Een plaag met de naam palmolie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)

Een plaag met de naam palmolie




par Gehinnik » 15/09/09, 20:48

Ik ben het zat om geen goed romig ijs meer te vinden! : Cry:

Goede taarten gemaakt met lokale producten. Meer dan croissants in olie! :onheil:
Pizza waar kaas wordt geproduceerd met palmolie en smaakstoffen! Hij noemt het "analogkase" op Duitse labels. Ik ben ervan overtuigd dat er in Frankrijk hetzelfde is. Het lijkt op kaas, het smaakt ernaar maar er zit helemaal geen kaas in! :

Vraag naar de samenstelling van de kaas die uw pizzawinkel gebruikt! Vertel hem dat je allergisch bent voor palmolie.

Deze olie is een plaag die in strijd is met smaak, gezondheid, onze economie (100% geïmporteerd product), de planeet.
Jammer van de voedselproducenten die deze olie hebben geïntroduceerd ter vervanging van room en boter!
Het ontbreekt ons niet als we verwijzen naar de acties van de huidige zuivelproducenten!

Welke oplossing om te zeggen dat hun olieproduct we niet willen?
Dat ik me schaam om haar producten te kopen, bron van ontbossing van oerbossen wanneer er enorme voorraden boter zijn.

We leggen melkproductiequota op aan boeren, maar geen importquota voor deze vervangende producten die schadelijk zijn voor de planeet!
Wat is dit Europa, ik vraag me af waarom er zoveel politici zijn.
Het is dringend noodzakelijk om deze invoer van olie te stoppen ten behoeve van onze lokale producten. Dit zorgt ook voor het milieu ...
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)
http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html
Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745
28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer
Je zult niet doden jullie planeet!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/09/09, 21:51

Wat wil je ! onze goede koemelk is blijkbaar te duur! Dit is de reden waarom de fokkers in staking gaan en het in de velden verspreiden ... :D : Cheesy: : Mrgreen: : Cry: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

als iemand het mij zou kunnen uitleggen, ik ben een nemer: ik beloof het niet te kwellen: ik zou plakband op mijn grote g leggen ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/09/09, 22:49

Industriële palmolie (of palmpitolie) is inderdaad een plaag.

Niet alleen omdat het "gehydrogeneerde" vetten zijn die zeer schadelijk zijn voor de gezondheid. Maar vooral door het feit dat ze bij verhitting tot zeer hoge temperaturen "trans" carcinogene zuren afgeven en dat het nodig zal zijn om zoveel mogelijk "goede vetten" op te nemen om ze te elimineren waardoor je elke keer dik wordt.

In New York is dit zover gekomen dat de gemeente zelfs heeft besloten alle transvetzuren in restaurants te verbieden!

De oplossing? Gebruik het niet langer en vervang het door omega-3-6-9 vetzuren. Zie de boter voor koken op hoge temperatuur (maar niet voor dagelijks gebruik of we geven de voorkeur aan witte kaas 0%).
Dernière édition par Obamot de 15 / 09 / 09, 22: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/09/09, 22:51

Er zijn nog steeds botercroissants ... en zelfs die in de supermarkt ...

ps: wat zit er in de snickers? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/09/09, 22:52

Het is op de verpakking gemarkeerd in zeer kleine lettertjes : Mrgreen:
0 x
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)




par Gehinnik » 16/09/09, 00:37

Ik eet geen Snickers! Er zit gehydrogeneerde palmolie in! Weerzinwekkend :onheil:

Botercroissants vinden is waarschijnlijk mogelijk in Frankrijk maar thuis!

Als je een merk ijs hebt dat vrij is van plantaardige olie, ben ik een nemer?

Persoonlijk zou ik liever 3 keer minder ijs eten, maar goed! Niet deze chemische ijsjes, zonder zachtheid en zonder smaak.
Het ergste is dat we uiteindelijk de benchmarks van het goede verliezen.
Kinderen zijn eraan gewend erg klein ... eet ijs, gebak, zuivelproducten, die voor hen bedoeld zijn met een grote versterking van de inleg.
Proef en je zult begrijpen waar ik het over heb! Het is echt berucht.

Hun "zuivelproducten" smaken naar water, hyperzoet voor sommigen hebben geen smaak en bevatten (water, plantaardige olie (palm), siroop, onbekend meel, ...).
Bah, bah, bah, en de trend is de laatste jaren echt toegenomen!
Eindelijk is het mijn gevoel!
Ik heb onderzoek gedaan naar palmolie en consumptie, het is walgelijk :x
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)

http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html

Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745

28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer

Je zult niet doden jullie planeet!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/09/09, 00:42

Snickers schreef:Als je een merk ijs hebt dat vrij is van plantaardige olie, ben ik een nemer?


Zijn er in de Cartdor? Ze zijn echter goed ...

Snickers schreef:Persoonlijk zou ik liever 3 keer minder ijs eten, maar goed dan dit ijs van chemisch product, zonder gladheid en zonder smaak.
Het ergste is dat we uiteindelijk de benchmarks van het goede verliezen.
Kinderen zijn eraan gewend erg klein ... eet ijs, gebak, zuivelproducten, die voor hen bedoeld zijn met een grote versterking van de inleg.
Proef en je zult begrijpen waar ik het over heb! Het is echt berucht.

Hun "zuivelproducten" smaken naar water, hyperzoet voor sommigen hebben geen smaak en bevatten (water, plantaardige olie (palm), siroop, onbekend meel, ...).


Oké, wat weerhoudt je ervan om ... je eigen ijs te maken?

We maken het al 6 maanden zelf met originele smaken (banaan, hazelnoot, kiwi appel ...)

Een ijsmachine met een traagheidspot kost ongeveer € 50 ... minder voor de 1e prijs en je weet precies wat je erin hebt ...

Snickers schreef:Ik heb onderzoek gedaan naar palmolie en consumptie, het is walgelijk :x


Onderzoek waar? Op het net wed ik? Pas op voor overdreven partijdige sites ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/09/09, 08:32

+1

Snickers schreef:Ik eet geen Snickers! Er zit gehydrogeneerde palmolie in! Weerzinwekkend :onheil:

Botercroissants vinden is waarschijnlijk mogelijk in Frankrijk maar thuis!

De redenering zou zijn om in de winter geen aardbeien of Franse botercroissants in Duitsland te kopen. Door aan dergelijke eisen te voldoen, promoot u een bedrijfstak die verkoopt wat consumenten WILLEN en niet noodzakelijkerwijs wat geproduceerd moet worden in het BELANG van de consument en de volksgezondheid.

Het was echter Duitsland dat de 'winkels hervormen' (vertaling uit het Duits). Daar vind je broodproducten van gemaakt natuurlijk zuurdeeg. Want boter of niet het grote probleem van de croissant is dat hij gemaakt is met industriële gist. Het is geen dieetvoeding om te adviseren en zou in ieder geval een uitzondering moeten zijn tijdens de week (in mijn tijd kochten we nauwelijks croissants behalve op zondag ...).

Snickers schreef:Als je een merk ijs hebt dat vrij is van plantaardige olie, ben ik een nemer?

Persoonlijk zou ik liever 3 keer minder ijs eten, maar goed! Niet deze chemische ijsjes, zonder gladheid en smaakloos.

Een van de redenen voor het gebruik van gehydrogeneerde vetten (palm) is de zoektocht van de consument naar zachtheid.
Nogmaals, ijs maakt geen deel uit van de voedingsaanbevelingen ... en hun probleem ligt meer in het feit dat ze worden bereid uit geraffineerde witte suiker, wat een dubbele ramp is omdat het zowel een ontkalking van het organisme en zijn verzuring.

Snickers schreef:Het ergste is datwe verliezen uiteindelijk de benchmarks van wat goed is.
Kinderen zijn eraan gewend erg klein ... eet ijs, gebak, zuivelproducten, die voor hen bedoeld zijn met een grote versterking van de inleg.
Proef en je zult begrijpen waar ik het over heb! Het is echt berucht.

Hun "zuivelproducten" smaken naar water, hyperzoet voor sommigen hebben geen smaak en bevatten (water, plantaardige olie (palm), siroop, onbekend meel, ...).
Bah, bah, bah, en de trend is de laatste jaren echt toegenomen!
Eindelijk is het mijn gevoel!
Ik heb onderzoek gedaan naar palmolie en consumptie, het is walgelijk :x

Welnee. Gelukkig is de natuur goed gedaan, de consumptie van geïndustrialiseerde producten "verliest de positie van het goede niet". Je zegt het zelf: "Deze olie is een plaag die tegen de smaak in gaat" [...] "zonder zachtheid, zonder smaak" Het is dus goed dat je smaak je informeert ... Je hoeft alleen maar te kopen wat smaakloos is en naar verse producten te gaan ...

Al degenen die hun dieet serieus hebben gecorrigeerd, we zagen hun smaakcapaciteit vertienvoudigd. Zozeer zelfs dat ze in principe kunnen detecteren of er in het voedsel dat ze eten wel of geen industriële producten zitten (smaken, zoetstoffen etc.). Ervaar het ... maar je zult normaal gesproken twee maanden moeten wachten voordat deze slapende faculteit ontwaakt ...

Zijn plantaardige vetten schadelijk?
Zouden vetzuren, zoals u ze beschrijft, allemaal schadelijk zijn voor de gezondheid? In feite is het precies het tegenovergestelde, alleen moet je weten hoe je ze moet kiezen en nooit koken.

Van palmolie wordt gezegd dat het heel gezond is als het koud wordt geëxtraheerd en rauw wordt gegeten. Maar het zou niet lekker smaken, daarom wordt het bij hoge temperatuur gehydrogeneerd om zijn smaak te verwijderen die niet voldoet aan onze "westerse normen". Door de temperatuur te verhogen denatureert en worden gunstige "cis" -vetzuren omgezet in schadelijke "trans" -zuren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/09/09, 10:15

Obamot zei:

u promoot een industrie die verkoopt wat consumenten WILLEN


vooral:

consumenten willen de prijs

en industriëlen, de begunstigde!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/09/09, 10:31

Benvi en in dit geval de toast?
Of moeten we kosten besparen?

a) Leveranciers + grondstof
b) Transformatie + arbeid

a) + b) = c) Min of meer ernstige ecologische en sociale gevolgen

Maar zoals we zeggen: de klant is KONING !! :onheil:

Stem stemmen stem door kopen kopen kopen !!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten