2019 resolutie: (probeer te) koop niets nieuws! Boycot van het nieuwe?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Ahmed » 08/01/19, 18:31

Evenzo kan wat naar het recyclagepark gaat, wettelijk niet worden teruggevorderd. Het was eerder mogelijk om het te negeren, maar de teams schieten op verschillende depots en waarschijnlijk moedigen camera's hen aan om te weigeren, dus het is moeilijker geworden.
Ik had met administratieve ambtenaren de mogelijkheid besproken om een ​​ressourcerie* op te richten, ze luisterden beleefd naar me, maar het was zonder weerklank...

* Ik heb liever dat het herstel op een duidelijke basis gebeurt en dat meer mensen er baat bij kunnen hebben vanwege een winkelstructuur.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Exnihiloest » 08/01/19, 19:33

Christophe schreef:Geef prioriteit aan de tweedehands 2019-markt om de milieu-impact (aanzienlijk) te verminderen. Repareren of kopen van gebruikte of, het werd vrij gemakkelijk met het internet en de verschillende borden in de grote steden ...
...

Als we de onbetrouwbaarheid van producten vandaag zien, zelfs geplande veroudering, weet ik niet zeker of dit de juiste oplossing is, behalve voor basisproducten (meubels, serviesgoed... bijvoorbeeld).
Ik repareer mijn eigen objecten, in het bijzonder alles wat elektrisch is, hier kan ik zeggen dat ik naast mijn geweldige werk voor de planeet geld heb bespaard, maar ik zal zeker geen koelkast of zelfs maar een magnetron gaan kopen tweedehands, te riskant tenzij je de persoon kent die het verkoopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Exnihiloest » 08/01/19, 19:36

Christophe schreef:...
Gelukkig wordt ons verteld: kapitalisme is het beste der systemen!!

: Cry: : Cry: : Cry:

Laat ons een beter systeem zien dat werkte!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Leo Maximus » 08/01/19, 19:37

Ik boycot het nieuwe niet, maar ik heb al tientallen jaren alles wat spaanplaat gebruikt uit mijn aankopen verbannen.

Massief hout is niet zo duur en bijna onverwoestbaar. Mijn keuken is van geverfd massief eikenhout, het is oud en nog steeds onberispelijk. Een familielid van mij kocht minder dan 10 jaar geleden een IKEA keuken (erg duur), vandaag is het volledig verpest! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Adrien (voormalig nico239) » 08/01/19, 22:03

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:Geef prioriteit aan de tweedehands 2019-markt om de milieu-impact (aanzienlijk) te verminderen. Repareren of kopen van gebruikte of, het werd vrij gemakkelijk met het internet en de verschillende borden in de grote steden ...
...

Als we de onbetrouwbaarheid van producten vandaag zien, zelfs geplande veroudering, weet ik niet zeker of dit de juiste oplossing is, behalve voor basisproducten (meubels, serviesgoed... bijvoorbeeld).
Ik repareer mijn eigen objecten, in het bijzonder alles wat elektrisch is, hier kan ik zeggen dat ik naast mijn geweldige werk voor de planeet geld heb bespaard, maar ik zal zeker geen koelkast of zelfs maar een magnetron gaan kopen tweedehands, te riskant tenzij je de persoon kent die het verkoopt.


Het is een beetje een loterij

Gebruikte vaatwasser onder merk 40€.
Het is 5 jaar geleden
Maar ik deel dat het 1 maand later kapot had kunnen gaan.

De vriezer die we kregen: 2 jaar en geen zorgen, tot wanneer?... wordt vervolgd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Gaston » 09/01/19, 11:54

nico239 schreef:De vriezer die we kregen: 2 jaar en geen zorgen, tot wanneer?... wordt vervolgd.
Ik gebruik nog steeds de koelkast die ik heb geërfd van mijn oom die meer dan 20 jaar geleden stierf...
Hij had het ongeveer vijftien jaar eerder gebruikt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Christophe » 09/01/19, 11:55

Ja gaston, maar dat... Dat was vroeger! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par stylo67 » 09/01/19, 13:45

Hallo, ik heb net dit nieuwe thema gelezen, dus daar kan ik getuigen dat het nog niet is gewonnen! Meerdere keren heb ik advertenties geplaatst van oude meubels en andere voorwerpen zoals potten maar in goede staat die ik heb opgegeven gratis nou geen antwoord of ik moest verhuizen om deze ruimtebesparende objecten af ​​te leveren omdat de geïnteresseerden niet wilden verhuizen. Op de bekende verkoopsite staat overigens Ik zoek gratis...enz....Ik dacht dat het makkelijk zou zijn maar mijn advertenties bleven onbeantwoord; Ik heb dit probleem opgelost door aan EMMAUS te geven wat ik niet meer wilde, ze komen op afspraak en nemen alles aan wat je ze geeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Adrien (voormalig nico239) » 09/01/19, 13:47

pen67 schreef:Hallo, ik heb net dit nieuwe thema gelezen, dus daar kan ik getuigen dat het nog niet is gewonnen! Meerdere keren heb ik advertenties geplaatst van oude meubels en andere voorwerpen zoals potten maar in goede staat die ik heb opgegeven gratis nou geen antwoord of ik moest verhuizen om deze ruimtebesparende objecten af ​​te leveren omdat de geïnteresseerden niet wilden verhuizen. Op de bekende verkoopsite staat overigens Ik zoek gratis...enz....Ik dacht dat het makkelijk zou zijn maar mijn advertenties bleven onbeantwoord; Ik heb dit probleem opgelost door aan EMMAUS te geven wat ik niet meer wilde, ze komen op afspraak en nemen alles aan wat je ze geeft.


Dat is precies wat ik bedoelde ... we hebben moeite met het verkopen van onze leren stoelen (bijvoorbeeld)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: resolutie 2019: (probeer) niets nieuws te kopen! Boycot van nieuw?




par Christophe » 09/01/19, 14:16

pen67 schreef:Meerdere keren heb ik advertenties geplaatst van oude meubels en andere voorwerpen zoals potten maar in goede staat die ik heb opgegeven gratis nou geen antwoord of ik moest verhuizen om deze ruimtebesparende objecten af ​​te leveren omdat de geïnteresseerden niet wilden verhuizen. Op de bekende verkoopsite staat overigens Ik zoek gratis....enz....


Dat is het probleem met donaties: als je vrijgevig bent, proberen mensen het weer te misbruiken...nou ja in hun hoofd, als je kunt geven, dan kun je net zo goed leveren en je brandstof en je tijd doneren! Een gulle gift is zeldzaam geworden, dus kom op, profiteer ervan! : Cheesy: : Cheesy:
Serieuzer: heb je ooit geprobeerd te onderhandelen over betaalde leveringen (althans tegen kostprijs)?

Voorbeeld van soortgelijk misbruik: gisteren in het café kwamen 3 meisjes binnen om gewoon naar het toilet te gaan...zonder iets te bestellen...de baas schopte ze eruit...Ik zou wat diplomatieker zijn geweest dan hij, maar dat blijkt wel de mentaliteit van sommige mensen die denken dat alles aan hen te danken is!

Ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn, maar mijn advertenties bleven onbeantwoord; Ik heb dit probleem opgelost door aan EMMAUS te geven wat ik niet meer wilde, ze komen op afspraak en nemen alles aan wat je ze geeft.


Absoluut: EMMAUS is hierboven al genoemd! Het is erg goed en je moet er regelmatig heen!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten