Zijn wij alleen in het heelal?

filosofische debatten en bedrijven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Janic » 05/01/19, 20:18

Kortom, als iemand een andere hypothese heeft?
te veel gedwongen op de Cognac of andere producten van dezelfde soort.
Je waarneming is niet uniek, dus je bent niet gek! 8)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 05/01/19, 20:35

Eh ja, er zijn veel alcoholisten ... maar nee, omdat mijn zoon een klein beetje was! : Cheesy: : Cheesy:

Janic schreef:Je waarneming is niet uniek, dus je bent niet gek! 8)


Dat wil zeggen?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Ahmed » 05/01/19, 20:49

... omdat jullie twee waren om hetzelfde te observeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Exnihiloest » 05/01/19, 21:02

Christophe schreef:Als sommigen een verklaring hebben voor de volgende waarneming, nu ik erover nadenk, heb ik er hier nooit over gesproken.

Eind juli 2017 gemaakt iets voor middernacht. (Ik kon de exacte datum vinden)

a) Ik keek met mijn zoon naar de lucht zoals ik vaak doe
b) We hebben gezien wat ik dacht dat een satelliet was: helderheid van een ster met een rechte baan met constante snelheid
c) Traject bijna volledig naar het zuiden (al niet erg actueel maar lees verder)
d) Locatie: 25 km ten noorden van Sedan
e) Het object stopte en werd een "vaste ster" die onmogelijk te onderscheiden was van anderen
f) De vertraging gebeurde op armlengte, over een afstand van ongeveer 3-4 cm in 2 of 3 seconden ...

De meest geloofwaardige verklaring (de enige eigenlijk) die ik heb gevonden, is de oprichting van een geostationaire satelliet, maar de fysieke cijfers blijven steken!

Inderdaad, 36000 km in plaats van 400 km geeft een zeer hoge snelheid van ongeveer 2 430 000 km / h of 675 km / s, omdat op 400 km satellieten 27 000 km / h. (schatting gemaakt met een eenvoudige driehoek en Thales ...)

En bovenal een nog grotere vertraging: als men veronderstelt dat was uitgevoerd op 3 seconde betekent dit een vertraging (-675 3) / = 3 224 km / s of 23 000 G! : Mrgreen: 3 km / s is de snelheid van geostationaire satellieten

In het kort onmogelijk! De waarheid is ergens anders!

Kortom, als iemand een andere hypothese heeft?

Je kunt geostationaire satellieten niet met het blote oog zien. En het probleem met je waarneming is dat je de afstand van het object tot jou niet weet. U kunt dus niets zeggen hoe snel de "machine" ging, ervan uitgaande dat er een was (wat het oog ziet zijn alleen fotonen, die zowel van een object kunnen komen als een geprojecteerd beeld of een weerspiegeling zijn).
Het feit dat het stopt, is ook een gok. Als het een meteoriet die aankomen eerder tangentieel aan de grond, zodat we tijd hebben om haar te zien, en het uiteenvalt, dan is een ster op de achtergrond die nodig is om het object kan het geven impressie van een stop.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 17/09/19, 09:31

Het is niet verkeerd:



: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 17/09/19, 09:33

Exnihiloest schreef:Het feit dat het stopt, is ook een gok. Als het een meteoriet die aankomen eerder tangentieel aan de grond, zodat we tijd hebben om haar te zien, en het uiteenvalt, dan is een ster op de achtergrond die nodig is om het object kan het geven impressie van een stop.


Het was te langzaam voor een meteoriet en geen staart ...

Ja voor de ster op de achtergrond ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 23/09/19, 12:19

De Amerikaanse marine bevestigt voor het eerst de authenticiteit van video's onthuld in 2017 en gefilmd door straaljagers: we zien lichtvormen met hoge snelheid bewegen. In strikte zin, UFO's








https://www.sciencesetavenir.fr/espace/ ... ies_137435
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par GuyGadebois » 23/09/19, 12:23

Tegelijkertijd is het beeldmateriaal! : Mrgreen:
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par GuyGadebois » 04/02/20, 14:49

Exnihiloest schreef:Je kunt geostationaire satellieten niet met het blote oog zien.


false:
Met het blote oog is het gemakkelijk waarnemen van satellieten in de lucht. Inderdaad, kunstmatige satellieten die in een baan om de aarde draaien, reflecteren op bepaalde tijden licht van de zon naar de aarde. Op dit moment kunnen we een satellietpass zien. De beste tijden om deze waarnemingen te doen zijn 1 tot 2 uur na het slapengaan of voor zonsopgang.
http://astrobreuillet.free.fr/observation.php?id=4

Geostationaire satellieten (telecommunicatie of meteorologische):

Ze draaien een baan van 36 km, waardoor ze precies verticaal op een plaats staan. Deze afstand die verder ligt dan die van het ISS geeft ze een veel lagere schijnbare helderheid. In een heldere lucht vertonen ze zich als kleine witte stippen als verre sterren, vast in de lucht.

De Iridiums:

Andere soorten telecommunicatiesatellieten circuleren ook in een lage baan om de aarde **. Als ze slechts af en toe zichtbaar zijn, produceren ze een intens licht, hoewel vluchtig (van slechts een paar seconden), wat de toeschouwer kan verrassen: de zon die reflecteert op hun drie aluminium antennes. Net als bij de andere satellieten die eerder zijn gepresenteerd, is de baan van deze satellieten perfect bekend. Het is daarom heel goed mogelijk om hun positie te voorspellen en ze in de lucht te spotten door sites te raadplegen zoals: http://www.heavens-above.com/

https://www.poledesetoiles.fr/blog/ciel-nocturne/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par GuyGadebois » 29/02/20, 16:23

1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten