anti wespen nest recept groen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/06/10, 16:18

Ik las de site van onze wespenvriend en voor zover ik begreep had ik heel goed dit nest kunnen verlaten (merk op dat ik nog een paar dagen heb geaarzeld om de voor- en nadelen af ​​te wegen... maar zonder kennis over wespen moeilijk om de juiste beslissing te nemen)
De volgende keer zou ik het verlaten, aangezien het nest duidelijk verlaten is aan het begin van de winter, de periode waarin de paarden zijn teruggekeerd, dus samenwonen is mogelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/06/10, 18:24

Wees voorzichtig, jongens, meerdere wespensteken kunnen dodelijk zijn. Ik heb de foto niet meer, maar de 2 of 3 keer dat ik een nest heb moeten vernielen, was het de super outfit: laarzen, overall, handschoenen, elastische polsen, sjaal en kartonnen helm met plastic venster: erg leuk in de zomer.

Net bij zonsondergang toen ze thuiskwamen

tot slot is het moeilijkste om een ​​product te vinden dat in een gat kan worden geïnjecteerd

misschien is er de oplossing om ze bij zonsopgang op te wachten met een stofzuiger :D maar ik heb het nooit geprobeerd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79316
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 29/06/10, 18:42

Ik ging ze even opzoeken in de schuur en hier is het resultaat op foto's.

Hij heeft eindelijk 6 wespennesten (en misschien die van een horzel, maar ik betwijfel het, dat ziet er niet naar uit?) van verschillende groottes en omstandigheden (er zijn er nog minstens 3 in gebruik omdat ik er wespen in zag komen). Dit alles in een schuur van 2x2m!

Het volstaat te zeggen dat ik er niet in rondhing! : Cheesy:

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Blijkbaar zou er een conflict zijn geweest volgens de verwoeste nesten want in maart was er niets... dus dateren allemaal uit het voorjaar!

Horzels eten wespen als ik het goed begrepen heb... misschien kwam hij daar laatst voor de horzel! : Cheesy:

De staat van de voorlaatste is nog steeds intrigerend...het kan alleen maar een nieuwe aanval van je ne sais quoi zijn...

Oké, dus wat moet ik doen? Laat ik de oorlog tussen Hornets en Wasps doorgaan of grijp ik in?

elephant schreef:Wees voorzichtig, jongens, meerdere wespensteken kunnen dodelijk zijn. Ik heb de foto niet meer, maar de 2 of 3 keer dat ik een nest heb moeten vernielen, was het de super outfit: laarzen, overall, handschoenen, elastische polsen, sjaal en kartonnen helm met plastic venster: erg leuk in de zomer.


Een foto misschien? : Mrgreen: : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 29 / 06 / 10, 18: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 18:43

En hier is onze vriend Elephant op heterdaad betrapt!

Beeld

: Mrgreen:

Meer serieus, je moet weten dat wanneer de bijen hun angel in de huid planten, deze blijft draaien, boren (om het gif zo diep mogelijk in het vlees te injecteren), en reukstoffen (enzymen) vrijgeeft die de andere bijen van de korf waarschuwen voor een gevaar op een precieze plaats: dan worden regimenten gestuurd om de prooi af te maken. Pas dus op als je gestoken wordt door bijen! Het gif is schadelijker dan dat van de wespen...

Op een zomer in de bergen van Chatel werd ik door een bij in mijn arm gestoken, toen kwamen twee anderen om me heen, waarvan er één me probeerde aan te vallen (zonder dat ik nutteloze en opwindende gebaren maakte om te proberen te verwijderen).
Het is grappig, want de andere twee arriveerden 40 seconden later, dus ik nam een ​​flinke handvol zanderige, droge aarde, ik gooide er alles op, en een tweede handvol in de lucht om ze te storen en weg te jagen.

Doe het als je wordt aangevallen door wespen of bijen! Het geeft je een kleine kans om niet gebeten te worden.

In ieder geval, daar op een motorfiets, begin ik op mijn hoede te zijn dat er niet één komt dansen in de helm... Er zijn zulke doden gevallen! En zo wil ik niet eindigen 8)
Dernière édition par Econosaurus de 29 / 06 / 10, 18: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79316
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 29/06/10, 18:48

Ah ah econoom hetzelfde idee!
Maar nee, hij is het niet!
Ik wil het origineel! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/06/10, 18:59

Econosaurus zei:
En hier is onze vriend Elephant op heterdaad betrapt!


Nee, nee, Christophe heeft inderdaad gelijk. Maar sorry, ik ben sindsdien twee keer verhuisd en ben de foto kwijtgeraakt!

Wat Econosaurus ons laat zien is grote luxe, comfortabel en alles, bijna een modefoto. Ik, gewoon om me te zien, de wespen hadden de pepette!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/06/10, 20:47

Op een dag kwam ik bij het opruimen van een oude schuur een wespennest tegen dat in een oude hooiberg was geïnstalleerd.
Ik ruimde alles op, maakte een groot vuur, greep toen de bewoonde hooiberg met een hooivork... en rende ermee zo snel mogelijk totdat ik de baal in het vuur legde.
Resultaat: 5 injecties in enkele minuten! niet eens pijn : Mrgreen:
Niet zonder knoeien verwarmt het toch een wespensteek goed, en 5 op een rij voelt niet goed.
Het ergste is dat ze me kwamen halen, ook al had ik mezelf precies in de dikke rook van mijn vuur geplaatst waar ik toen dacht dat ik beschermd was. Verdomme ja! Ik ging snel weg van de plaats van de genocide om later terug te komen als iedereen gekalmeerd was.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/06/10, 22:10

Zie het gevaar van wespensteken niet over het hoofd. Een vriend van mij stapte ooit op een grondwespennest. Onmiddellijke ziekenhuisopname, enz.
Hij werd gewaarschuwd dat de geringste nieuwe beet hem zou kunnen doden door een anafylactische shock!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 30/06/10, 01:09

elephant schreef:Hij werd gewaarschuwd dat de geringste nieuwe beet hem zou kunnen doden door een anafylactische shock!


:schok: Heel allergisch dus...
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79316
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 30/06/10, 01:18

Niet-allergisch, punt uit, en het komt vrij vaak voor... althans niet extreem zeldzaam!

En aangezien er steeds meer mensen zijn met allergieën... kan het erger en erger worden...

Wat wil je, we kunnen de vooruitgang niet stoppen: door ten koste van alles te vaccineren en in een steeds schonere wereld te leven, werkt ons immuunsysteem niet meer voldoende en krijgt het de verkeerde doelen ... ja, werk is gezondheid : Lol:

Ik heb het niet eens over chronische voedselvergiftiging : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten