Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/01/14, 08:59

Citro hello
Janic ... Ik weet niet waar te beginnen, heb ik het niet eens op te veel punten uw aanpak ...

Ik wil niet dat een overeenkomst, maar enkel juiste misvattingen verspreid door de media om de bestellingen van de agribusiness.
- De "ongeschiktheid" van het menselijk lichaam voor de consumptie van dierlijke eiwitten is zeer controversieel.

Dit is niet een kwestie van een theoretisch standpunt, maar van fysiologie en vergelijkende anatomie. Het is alsof je zegt dat "De ontoereikendheid "van vee om dierlijke eiwitten te consumeren, is zeer controversieel. Niemand zou geloven, ondanks de poging en de resultaten waren niet overtuigend en waarom? Want, op school, kinderen worden onderwezen in de anatomie en fysiologie van het vee is Veganistisch, door oplichters (als je boeken over het onderwerp hebt kun je controleren) de bevestiging van de menselijke omni s ' gebaseerd op cultuur en niet op de anatomische biologie. Waarom?
In tegenstelling, zijn veganisme en voedingstekorten vaak genoemd ...

Natuurlijk! Geen enkel systeem toegepast op het individu is perfect, omdat van de erfelijkheid, levensstijl, voedsel mode, etc ... dus kunnen we hier en daar wat geval tekortkomingen. Maar ze moeten worden vergeleken met andere bevolkingsgroepen en de resultaten zijn vrij gunstig voor VG (en zelfs er vele vormen van VG, te lang om hier te ontwikkelen)
Dus in plaats van te vertrouwen op incompetente media en slecht papier om te leggen: waarom niet controleren, met zoveel mogelijk mensen die betrokken zijn bij en echt leven op deze manier van leven, wat is het? Er zijn forums (bijvoorbeeld Vegeweb, een van de meest geraadpleegde, bijvoorbeeld) waar iedereen zich uitspreekt (bijna : Cry: ) Vrij en wie is beter dan ze zeggen en vooronderstellingen.
- Vanuit een mondiaal perspectief, vee en vlees eten zijn essentieel om te overleven kwesties (seizoensgebondenheid van plantaardige grondstoffen) en zijn de enige lokale oplossing om te overleven en de opslag van voedselbronnen (veevoer).

Dit is slechts gedeeltelijk waar omdat, afgezien van enkele uitzonderlijke gevallen, de vegetatie biedt meer producten dan de achterham en veel groeit in de winter en een ander deel kan droogtrommel instandhouding doel of veranderd worden.
- Dieet alternatieven zoals insecten, beoefend in veel landen zijn ook geloofwaardig en logische (lokale bron gebruikt).

Ook dit alleen lokale en zelfs voor sommige mensen is een middel om te overleven. Maar dit is niet van toepassing op de gehele mensheid, veel minder aan bedrijven "moderne" Europees-Amerikaanse (in ons geval), want het is deze mensen die zijn de grootste consumenten van Gammon.
- Als ik de kippen in de tuin gevoed met restjes vermeld, is het duidelijk dat deze stukjes waren uit groenten gekweekt in de tuin naast de schuur. Het wordt beschouwd als een goed beheerd tuin 10m op 10m aan de behoeften van een persoon ...

Maar nogmaals, je citeren gedrag de marge de rest van de samenleving. Het onderwerp omni of opmerkingen vg de hele wereldbevolking want het is het eten van het voor de komende jaren, die zal beslissen of niet eten toekomst en daarmee het voortbestaan ​​van de mensheid.
- Het spijt me om u tegenspreken over de oorsprong van biologische producten, de Franse productie is minder erg dan de vraag, niet belachelijk om te zeggen ...

Dit is zeer eerlijk en ik zou gelukkig en helaas zeggen dat op hetzelfde moment.
Gelukkig omdat het voornamelijk gaat om een ​​echte bewustzijn en geen manier dat alleen de tijd van de laatste duurt. Helaas voor de overleving van mensen hangt ervan af, het vergiftigen van het land en de gevolgen daarvan voor de menselijke consumenten of niet dramatisch.
Het merendeel van de producten die we consumeren zijn ook producten buiten Europa en ik denk niet hun exotisme als quinoa, soja en anderen spreken.

a) producten buiten Europa: Voornamelijk in de supermarkten die zien een toekomst in biologische sector van de economie om te werken, maar geen rekening met de werkelijke gezondheid van de consument, maar alleen streeft naar een zogenaamd betere kwaliteit producten te verkopen tegen lage prijzen ( die antithetisch)
b) quinoa, soja etc ...: Er zijn ook producten in de marge dat slechts een klein deel van de dagelijkse voeding volume. Dit kan worden vergeleken met chocolade, koffie, thee en andere exotische producten verbruikt door de bevolking.
In mijn geval, we eten kan een pakket van quinoa 500g worden met twee maanden en zeer, zeer uitzonderlijk soja (deel ik niet helemaal deze obsessie met eiwit dat nodig is om te consumeren het vervangen van de Gammon)
Bij het schandaal van de besmette melk uit China was, van biologische producten van gerenommeerde Duitse merk moest zuivelproducten uit de markt te nemen, omdat ze niet langer de vraag te voldoen en werden geleverd met de Braziliaanse producenten uit hadden zich geleverd met ... China.

Dit is het probleem dat ik al heb gezegd, de formalisering van de bio die eis verloren ten minste kieskeurig meer producenten op de werkelijke en de kwaliteit van het eindproduct te openen. Vandaar dat de stormloop op de BIO als een factor van betere kwaliteit en de afwijkingen. Maar dat is politiek, economie, een gebied waar mensen zijn betrokken en bezorgd. Dit is niet omdat een paar rotte appels zijn alle winkels om te gooien.
Kortom, het aanbod, net als elders, zijn er keuzes te maken, maar vooral in gevaar brengen ...

Dit is natuurlijk een kwestie van levensstijlkeus waar een aantal kleine punten tevreden compromissen en andere plaatsen kunnen zijn waar het compromis het ergste.
PS: Ik zal dit niet volgen, omdat ik gebrek aan tijd voor andere activiteiten om mijn hart. Sorry, maar ik moet keuzes te maken ...

Het is al goed het geduld om zo ver te wisselen te hebben gehad. Wat ik vooral jammer is dit herstel voor geld van media literatuur zonder controle op de eerlijkheid van zijn bronnen en vooral zonder controle met de enige bevoegde personen, namelijk degenen die het dagelijks leven. Ik hoop alleen dat deze paar ontwikkeld hebben geholpen lezers om persoonlijke reflectie.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/01/14, 13:28

rapporteren en antwoord geven op de volgende onderwerpen:
https://www.econologie.com/forums/post268410.html#268410
Voor degenen die hun verbruik verminderen zonder naar het VG-stadium te gaan, zonder dat dit representatief is, is mijn "gevoel" op het niveau van mijn vergrote cirkel het volgende:
a) belangrijkste motivatie = "dieet" / hart- en vaatziekten, enz ... Het idee dat rood vlees een negatief effect heeft, wint terrein ...

Dit is natuurlijk wat er uit de invloed van de media (maar ik ben het ermee eens dat het altijd dat voor lief) Inderdaad de media naar voren de "negatieve" effecten van rood vlees te zetten: d enerzijds omdat het de meest geconsumeerde ten tweede omdat het uit de schandalen kwam en vooral omdat de gekkekoeienziekte. In werkelijkheid zijn ze alle vleessoorten die negatieve gevolgen hebben, die de gezondheid niveau controleert toen het verbruik stopt.
b) in de 2e, behalve VG "militant" of "filosofisch" [ik bedoel met "reflectie op het leven"], is het de ecologische benadering: na bewustwording van energieproblemen ..., maar grijze energie of fossiele COXNUMX-uitstoot die verband houdt met hun voedsel. En vooral dat van rood vlees.
Kortom, er is een reflectie bij een groeiend deel van de bevolking, rond "ecologie", biologische landbouw, enz ... met geïnduceerde effecten op de consumptie van vlees ... Iemand die in een "biologische" winkel zal onvermijdelijk worden geconfronteerd met soja, tofu, peulvruchten in bulk, en "uitglijden" naar een verandering in zijn dieet ...

Door professionele ervaring (ik bleef een gezond voedsel op te slaan op het moment dat dit soort product op door de overheid en consumentenorganisaties werd afgekeurd) de neofiet het invoeren van een van die plaatsen ziet eerste prijzen op zijn overmatige ogen tofu en soja en andere pas in zijn ogen voor exotische producten "raar". Tenzij er een specifiek doel als tot vergoeding producten met vlees of research producten aan therapeutische effecten herkend.
Anders, zijn er grote markten die alleen zonder begeleiding van gekwalificeerde mensen op het gebruik van de aangeboden producten worden geproduceerd. (Het heeft slechts betalen voor!)
c) inderdaad, de schokkende beelden van bepaalde programma's over industriële fokkerijen en slachthuizen, het gekkekoeien-schandaal, dan lasagne te paard, enz ... Deze verschillende schandalen hebben ertoe geleid dat mensen nadenken en "overschakelen" naar een strikt VG-dieet, om hun dieet te veranderen in een "minder vlees" -richting ...

Dat is waar, maar het heeft geen diepte, want als de kwaliteit van Gammon wordt herkend (bijvoorbeeld biologisch vlees) consumptie direct links. Dus de impact ervan schommelt en kan niet worden gemeten slechts een paar decennia. Zo wordt vaak gevonden dat alleen reizen consument en minder rood vlees wordt bewogen meer gevogelte, vis en andere "eiwit" dier.
Met de economische factor, die synergistisch zijn!

Dit is, naar mijn mening, de belangrijkste factor, als voor sigarettenEn de economische crisis gedwongen een deel van de bevolking om zijn aankopen te verminderen een duur product (in Frankrijk, met uitzondering van varkens, vee is weinig industrie). Tegenover het gevogelte of varkensvlees sterk (en bijna volledig) Industriële zijn goedkoper en aankopen worden overgebracht om ze (net zo slecht of slechter dan niet-industrieel rood vlees).
Ik respecteer de "filosofische" benadering, die ertoe leidt dat ik strikte VG wordt omwille van de consistentie (om in feite nep te zijn!). Ik denk dat het heel weinig weegt in de statistieken.

Het is duidelijk, maar het AG filosofie is niet op zoek getallen, maar de kwaliteit (zoals voedsel).
Wat ik elders uitgelegd, is dat alle van de wereldbevolking zal niet alleen drastisch verminderen van de dierlijke consumptie, maar door het bereiken van bijna ecologische en economische spanning bij Vg presqu'intégral (maar dit zal niet het resultaat vrijwillige aanpak en zo bevredigend, maar stress en frustratie)
Pragmatisch, ik probeer via de punten a en b een brede invloed te hebben op een groot aantal, wat zijn houding "een beetje" buigt ...

Alleen klein probleem zal niet snel genoeg gaan om de wereldwijde ecologische en economische crisis (en in het bijzonder de Amerikaanse-Europese) die verband houden met de "food" landbouw te voorkomen. Gewoon een simpele regel van drie op te merken!
PS: Nou, het nieuws op Frankrijk 2, de vergelijking tussen biologische en niet-biologische in supermarkten en in de winkels!
Let op: ik kon zeggen dat ik zorg minder over het feit dat mensen meer eten of minder Gammon, want ik ben niet meer bezig met het onderwerp; Het is niet noodzakelijkerwijs onverschillig voor het lijden die door dergelijke consumptie.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 25/05/17, 17:46

http://www.fayard.fr/lettre-ouverte-aux ... 2213702315
"We zijn waarschijnlijk te zien, en ik hoop van harte, de overgang naar een hogere fase waarin ethisch humanistische gedachte vrijgemaakt van zijn antropocentrische kader uit te breiden tot alle levende wezens die de aarde bewonen. Daarom tonen van "menselijkheid" betekent niet alleen respect andere mensen, maar alle levende wezens, in overeenstemming met de mate van gevoeligheid en bewustzijn. Het leven is uitgedrukt op Aarde door een krioelende diversiteit.
Aangezien de menselijke soort is nu meer bewust en krachtiger, kan hij gebruik maken van ofwel de krachten te exploiteren en te vernietigen deze levensvormen, maar om te beschermen en te dienen. Voor mij is onze grootste roeping beschermers en personeelsleden van de wereld. "
Frédéric Lenoir
Zijn idee van "volgens zijn gevoeligheid en geweten"is twijfelachtig, maar het is al een grote stap voorwaarts en moet worden gedaan!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 06/07/17, 09:22

7% van de Amerikanen geloven dat chocolade melk afkomstig van bruine koeien
http://www.midilibre.fr/2017/06/16/7-de ... 522814.php
en dus een beetje humor op Milk in het algemeen:
http://www.insolente-veggie.com/la-vach ... t-du-lait/
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par sen-no-sen » 06/07/17, 14:15

Janic schreef:Zijn idee van "volgens zijn gevoeligheid en geweten"is twijfelachtig, maar het is al een grote stap voorwaarts en moet worden gedaan!


Nee, het simpelweg onderscheidt -die logisch - tussen een blaadje sla en een chimpansee ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 06/07/17, 18:14

Janic schreef:
Zijn idee van "volgens zijn mate van gevoeligheid en bewustzijn" is twijfelachtig, maar het is al een grote stap voorwaarts en moet worden gedaan!

Nee, het simpelweg onderscheidt -die logisch - tussen een blaadje sla en een chimpansee ...
dus om menselijke gevoeligheid, die rechter en jury tussen het niveau van gevoeligheid en het bewustzijn van een blaadje sla, een chimpansee of een mens.
Dit is een theoloog, na een filosoof, sterk beïnvloed door zijn religieuze cultuur / anti-religieuze en ook haar interpretatie van Genesis, die dit onderscheid niet maken!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 07/07/17, 08:35

Ik ben dan ook perfect vertegenwoordiger van veel van mijn collega's, ik ben wel gevoelig voor je pijn en ik al lang campagne gevoerd voor het verlaagt, maar ik kan het niet laten een goede plaat van zeevruchten, en hoewel ik sterk verminderd mijn consumptie van vlees en ik neigen naar vegetarisme, ik soms nog steeds vallen voor een gebraden kip restaurant of vrienden.
Onder mijn collega's, je beste vrienden zijn ongetwijfeld de veganisten, die niets verbruiken die is afgeleid van het dierenrijk of een van zijn activiteiten, maar ik voel me nog steeds niet in staat om deze nog niet helemaal vaste praktijk te realiseren. Ik vraag me ook af van de vraag, En zal terugkeren aan het eind van deze brief, of een ethische houding ten opzichte van u kan de mate van pijn gevoeligheid en intelligentie van je verschillende soorten, of dezelfde absolute respect overwegen moet worden toegepast op alle ...
Wat ons uniek maakt - de complexiteit van onze taal, de oneindige aard van ons verlangen, een mythisch-religieuze denken, het vermogen om te projecteren in de toekomst en een universeel bewustzijn - zou ons moeten aanmoedigen om een ​​eerlijke en verantwoorde houding aan te nemen aan u. En toch, we zijn meestal gedreven door instinct stomste om u te domineren en uitbuiten, zoals het oude adagium van de wet van de sterkste. Zeker kleden we deze roofzuchtige instinct en bazig duizend intellectuele en retorische middelen. Voor een unieke karakter van de mens, het is ook een buitengewone vermogen om zijn verlangens te rechtvaardigen ! Zoals door de filosoof Baruch Spinoza in de zeventiende eeuw: "We hebben niet een ding willen, omdat we oordelen goed, maar wij vinden het goed, want we désirons1. "Het past ons om een ​​ezel te gebruiken om getuige van de moord op een stier in de arena, of eten speenvarken ... Laat maar! Inventing goede redenen - economische, culturele, biologische, gastronomische of religieuze - om dit te doen, om onze wens te vervullen ... met een goed geweten.
https://www.fredericlenoir.com/lire-un-extrait/
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par sen-no-sen » 07/07/17, 11:12

Janic schreef: dus om menselijke gevoeligheid, die rechter en jury tussen het niveau van gevoeligheid en het bewustzijn van een blaadje sla, een chimpansee of een mens.


Het is meestal een objectieve vaststelling.
Een chimpansee is een meer complexe vorm van leven dan een blaadje sla, ongeacht onze gevoeligheid, zou een AND of een AI snel komen tot dezelfde conclusie.
Tegenover het onderscheid tussen de mens en zijn naaste verwanten (in het algemeen zoogdier) berust grotendeels op speciesism en daardoor een in hoofdzaak culturele constructie.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 07/07/17, 12:42

Het is meestal een objectieve vaststelling.
Je kan niet verklaren een doel iets dat partijdig.
Een chimpansee is een meer complexe vorm van leven dan een blaadje sla, ongeacht onze gevoeligheid, zou een AND of een AI snel komen tot dezelfde conclusie.
Hetzelfde: WHO zegt dat het een bepaald niveau van de complexiteit van de mens met haar religieuze en atheïstische cultuur die de top van de evolutie (sic) heeft gemaakt (in relatie tot wat en wie?)
Tegenover het onderscheid tussen de mens en zijn naaste verwanten (in het algemeen zoogdier) berust grotendeels op speciesism en daardoor een in hoofdzaak culturele constructie.
Alles is cultureel, zonder enige vorm van cultuur zou niemand onderscheidingscriteria kunnen vaststellen tussen verschillende categorieën levende wezens. "Never mind! Inventing goede redenen - economische, culturele, biologische, gastronomische of religieuze - om dit te doen, om onze wens te vervullen ... met een goed geweten"zei Lenoir!

"Een bacterie kan zo'n 4 miljoen stikstofhoudende basen in zijn genetisch erfgoed hebben, terwijl organismen, zoals mensen, 3 miljard hebben. Vreemd genoeg, amfibieën en Sommige bloeiende planten hebben meer tijd 10 stikstofbasen aangetroffen bij de mens. Een enkel mycoplasma, het kleinste levende wezen, heeft 580.000 basen die de codes voor 482 genen leveren. "
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ecologie en Vegetarisme: voedsel, klimaat en CO2




par Janic » 28/02/18, 17:34

vanavond op Frankrijk 5 om 20 uur: "moeten we dieren eten"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten