anti wespen nest recept groen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 30/06/10, 12:49

Hallo,

Oh, geen paniek! Wasp- of bijensteken zijn alleen dodelijk bij een [B [zeldzame [/ B] allergie en bij een bepaalde dosis gif. In andere gevallen is het slechts een waarschuwing die een beetje pijnlijk is.
Deze insecten bijten alleen als ze zich bedreigd voelen. Wespen zijn sociaal en vriendelijk, maar hun instinct drijft hen om hun leven voor de kolonie te riskeren. De levensvatbaarheid van de kolonie hangt af van de overvloedige voeding tijdens de zomer, omdat de meerderheid in de herfst zal sterven en de overlevenden tot de volgende lente zullen overwinteren. Alles wordt in de zomer voor hen gespeeld, de inzet is anders.
Niet de bovenstaande vechten. Zoals, als je voeden en koester uw hond, zal hij je liefde en je te beschermen. Anders, als je hem ook bedreigen, zal hij je angst en je zal misschien eet de keel! Het is een universele regel.
Dat gezegd hebbende, in de praktijk is dit niet altijd zo eenvoudig, maar bondgenoot met de natuur heeft bewezen, terwijl de strijd tegen de laatstgenoemde altijd heeft bewezen een mislukking voor de man.
Dit is precies de filosofie van permacultuur.

Ik zal een beetje lang en ik verontschuldig me bij voorbaat, maar de complexiteit van een ecosysteem is niet alleen in 2 lijnen.
Christophe cabine is de perfecte plek. Zonnige, hete, cellulose voor het nest is op het terrein en in overvloed. Daarnaast is het ook een schuilplaats voor de nesten van roofdieren.

Echter, het binnendringen van kleine veld een aanval op wespen. Net als alle soorten elders.
In de herfst, het hele kolonie sterft, behalve de aanleg (pseudo-koningin) en de sterkste mannetjes. Overlevenden winterslaap tot het voorjaar, wanneer de mannetjes herbouwen nesten, bemesten van de vrouw, het voeden van de larven ... Kortom, begint de cyclus opnieuw.

Bij Christopher, zou ik als volgt te werk (als de topologie van de woning toelaat):
1) Kijk gaan en gaan van wespen. Namelijk, worden ze geleverd of eten buiten haar bord.
Als dit het compost (er waarschijnlijk), zullen ze nodig hebben om een ​​plaats te regelen in de buurt van het of ze kunnen hun nesten veilig te maken (het zal moeilijk zijn om beter te doen dan de hut, omdat ze intelligent ).
Als hun paden zijn complexer is dat de bronnen van nectar, suiker en vlees zijn schaars.
Vervolgens moet in acht nemen van de verschillende Course gebieden die een bron van voedsel en vullen deze bronnen in de buurt van de compost. Zij zullen energie niet onnodig te brengen (ze zijn in de ziel éconologistes : Cheesy: ) Om verder te zoeken wat ze in de buurt van het nest.

2) verplaatsen of herbeplanting de planten werd waargenomen dat ze graag in de nectar in de buurt van de compost. Dood hout als een bron van cellulose voor nesten en tenslotte nestkastjes of beter, een stapel hout met een rustig en warm onderdak. Kortom, opnieuw een ideale woonruimte voor wespen er (ten zuidoosten van voorkeur).

3) Tussen compost en terras het ideale zou zijn om fruitbomen van elke soort en vegetatie bevorderlijk voor de ontwikkeling van andere species. Kortom, een barrière die bestaat uit roofdieren (chickadees, bijeneters, duizendpoten, spinnen, ...). Competitie voor fruit suiker bevatten demografische wespen het aanbieden van meer avontuurlijk met hun predatoren (het zal uiteindelijk weten in de kolonie). Zo is het leven.

4) eenmaal rond de compost klaar om de volgende kolonie, eind van de winter te ontvangen, te vernietigen nesten van de cabine. Houd er rekening mee dat de aanleg en 2 of 3 mannetjes daar te slapen. Dat gezegd hebbende, de late winter, zijn de reserves uitgeput en zij geeft de voorkeur te korten winterslaap om een ​​nieuwe plek te vinden in plaats van de oude te verdedigen. Het vermindert het risico beet.

5) Een seizoen te planten citroengras, van forthysias .... iets dat de prooi (muggen en andere) duwt en trekt roofdieren (sommige nestkasten kunnen helpen), in de buurt van de cabine en het dek.

6) Observeer het gedrag van wespen in de lente / zomer van volgend om te beoordelen of de uitnodiging werd ontvangen en om het even welke veranderingen in de daaropvolgende seizoenen.

Kortom, niets is zeker met Moeder Natuur maar het leven volgt een meedogenloze logica die elke levende soorten proberen te volgen in zijn manier, moet hij observeren en respect. Velen van ons (vrienden) waren aangenaam verrast door de effectiviteit van deze symbiose. Als u al verzadigd wespen als ze uit te nodigen voor uw tafel, ze zijn veel minder agressief en meer lijken te willen om u te begroeten als je vliegt. Ik lach niet, ik heb meegemaakt en gedragsverandering is duidelijk. Ik raakte bevriend met hen en vice versa.

Hier hoop ik dat het Christophe zal helpen om in alle rust te scheuren.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 30/06/10, 12:58

FPLM schreef:Hallo,

Oh, geen paniek! Wasp- of bijensteken zijn alleen dodelijk bij een [B [zeldzame [/ B] allergie en bij een bepaalde dosis gif. In andere gevallen is het slechts een waarschuwing die een beetje pijnlijk is.

gaan om te zeggen dat een van mijn buren wier kind (niet allergisch) overleden aan verstikking na in de keel wordt gestoken door een van deze wezens hij slikte per ongeluk een suikerhoudende drank drinking: deze insecten zijn potentieel gevaarlijk en hebben niets te doen in de buurt van huizen ... in geval van allergie, één hap kan genoeg zijn om de dood te veroorzaken ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/06/10, 13:49

+ 1 FPLM!

Ik ben 100% eens met uw aanpak!



Oiseautempete schreef: deze insecten zijn potentieel gevaarlijk en hebben niets te in de buurt van huizen te doen ...


In dezelfde geest stel ik voor om al deze "potentieel gevaarlijke" dingen: auto's, honden, jonge mensen, enz ... uit de buurt van huizen te verwijderen.

: Lol:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 30/06/10, 16:30

highflyaddict schreef:+ 1 FPLM!



Oiseautempete schreef: deze insecten zijn potentieel gevaarlijk en hebben niets te in de buurt van huizen te doen ...


In dezelfde geest stel ik voor om al deze "potentieel gevaarlijke" dingen: auto's, honden, jonge mensen, enz ... uit de buurt van huizen te verwijderen.

: Lol:


Ik zie het rapport niet ... ik veronderstel dat u dezelfde excuses voor adders zult vinden: het is nuttig, enz ...: in de voetsporen vindt men nauwelijks meer omdat de boeren hen uitroeiden vanwege hun gevaarlijkheid aan de andere kant doen ze nooit pijn aan de slangen die dezelfde prooi eten met dezelfde efficiëntie ...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

jacht wespen




par Oli 80 » 30/06/10, 16:55

hallo, eigenlijk doen appiculteurs de bijen te kalmeren, ze gebruiken rook, zou het voldoende om een ​​soort roker en gedroogde dennennaalden sleutelen maar niet verbranden en veel rook, ideale

water en zeep en het blijkt dat S 'stikken of zo klassiek val snijd een plastic fles in halve meter het bovenste deel op zijn kop Daans de bodem van de fles, vul dan met sap verlopen dwz trekt en worden gevangen in een val
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/06/10, 16:58

Het steken van wespen zijn niet goed slecht, het enige risico is voor mensen met allergieën, met het risico van anafylactische shock, die kan leiden tot de dood (vaak angio-oedeem).


Wespen, bijen, horzels, adders zijn niet agressief van aard!, Waren mensen die vaak in paniek in hun aanwezigheid en maakt grote gebaren te jagen, die wordt beschouwd als een aanval!
Blijf gewoon zijn rustig en geen heftige gebaren niet te maken.
Je 100 keer meer kans om je aangereden door een auto dan te worden gebeten!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 30/06/10, 16:58

oiseautempete schreef:
FPLM schreef:Hallo,

Oh, geen paniek! Wasp- of bijensteken zijn alleen dodelijk bij een [B [zeldzame [/ B] allergie en bij een bepaalde dosis gif. In andere gevallen is het slechts een waarschuwing die een beetje pijnlijk is.

gaan om te zeggen dat een van mijn buren wier kind (niet allergisch) overleden aan verstikking na in de keel wordt gestoken door een van deze wezens hij slikte per ongeluk een suikerhoudende drank drinking: deze insecten zijn potentieel gevaarlijk en hebben niets te doen in de buurt van huizen ... in geval van allergie, één hap kan genoeg zijn om de dood te veroorzaken ..


Ik begrijp uw emotie aan deze tragedie en het is volkomen menselijk. Dit type ongeval is nog steeds zeer uitzonderlijk.
Maar dit zijn woningen die voor hen zijn gekomen en niet het tegenovergestelde!
Waarom gedemoniseerd je dit beest? Je moet zelf zien als uw reactie is onevenredig en irrationeel. Over allergieën, dit is een zeldzaam geval, weet het.
Er is veel meer risico op sterfte voor oliehoudende zaden (pinda's, ...). Voor degenen die allergisch zijn, het is overweldigend. Is dit voor zover we schreeuwen aanvulling voor pinda's!

Het is prima om de andere kant op te kijken in dit geval. Negeer het geheel van oorzaken in deze tragedie is het risico te lopen dat het nogmaals gebeurt. Erger nog, het zal dienen als een argument tot hun beschikking in de strikte zin. Weet u dat met hun neven bijen, je ze het leven te danken?
Houd in gedachten dat onder 2m volwassen genoeg om zijn schedel breuk met als gevolg de dood in het ergste geval vallen. Wiens schuld is het? Zwaartekracht? De schoenenverkoper?
Houdt de voeten op de grond, haat kalmeert nooit verdriet.

Een ding is zeker, de natuur haast hem en het zal je haar intolerantie te begrijpen. Dood wespen is ook funest voor het ecosysteem voor bijen te doden. De verschillende families van deze soort werken samen met alle planten! Dit zijn allemaal bestuivers. vergeet het nooit, want zonder deze werknemers felle, geen biodiversiteit, geen leven.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/06/10, 17:13

gaan om te zeggen dat een van mijn buren wier kind (niet allergisch) overleden aan verstikking na in de keel wordt gestoken door een van deze wezens hij slikte per ongeluk een suikerhoudende drank drinking: deze insecten zijn potentieel gevaarlijk en hebben niets te doen in de buurt van huizen ... in geval van allergie, één hap kan genoeg zijn om de dood te veroorzaken ..

Heel triest, maar er zijn manieren om verstikking, apotheker, spoedeisende arts, antihistaminica en keelpijp om dringend te ademen te voorkomen en om te voorkomen dat kinderen dit zoete junkfood, frisdrank en nep-sap drinken, "junk food" dat zwaarlijvige mensen maakt !!.
Het eten en slikken over zonder wesp kan stikken, en het is goed om te leren hoe te voorkomen en op te lossen !!
Hetzelfde geldt voor een hartstilstand met niemand in de buurt die zich ademhaling met herhaalde drukkracht aan het borstbeen, terwijl dit effectief, zo onmiddellijk gedaan voor de redding.

Het vermindert het risico op ongelukken door het onderwijs van kinderen en volwassenen hoe te voorkomen en te beheren!

Eindelijk, twee decennia geleden, heb ik een huis gekocht met een groot nest zeer grote wespen in de ongebruikte schoorsteen, die elk jaar de brandweerlieden mobiliseerde met de oude eigenaren, (armada van wespen in huis), hij Sluit gewoon de schoorsteen buiten en de andere gaten (ideaal voor gaten voor thermische isolatie), nooit om de brandweer te bellen !!
Tot slot, het eerste jaar van de enorme wespennest buiten te compenseren, zonder combinatie of bijt, gewoon zet de bom antiguêpe na een lange stok van 6 m lang met een touw om de trekker over te halen, het vermijden ademhaling insecticide (de meest schadelijke) en zijn gebeten !!
Resultaat: honderden wespen in huis en geen hap of insecticide in huis!
Let op, zijn de wespen en 's nachts niet storen met een licht dat bedriegt, het is veiliger. !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/06/10, 19:33

Kleine recept voor niet gebeten (bijen, wespen, horzels, enz ...)
Toen het beest zich voordoet, niet te grote plotselinge bewegingen te maken, maar tegen het kan heel hard waaien op. Hij vliegt zonder prikken en zal ergens anders spelen. Je gaat me vertellen dat het niet handig als het in de rug of nek, maar juist wanneer we niet zien, realiseren we ons niet, we doen niet plotselinge bewegingen en het schepsel off zonder re-sting (behalve dazen op een bezwete rug Aiiiiiiie ...... !!!! :frons: : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/06/10, 20:04

Sen-no-sen schreef:
Je 100 keer meer kans om je aangereden door een auto dan te worden gebeten!

Het is dringend een plan om de meeste van de vloot roeien overwegen, meer zou zijn zonder nadelen veeleer het natuurlijke evenwicht!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten