Zijn we te marginaal?

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zijn we te marginaal?




par Ahmed » 01/03/21, 14:15

Ik zie het niet als een simpele diversiteit in de manier van leven en het vertegenwoordigen van de wereld, maar eerder als een scheiding tussen degenen die zich neerleggen of accepteren en degenen met een niet-immanente kritische houding *. Het verschil tussen deze twee groepen resulteert, ik ben me er terdege van bewust, van minimale verschillen, niets dat zelfviering rechtvaardigt!
Ik denk dat het vertegenwoordigen van een marginale visie tolerantie aanmoedigt en dat dat daarom geen groot obstakel vormt voor de communicatie met anderen. Het moeilijkste is dat dit noodzakelijkerwijs zowel de kwaliteit als de intensiteit van de uitwisselingen beperkt: terwijl de economie een (interessant) proces van zombificatie doormaakt, lijdt de samenleving onder de gevolgen van een vermenigvuldiging van reeds overleden levenden ( tegenwicht voor de gestegen levensverwachting?), "mensmachines" om een ​​andere kwalificatie van te gebruiken Descartes...

* Degenen die bepaalde aspecten van het systeem betwisten, produceren een immanente kritiek, dwz intern (dit zijn verreweg de meest talrijke); iets anders is een uitdaging voor het systeem zelf.

ABC, Je schrijft:
Het belangrijkste is om uiteindelijk in harmonie met jezelf te leven!

Behalve dat "ik" de anderen volg ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Zijn we te marginaal?




par GuyGadeboisTheBack » 01/03/21, 14:31

Ahmed schreef:Behalve dat "ik" de anderen volg ...

En aangezien "ik" niet bestaat ... : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zijn we te marginaal?




par Ahmed » 01/03/21, 14:38

Het is waar, maar indirect is het sowieso oké ... :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Zijn we te marginaal?




par Rajqawee » 01/03/21, 14:40

Ik waardeer al je feedback, bedankt.

Ik was het al helemaal eens met dit idee, hier ben ik nu meer gerustgesteld!
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Zijn we te marginaal?




par eclectron » 01/03/21, 16:09

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Ahmed schreef:Behalve dat "ik" de anderen volg ...

En aangezien "ik" niet bestaat ... : Wink:

Niet voor iedereen! : Lol: : Lol: : Lol:
In feite in vrijwel niemand, maar in absolute termen heb je gelijk : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Zijn we te marginaal?




par eclectron » 01/03/21, 16:13

Ahmed schreef:Ik zie het niet als een simpele diversiteit in de manier van leven en het vertegenwoordigen van de wereld, maar eerder als een scheiding tussen degenen die zich neerleggen of accepteren en degenen met een niet-immanente kritische houding *. Het verschil tussen deze twee groepen resulteert, ik ben me er terdege van bewust, van minimale verschillen, niets dat zelfviering rechtvaardigt!
Ik denk dat het vertegenwoordigen van een marginale visie tolerantie aanmoedigt en dat dat daarom geen groot obstakel vormt voor de communicatie met anderen. Het moeilijkste is dat dit noodzakelijkerwijs zowel de kwaliteit als de intensiteit van de uitwisselingen beperkt: terwijl de economie een (interessant) proces van zombificatie doormaakt, lijdt de samenleving onder de gevolgen van een vermenigvuldiging van reeds overleden levenden ( tegenwicht voor de gestegen levensverwachting?), "mensmachines" om een ​​andere kwalificatie van te gebruiken Descartes...

* Degenen die bepaalde aspecten van het systeem betwisten, produceren een immanente kritiek, dwz intern (dit zijn verreweg de meest talrijke); iets anders is een uitdaging voor het systeem zelf.

ABC, Je schrijft:
Het belangrijkste is om uiteindelijk in harmonie met jezelf te leven!

Behalve dat "ik" de anderen volg ...

Je vergeet degenen die zich neerleggen bij het produceren van kritiek op het systeem, zonder ooit verder te gaan dan dit stadium. : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Zijn we te marginaal?




par Obamot » 01/03/21, 17:50

Ik zie niet in waar uw straf in tegenspraak zou zijn met:

Ahmed schreef: Behalve dat "je"volg de anderen ...


Het versterkt dit idee zelfs, lijkt het mij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Zijn we te marginaal?




par GuyGadeboisTheBack » 01/03/21, 19:04

De marginale lijn is niet onschendbaar.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zijn we te marginaal?




par Ahmed » 01/03/21, 19:14

Eclectron, Ik ontvang je bericht 5/5! :D
Het uitbrengen van systeemkritiek is allesbehalve berusting: het vergt nogal wat inspanning en het is de noodzakelijke voorwaarde als voorwaarde voor een werkelijk emancipatorische verandering. De geschiedenis is gevuld met mensen vol goede wil die geloofden dat ze nuttig werk deden en die als duivels streden, zodat uiteindelijk hun ideaal met voeten wordt getreden en hun inspanningen geïnstrumentaliseerd in dienst van een heel andere zaak ...
Ik geef u echter toe dat dit geen voldoende voorwaarde is, maar wie zal geloven dat ik vastbesloten ben daar te stoppen? Dit laatste punt is in de zaak echter van weinig belang, aangezien het over democratie gaat ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Zijn we te marginaal?




par Janic » 01/03/21, 19:24

De marginale lijn is niet onschendbaar.
aandachtsverkrachting is strafbaar! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten