anti wespen nest recept groen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

anti wespen nest recept groen?




par Christophe » 29/06/10, 10:32

We hebben meerdere wespennesten in de tuin, en als dit zo doorgaat wordt het "echt pijnlijk" om buiten te eten...

Kent iemand een methode of een "ecologisch" recept om op ze te jagen? We hebben met name een nest onder de leien die op de gevel zijn geplaatst waar we geen toegang toe hebben...behalve om een ​​product te injecteren...(wil de leien daarvoor niet demonteren)...

: Idee: :?

foto van een wespennest:

Beeld
Dernière édition par Christophe de 29 / 06 / 10, 18: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 11:53

Ik heb hetzelfde probleem als jij met wespen. :(
Mijn huis is voorzien van PVC-rolluiken, waarvan er één door hagel is beschoten: daardoor zijn er aan de buitenkant veel kleine gaatjes (twee jaar lang omdat ik deze hele kleine gaatjes niet had opgemerkt).

De wespen komen dan graag door deze gaten naar binnen om daar te blijven, een nest te maken, etc. Daarnaast is het het rolluik van het raam van een kinderkamer.

Dus op dit moment moet ik de gaatjes dichten, maar de wespen zijn erg slim en weten hoe ze moeten graven, dus ze komen snel terug. Daar komen de mooie dagen terug en er beginnen er twee of drie rond het raam te draaien, dus ik maak me een beetje zorgen.

Hoe ze uit te roeien (sorry lol), of gewoon af te weren zonder te vervuilen of te investeren in dure speciale spuitbussen? Ik wil echt niet dat mijn kleintje gebeten wordt.

PS: wanneer de financiën het toelaten, zal ik dit blind veranderen, maar voorlopig moet ik het ermee doen. En mijn gevel wordt echt blootgesteld aan slecht weer en hagel.
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 12:29

Nou, tijdens het surfen op het net kwam ik dit tegen:

Je wordt binnengevallen door wespen; en wil je geen giftige en dure bom kopen?
Plet dus wat kruidnagel in een schoteltje en zet het op tafel.
Wespen hebben een hekel aan de geur.
Binnen werkt het natuurlijk ook.


http://www.lesradins.com/astuce.php?id_lien=13161

De persoon geeft aan dat hij heeft getest en dat het werkt... Om te zien
Ik denk dat ik wat gekneusde kruidnagels in de defecte sluiter steek en we zullen zien...
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 29/06/10, 12:45

Hallo,
Wespen worden in de zomer aangetrokken door dezelfde dingen als wij. Als je terras op het zuiden ligt, wat vaak het geval is, zit je op de plek waar ze langs komen. In het voorjaar zijn ze te druk bezig met het bouwen van nesten om je lastig te vallen.

Aan de andere kant proberen ze in de zomer op krachten te komen en zijn ze op zoek naar suiker (nectar, vleessap, hars, enz.) Voor hun kroost.
Als je een zuiderse maaltijd eet met vlees, zoete drankjes, alles in een bloemrijk decor, klaag dan niet over hun aanwezigheid, want je stuurt ze een te mooie uitnodiging.
Ze kunnen zichzelf ook bij je thuis uitnodigen omdat ze in de zomer honger hebben en boulimia hebben.
Sommige planten stoten ze af, waaronder forsythia's, tomatenbladeren, eucalyptus en zeker vele andere, maar deze oplossingen zijn nooit een wondermiddel.

Hen aantrekken is de meest effectieve techniek. Ze zijn vraatzuchtig omdat hun zomeronderhoud cruciaal is.
Als je een compost hebt (vaak ver van huis), bied ze dan een mini-ecosysteem aan waar ze blij mee zullen zijn, want als ze eenmaal verzadigd zijn, keren ze terug naar het nest zonder een stap op je tafel te zetten.

Een methode die zich echt heeft bewezen, is om met hen een bondgenootschap te sluiten in plaats van ze tegen te gaan, omdat ze u bovendien van grote dienst kunnen zijn. Ze veroorzaken bijvoorbeeld een daling van de populatie kleine insecten die onterecht "parasieten" worden genoemd in het voorjaar. De beste anti-vlo die er is.
Het beste is om de hele voedselketen vanaf de wespen te analyseren en dit ecosysteem ver van je terras te reconstrueren. Ze zullen geen andere reden hebben om je te benaderen dan om je te bedanken. :D
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/06/10, 13:00

Ah interessante kruidnagel ga ik ook testen!

fplm, ons terras (WEST) ligt precies tegenover onze composttuin (OOST)...het huis ligt tussen de 2...Probleem: de (nesten van) wespen zitten eerder aan de WEST-kant want zoals je zegt = warmer...ze gaan dus noodzakelijkerwijs door het terras...

We hebben een paar forthisias...maar nog te klein om effect te hebben denk ik.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/06/10, 13:11

Wespen, in de buurt van een huis, zijn insecten die even gevaarlijk als hinderlijk zijn, het is beter om ze te "liquideren" en daarvoor zijn geen speciale producten nodig: een eenvoudige verstuiver met pyrethrinen (molecule van natuurlijke oorsprong) is voldoende als je rechtstreeks op het nest spuit + de toegang blokkeert om te snelle verdunning van het product te voorkomen... maar je zult verschillende keren opnieuw moeten beginnen wanneer de insecten die buiten het nest zijn terugkeren...
Anders vangen ze inderdaad andere insecten (inclusief bijen) om ze aan hun larven te voeren...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 29/06/10, 13:15

Onder de leien zitten vaak papierwespen.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Polistes_dominula
Om ze te herkennen hebben ze lange achterpoten
Niet erg agressief, gewoon een koel moment uitkiezen, een hengel onder de leien schuiven om het vaak erg kleine nest los te haken.
Lang de hengel om ver van het nest te zijn
Het is een beetje riskant, maar ik heb het vaak gedaan
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/06/10, 13:33

Oh dat moet het zijn phil!

Probleem als ik de manipulatie moet doen is het in de hoogte... dus op een ladder wat het "risico" behoorlijk vergroot...

Ga brainstormen!

Nu we toch bezig zijn, een paar dagen geleden kwam ik een horzel tegen onderaan de tuin die een schuur binnendrong waarin zich 3 wespennesten bevinden, waarvan 1 waarschijnlijk een horzel? Er zijn 2 nesten van ongeveer 5-6 cm in doorsnee en 1 van 2 tot 3 cm...

Is er een methode om de 2 soorten nesten te onderscheiden?
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 14:49

Christophe schreef:Is er een methode om de 2 soorten nesten te onderscheiden?


Daar is veel informatie over van een nerd van wespen en horzels als het helpt! Vooral wat betreft de Hornets: .... zijn niet zo slecht :schok:

http://users.swing.be/entomologie/Guepes_page4.htm

Christophe, ik denk dat je contact kunt opnemen met de heer van deze site om hem om informatie te vragen en om je situatie te beoordelen.
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/06/10, 16:05

Ik had er een paar die een nest begonnen te maken in de stal in een paardenbox (leeg in dit seizoen) niet erg vervelend of te gevaarlijk maar ik gaf er toch de voorkeur aan om het te elimineren voordat het te groot werd.
'S Avonds na zonsondergang heb ik het besproeid met "Total Emouchine", een insectenwerend middel voor paarden (ik had alleen dat bij de hand en het enige dat ik riskeerde was dat het niet zou werken)
De volgende ochtend hadden ze allemaal het nest verlaten, ik kon het stilletjes losmaken en elimineren.
Ongetwijfeld heeft elk insectenwerend middel van dezelfde soort hetzelfde effect (er zijn er zelfs op basis van natuurlijke actieve ingrediënten)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten