LED-lampen zonder batterij en dynamo multifunctionele

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

LED-lampen zonder batterij en dynamo multifunctionele




par Christophe » 27/07/06, 19:25

Sinds 27 juli 2006 zijn er nieuwe producten verkrijgbaar in de winkel, namelijk zaklampen led-zaklampen zonder batterij: zaklampen
Dernière édition par Christophe de 07 / 10 / 10, 15: 03, 4 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 04/08/06, 23:58

hallo, ik heb zojuist wat vergelijkingstests gedaan tussen:
HQ Ledlamp met zwengel en hoog vermogen
een schudlamp (groot model van Conrad)
een platte gloeilamp

De HQ LED-lamp met hoge capaciteit verlicht met 1 straal die aanzienlijk breder is dan zijn 2 "concurrenten".
In positie 1 LED is de helderheid niet voldoende om de andere 2 te wissen.
In de 3 LED stand is het licht gelijkwaardig.
In 5 LED's wist het de andere. (LED's diameter 10 mm, niet te zien op andere lampen)

De verlichtingsduur ligt ruim boven de schudlamp
De platte lamp verbruikt veel, de helderheid neemt vrij snel af.

Als doe-het-zelver heb ik al LED-lampen gemaakt en ik was behoorlijk kritisch over alle commerciële exemplaren die ik in mijn handen had (7 in totaal), ik vind de ene vrij goed ontworpen, verstelbare spot, 2 standen om hem te plaatsen.

Eindelijk zeer tevreden :D (behalve het geluid van de slinger, maar dat is bij alle lampen van dit type hetzelfde)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/08/06, 11:29

Bedankt voor deze kleine vergelijkende test...en ja, op de econologische winkel letten we op kwaliteit...

Heb je een foto van de andere 2 lampen?

ps: 10 mm LED's? :schok: Zijn het niet meer 5 mm LED's?
Dernière édition par Christophe de 07 / 10 / 10, 15: 03, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 05/08/06, 12:34

ps: 10 mm LED's? Zijn het niet meer 5 mm LED's?

geen 5 maar 10mm, de enige die ik al had gezien stonden op Ebay, een Italiaanse verkoper denk ik.

Beeld

Beeld
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/08/06, 12:47

delnoram schreef:geen 5 maar 10mm, de enige die ik al had gezien stonden op Ebay, een Italiaanse verkoper denk ik.


Ik heb het net gecontroleerd en visueel (onmogelijk om te meten omdat onder de optica) het meer op 8 mm lijkt, maar ja, ik kibbel...

Aan de andere kant denk ik dat het niet om de LED's zelf gaat, maar om een ​​optiek ("hoed" die de LED's bedekt)... als deze onderaan uit is, zien we de LED's (5 mm zou ik zeggen)... eindelijk is het zover lijkt mij.

ps: je platte lamp rockt :) Ik zou zelfs zeggen dat ze “Geweldig” is hihihihihihi
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 05/08/06, 20:34

ps: je platte lamp schommelt, ik zou zelfs zeggen dat hij “Prachtig” is hihihihihihi


Ja, maar museumstukken zijn zeldzaam en duur : Cheesy:

Aan de andere kant denk ik dat het niet om de LED's zelf gaat, maar om een ​​optiek ("hoed" die de LED's bedekt)... als deze onderaan uit is, zien we de LED's (5 mm zou ik zeggen)... eindelijk is het zover lijkt mij.


Het is aardig dat u contact met mij opneemt om u tegen te spreken :D
http://www2.produktinfo.conrad.com/cgi-bin/dlc/dlc.cgi?art=154014&ins=62&lang=FR

Beeld
(Ja, ik weet dat we de remklauw zo kunnen monteren dat deze 10 mm weergeeft :onheil: : Cheesy: )
Ernstiger is dat de zender vastzit in de hars, waardoor een vergrootglas ontstaat.
Ik weet niet zeker of het anders is dan 1 LED 3 5 mm.
Dernière édition par delnoram de 05 / 08 / 06, 22: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/08/06, 22:43

Ik had een LED-lamp om te schudden, aangeboden door een leverancier, het is echt kriebelend om je aan het lachen te maken, zelfs als back-up. Ik heb hem een ​​hele tijd in de opbergruimte van de auto gehad, totdat hij kapot ging.
Ik heb echter de magneet terug gekregen, wat een monster is!

Ik zou wel eens nieuwsgierig zijn naar deze slingerlamp

Voor dagelijks gebruik gebruik ik een Petzl-hoofdlamp met 3 LED's, die mij goed van pas komt, vooral voor het aansluiten van apparaten op donkere plaatsen. Ik heb het soms de hele dag op mijn hoofd.

Wat ik prettig vind, is dat het licht zelfs aan het einde van de levensduur van de batterij wit blijft. Ik heb onlangs een universele lader gekregen, ik denk dat ik een setje Ni-MH-batterijen ga kopen (batterijen zijn in België erg duur omdat ze overbelast zijn)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 05/08/06, 23:24

olifant geschreven
Ik zou wel eens nieuwsgierig zijn naar deze slingerlamp


Niet moeilijk (althans op foto's
https://www.econologie.com/shop/lampe-a- ... -p-44.html

voor Ni-MH-batterijen waarom de lamp : Arrowu: gebruik, het aantal oplaadbeurten is laag 500 geloof ik.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 06/08/06, 12:46

delnoram schreef:Beeld
(Ja, ik weet dat we de remklauw zo kunnen monteren dat deze 10 mm weergeeft :onheil: : Cheesy: )


ARGGGGGGG hij heeft zijn lamp verpest!!!! :) :) :)
Jouw remklauw is preciezer dan mijn oog :D


delnoram schreef:Ernstiger is dat de zender vastzit in de hars, waardoor een vergrootglas ontstaat.
Ik weet niet zeker of het anders is dan 1 LED 3 5 mm.


Dat denk ik ook...zie mijn bericht hierboven...Wat er ook toe doet, het is het eindresultaat dat telt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 06/08/06, 12:49

elephant schreef:Ik zou wel eens nieuwsgierig zijn naar deze slingerlamp


Ter informatie, wij leveren in België (we zijn in België...)

elephant schreef:de batterijen zijn in belgie erg duur omdat ze te zwaar beladen zijn


Recuper vertegenwoordigt alleen 0.10 0.30 € op de batterijen is het niet zo opgedreven als ca!
Maar des te beter, niet? Het is een beleid dat ik econologisch beschouw ... nee?
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten