LED-promotiecode zonder batterij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Krukaslamp




par Christine » 21/01/06, 10:22

freddau schreef: voor € 9 op de website en € 14,90 in de winkel...

Met verzendkosten is het bijna hetzelfde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11041




par Christophe » 21/01/06, 11:10

freddau schreef:Ja, ik ben het eens voor de kleine ambachtslieden en de GMD. Maar hey, de krukas is efficiënter??

Hoe dan ook, ik ben van plan om de LED-lamp aan te schaffen


Ben wacht een beetje...Ik ben momenteel aan het prospecteren om een ​​slinger (5 LED's) door te verkopen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/06, 12:39

Dag
Ik heb een dinamo LED-lamp, ik heb er een jaar geleden 14,90 E voor betaald in een bouwmarkt. Vandaag vinden we het voor 7,90E onder een ander merk bij een discounter L ... (ik weet niet of ik de naam kan zeggen : Lol: ) Ik gebruik het elke dag voor mijn werk.
Het werkt goed, maar je moet de zwengel 2 minuten draaien om ook 2 minuten goed licht te hebben. Het voordeel is dat ik voorheen nooit een batterij in mijn lampen had, terwijl die daar altijd goed is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11041




par Christophe » 21/01/06, 12:43

Welnu, de 5 LED's die ik gisteren ontving, heb ik de hele nacht laten branden (2 van de 5 LED's, u kunt kiezen) en vanmorgen was hij nog steeds niet uit ... hoewel erg zwak natuurlijk!

Dus je 2 minuten zwengelen, 2 minuten licht... hoe zeg je: of je hebt stront gekocht (sorry) of je batterijen zijn kapot...

Dat is eigenlijk precies waar ik bang voor ben met cranklampen: de accu's zijn supergevoelig voor de oplaadmethode/spanning/curve...en je kunt niet zeggen dat de crank een erg zachte oplaadmethode is...

Hoe was autonomie toen die van jou nieuw was?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/06, 16:24

Nou, het gaat heel lang mee met de leds aan, maar het gaat erom dat je er iets mee ziet. Ik heb toevallig de hele nacht de lamp aan laten staan ​​zonder dat ik dat wilde. Het wordt standaard gegeven voor 180 omwentelingen van de zwengel voor 20 tot 30 minuten verlichting, afhankelijk van het aantal brandende LED's. 180 omwentelingen is een lange tijd, 2 of 3 min om de slinger te draaien is lang.De batterij wordt gegeven voor een levensduur gelijk aan 10 jaar werking.
Na een paar minuten overdrijf ik door te zeggen 2 a 3 min heb ik niet geteld, de verlichting is niet voldoende (vergelijkbaar met een aansteker) hij moet dus opgeladen worden. Er ontbreekt een oplader om hem af en toe op het lichtnet aan te sluiten. De slinger zou alleen als back-up dienen. Het lijkt mij dat alle lampen van deze stijl uit dezelfde fabriek komen. Er is geen verschil tussen de 7 euro en de 15 euro afgezien van het merk.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Batterij versus Condo




par freddau » 23/01/06, 13:58

De cranklamp die ik noemde, licht behoorlijk goed op. Aan de andere kant heb ik niet gemeten hoe lang het duurt wanneer de 3 LED's op zijn best branden.

De batterij verslechtert door de jaren heen, maar hoe zit het met condos???
Ook zij moeten degraderen, toch??

En laatste vraag, wat is de vervuiling veroorzaakt door lithiumbatterijen??? Ik heb het niet eens over loodzuuraccu's.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11041




par Christophe » 23/01/06, 14:15

PITMIX schreef: De batterij wordt gegeven voor een levensduur gelijk aan 10 jaar gebruik.
Na een paar minuten overdrijf ik door te zeggen 2 a 3 min heb ik niet geteld, de verlichting is niet voldoende (vergelijkbaar met een aansteker) hij moet dus opgeladen worden. Er ontbreekt een oplader om hem af en toe op het lichtnet aan te sluiten. De slinger zou alleen als back-up dienen. Het lijkt mij dat alle lampen van deze stijl uit dezelfde fabriek komen. Er is geen verschil tussen de 7 euro en de 15 euro afgezien van het merk.


10 jaar voor deze batterijen ... eerlijk gezegd zou het me verbazen (opmerking geldig voor alle cranklampen met batterij) gezien wat ze in de "mond" nemen, zelfs een batterij die op een ideale manier (continu) is opgeladen met een levensduur van minder dan 10 jaar...

Van wat je zegt, ben ik verrast door de kwaliteit van de mijne, het 3 LED-lampje verzwakt heel langzaam (Benoit zou het op zijn testbank moeten testen!) :)

Voor het appartement is hun levensduur daarentegen bcp + long...
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 23/01/06, 14:47

Pas op voor dynamolampen + batterij....deze worden heel vaak geleverd met een volledig opgeladen batterij, dus de initiële autonomie zegt niets.

Ik had een vergelijking gemaakt op verschillende lampen, en vooraf had ik ze allemaal ontladen, de prestaties zijn daarna niet meer hetzelfde :)

Zie mijn wiki-pagina gewijd aan deze lampen. (Gelieve deze link niet te reproduceren, hij verwijst naar een kleine server achter mijn adsl-modem en mijn verbinding is niet de snelste).
Dernière édition par The Passing de 23 / 01 / 06, 14: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11041




par Christophe » 23/01/06, 14:49

Ja dat dacht ik ook.... maar als je genoeg maalt laad je de accu weer maximaal op (in theorie?)
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 23/01/06, 14:50

Uitgaande van een ontladen accu hebben we ongeveer net zoveel licht als tijd besteed aan slijpen, dus het 'max' is moeilijk te bereiken in korte tijd : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten