gratis wasserette wassen bal

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/03/09, 14:58

Neville schreef:Mijn moeder kocht ongeveer 2 jaar geleden een Ecoball op de beurs in Parijs op de televitrine-stand. Ze is tevreden met het resultaat voor het "schone" linnen (wat gedragen is) en voor het linnen met vlekken voegt ze een blikje wasmiddel toe. Maar voor de zomer denk ik dat het goed is, want we wisselen vaak van kleding en ze zweten gewoon


Sorry, ik kan het artikel niet vinden. Maar een van de twee consumentenrecensies (Que Choisir ou 60 millions de...) aan de zijlijn van een wasmachinetest had die van de plastic wonderbal gedaan (met een echt protocol):

Uit het geheugen, het resultaat:

- heel iets schonere kleding dan kleding die op dezelfde temperatuur is gewassen met helemaal niets.. resultaat toegeschreven aan een licht kloppend effect...

- maar niets te maken met kleding gewassen met wasmiddel....

Conclusie: niets wonderbaarlijks, gewoon een leuke "oplichting" als je je de kosten van een gram plastoc voorstelt!

En van mijn kant weer een goed onderwerp om over na te denken over onze behoefte om in iets magisch te geloven (vooral als het gaat om afrekenen met de "slechte multinationals" - onze hersenen zijn dan klaar om te geloven in de motor die op water loopt of in perpetuum mobile of zelfs in de "magische bal"! En God in dat alles???).


PS: inderdaad, niet verwarren met wasnoten (die een tijdje saponine afgeven, een natuurlijk wasmiddel).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 02/03/09, 09:51

wat mij betreft heb ik een maand proef gedaan met wasnoten
ik ben teleurgesteld!!!!

Ik heb meer vlekken op mijn was!!!!! ze zijn te danken aan de noten zelf! en aangezien ik steeds vaker afwezig ben, en dat niemand mijn wasmachine leegmaakt als ik er niet ben, laat ik je je voorstellen wat er gebeurt met mijn noten die in een vochtige omgeving blijven!!!! :onheil: :onheil: hallo de staat van de was!

kortom, ik ga terug naar mijn "eco-acceptabele" wasmiddel zoals je zegt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 79-gasten