Fast Food bij Quick Bio

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 19/10/10, 18:33

Makkelijk om te weten: wie wil de test te doen met 6 maanden 1 1 snel bio en niet-bio? U hoeft de 1-foto sowieso niet per dag te doen ...

Er is geen snelle dicht bij huis als ik wil graag ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/10, 00:52

Je moet de exacte locatie weten, omdat sommige Amerikaanse regio's, zoals woestijnen, zijn erg droog, maar in New York of Chicago, was onhoudbaar door hittegolven van 95 ° F (35 ° C) bovendien de luchtvochtigheid is bijna 100% en dan is alles snel rot zelfs de shirts !!!!
Een klimaat die nooit in Frankrijk, anders zouden we dood 100000 !!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/10, 00:55

Ik doe nu ervaren met organische kweepeer tuin met mijn zoon, en ze sneller dan ik kan eten rotten !!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/10/10, 11:04

dedeleco schreef:Ik doe nu ervaren met organische kweepeer tuin met mijn zoon, en ze sneller dan ik kan eten rotten !!!!


Ik bevestig met onze aardbeien uit de tuin: ze niet 24 uren in beslag nemen in de keuken ... dan is de biologische supermarkt die niet wordt behandeld (biologisch, chemisch of anderszins) al na ceuillette ik nog twijfels .. .
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/10/10, 11:10

Christophe schreef:
dedeleco schreef:Ik doe nu ervaren met organische kweepeer tuin met mijn zoon, en ze sneller dan ik kan eten rotten !!!!


Ik bevestig met onze aardbeien uit de tuin: ze niet 24 uren in beslag nemen in de keuken ... dan is de biologische supermarkt die niet wordt behandeld (biologisch, chemisch of anderszins) al na ceuillette ik nog twijfels .. .

Groenten en fruit aan supermarkten passeren koelkast, wat rot voorkomt. Dit is ook de reden waarom de smaak van biologische supermarkt is bijna net zo goed als die van bio in de buurt.

Dus ik denk (hoop) dat er geen behandeling na het plukken.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/10/10, 11:47

Hierdoor blijft de langste verschijning (maar vernietigt de voedingswaarde woon) is bestraling. In principe dient te worden aangegeven door dit zeer misleidend logo, die u leidt om te geloven dat het eten is biologisch:

Beeld

... maar ik heb slechts zelden gezien (er is geen strikte controle, het is lippen zijn er rond verzegeld). Hoewel tienduizenden tonnen dus zou worden behandeld door supermarkten elk jaar in Frankrijk (20'000 ton in 1999, hoe nu?):

http://www.bioweight.com/irradier.html
Er was nog meer expliciet logo, maar ik heb nooit niet meer gezien.

De enige manier om te weten of deze is behandeld is om te proberen om te groeien. Bijvoorbeeld voor uien en knoflook, die verdragen niet meer kiem: daar kunt u er zeker van zijn!

Voor eten van McDonalds en anderen, omdat ze geen problemen met de voedselveiligheid willen, het is bijna zeker dat ze een beroep doen.

Goede app ... :|
0 x
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 20/10/10, 15:38

Did67 schreef:4) Ik moet het al geschreven hebben, ik herhaal mezelf: ik geef de voorkeur aan bepaalde "conventionele" producten uit onze regio boven biologisch behandeld met een hoge dosis kopersulfaat (natuurlijk, maar giftig, koper; in het bijzonder voor bodems ), biologisch ten onrechte gecertificeerd door apotheken in sommige landen waar paspoorten als warme broodjes op elke straathoek worden verkocht (dan een "biologisch" certificaat!) ... Maar ik ben niet "biologisch"! Ik probeer gewoon gezond te zijn.


+1
In Zwitserland is 3 biologisch brood op 4 afkomstig van geïmporteerd meel of tarwe, terwijl de nationale biologische productie amper 25% aan vereisten dekt. In Frankrijk is het waarschijnlijk nog erger.
De carbon footprint, nabijheid, boer landbouw, de consument kranen in of niet weet. Het denken vaak zelfzuchtig en prioriteit voor de gezondheid. Lokale, biologische of conventionele toch beter voor de planeet en voor zijn nakomelingen
Christophe schreef:
Sorry maar ik denk nog steeds dat dit initiatief van de kant van Quick is goed omdat, ergens, zal dit democratiseren organische en het toont, het grote publiek, dat biologisch niet alleen groenten te vergeten namen en schapenkaas ... : Cheesy:


De fast-food bio echter in tegenspraak met de organische filosofie, zoals plastic verpakkingen, luchttransport. Een hamburger herijkt met 20% vet of maximale tolerantie, organische of niet, dat de m. Het beeld van bio neemt een hit.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/10, 22:56

Biologisch, voordat CO2 en de verpakking, het is goed met zekerheid zonder cumulatieve resterende gevaarlijke chemische stoffen, pesticiden, herbiciden en GGO's, antibiotica, bestraling en dat veel gevaarlijke oxidanten en vrije radicalen creëert eten, vitaminen vernietigd ontvankelijk.
De gebruikelijke microben zijn veel minder gevaarlijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 12/02/11, 01:54

Ik vond dit artikel over de samenstelling van een big mac
Wacht even!
http://www.agoravox.fr/tribune-libre/article/les-secrets-du-big-mac-68211
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 12/02/11, 08:47

Ah, de samenstelling van het brood zegt veel over de "rest".

Brood REAL wat is het? Gist, tarwemeel, zout en water ... nee?

De kleine "brood" (de zogenaamde Big Mac® Bun)
Alleen de aanwijzingen zijn nota's van de auteur.

· Verrijkt meel (geraffineerde tarwemeel, gemoute gerst meel, niacine, ijzer ( "gereduceerd ijzer"), thiamine mononitraat, riboflavine, foliumzuur, enzymen)
· water
· Syrup high fructose corn
· suiker
· Sojaolie en / of gedeeltelijk gehydrogeneerde sojaolie
De roll bevat ook 2% (bij de meeste) van de volgende:
· Zout
· Calciumsulfaat (E516)
· Calciumcarbonaat (E170) wit pigment
· Tarwegluten
· Sulfaat (E517) stabilisator
· Ammoniumchloride (E510) Koop meer dan zout
· Natriumstearoyllactylaat (E481 (i)) Emulgator, stabilisator
· Gemengde azijnzuur en wijnsteenzuur esters van mono- en diglyceriden van vetzuren (E472 (f)) * DATEM (diacetylwijnsteenzuur (zuur) ester van monoglyceride)
· Ascorbinezuur * (E300)
· * Azodicarbonamide (E927)
· Mono en diglyceriden * (E471)
· Mono en diglyceriden ethoxylgehalte (E488) *
· Monocalcium orthofosfaat * (E341 (i))
· Enzymen *
· Guargom (E412) *
· Calcium peroxide (E930) *
· Sojameel *
· Calciumpropionaat (E282) * (Conservatief)
· Natrium propionaat (E281) (Conservatieve)
· Soja lecithine
· Sesamzaad
Bakken additief *


Het valt haar cel goed met de lopende discussie over additieven:
https://www.econologie.com/forums/liste-des- ... t8294.html
https://www.econologie.com/additifs-alim ... -4330.html

ps: niets te zien op de VLEES mac do in dit artikel, jammer, ik had op een dag gelezen dat het erin zat maden gemengd om het zachter te maken ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten