelijk gebaseerde berekeningen op de pi
"
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 04/03/08, 22:48

jonule schreef:toen ik dat al had gedaan, vertelde ik hem dat het noodzakelijk was om alleen het deel van de top te houden, en dat de andere het moest filteren (koffiefilter): sindsdien geen taken meer als het je zou kunnen helpen om allemaal bij toeval, des te beter ;-)

Bedankt Jonah! Ik geloof dat dit advies inderdaad een zeer goed advies is. Ik liet de was tien dagen overgieten, alleen overnemen, en ik heb nu geen probleem. Inderdaad, op de bodem van de container was het iets grijs geworden, echt niet erg duidelijk!
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 25/07/09, 12:39

Mij ​​was verteld dat het genoeg was om 24h te decanteren? is dit genoeg?
Ik heb 1 / 2-fles vloeibare wasas en dito water gedaan!
Kun je me vertellen of het "recept" goed is!

Bedankt en blij dat sommige mensen een beetje meer van de planeet denken dan geld dat kan worden gemeld!
0 x
tadammm
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/02/08, 22:33




par tadammm » 27/07/09, 20:22

camille42 schreef:Mij ​​was verteld dat het genoeg was om 24h te decanteren? is dit genoeg?
Ik heb 1 / 2-fles vloeibare wasas en dito water gedaan!
Kun je me vertellen of het "recept" goed is!

Bedankt en blij dat sommige mensen een beetje meer van de planeet denken dan geld dat kan worden gemeld!

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Hoe noem je vloeibaar wasgoed van as? We voegen niets toe aan de loog die wordt verkregen door tijdens 24-uren zoveel water als as te decanteren. (Ik weet niet zeker of mijn uitleg heel duidelijk is).
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten