Zijn windturbines en biodiversiteit compatibel?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/08/08, 16:09

Houthakker schreef:Alle bronnen vergeleken en of de locatie goed doordacht is, vraag ik me nog steeds af of windenergie niet de manier is om energie te maken die het minste milieuprobleem oplevert.

Dit is helemaal mijn mening! Een goed gemaakte implementatie en de impact is nagenoeg nihil. Als de jongens elkaar achteraf gaan neuken midden in een Natura 2000 en dat bovendien de gemeenschappen het erover eens zijn, is dat aan de ene kant oneerlijk en aan de andere kant autoriteiten die hun werk niet doen. Er zullen altijd mensen zijn om te misbruiken of om iets te laten gebeuren. Maar dat is niet het probleem met windenergie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 16:21

Ik weet niet wat Lumberjack betekent milieuprobleem, maar ik denk dat, in termen van opgenomen energie, thermische zonne-energie winstgevender is dan windturbines ...

Ik ben geen onvruchtbare controverse aangegaan over welke stijl het minst erger is, maar het was gewoon een dergelijke opmerking :)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/08/08, 16:23

Ik ben het volledig eens met Rooftop on the Thermal Chris. Maar veel succes om uit de stroom te komen en het op het netwerk te balanceren met dit type apparaat ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 16:26

Rulian schreef:Ik ben het helemaal met je eenst op de thermische Chris.


Freudiaanse mi?

Zo niet ja, dan is het natuurlijk geen elektriciteit, maar het "maakt energie" toch niet?

Voor de fotovoltaïsche geeft men een rendement op de energie-investering tussen 2 en 3 jaar toe.

Heeft u een orde van grootte voor windenergie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/08/08, 16:35

Christophe schreef:
Rulian schreef:Ik ben het helemaal met je eenst op de thermische Chris.


Freudiaanse mi?

Zo niet ja, dan is het natuurlijk geen elektriciteit, maar het "maakt energie" toch niet?
Warmte is de meest gedegradeerde vorm van energie, daar had ik het niet over.

Ik ben het ook eens met de thermische voor jou, Tof ... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/08/08, 16:36

In dit geval is het discutabel ... maar is het spel (berekening) de kaars waard?

Zoals ik net zei: de vraag is niet welke het minst erger is ... ik draag liever bij aan hun ontwikkeling ... in ieder geval is het toch minder erger dan de fossielen ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/08/08, 10:38

Christophe schreef:Voor de fotovoltaïsche geeft men een rendement op de energie-investering tussen 2 en 3 jaar toe.

uh ontbreekt er geen nul?
Ik was eerder 20 jaar oud volgens simulaties van 2 of 3 jaar geleden ... waar baseer je je op als model?
hoeveel panelen tegen welke prijs, welk type (mono, poly), plaatsing IN het dak, omvormerbatterijen ... zonder arbeid en MET subsidies?

wordt in feite windenergie gesubsidieerd? voor het individu?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/08/08, 10:49

jonule schreef:
Christophe schreef:Voor de fotovoltaïsche geeft men een rendement op de energie-investering tussen 2 en 3 jaar toe.

uh ontbreekt er geen nul?
Ik was eerder 20 jaar oud volgens simulaties van 2 of 3 jaar geleden ... waar baseer je je op als model?
hoeveel panelen tegen welke prijs, welk type (mono, poly), plaatsing IN het dak, omvormerbatterijen ... zonder arbeid en MET subsidies?

"Return on energy investment" = grijze energie

dus wanneer de energie die wordt bespaard door het gebruik van het paneel, de energie compenseert die wordt besteed aan de fabricage en installatie van de panelen.

Wat betreft de tijd die een persoon nodig heeft om zijn uitgaven te compenseren met besparingen op zijn rekening, is het inderdaad noodzakelijk om een ​​nul toe te voegen.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten