Y. Arthus-Bertrand en de Wereldbeker Voetbal Qatar

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Macro » 13/12/22, 06:57

Je hebt gelijk...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Remundo » 13/12/22, 08:12

ja ja, vooral omdat Frankrijk een netto-exporteur van ethanol is...

Het verbruik is 468 000 m3, of ongeveer 0.85 x 468000 = 400 miljoen liter.

en het produceert bijna een 1,7 miljard liter (d.w.z. 4 keer meer).

et genereert een positieve handelsbalans van € 230 miljoen


Beeld

dus ik weet niet of ik gelijk heb, maar ik baseer me op iets anders dan lyriek om mijn opmerkingen te ondersteunen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 13/12/22, 09:32

Remundo, je hebt geen ongelijk, maar in werkelijkheid is het minder "roze" dan deze grafische com!

Weet jij waar de ethanolindustrie vandaan komt?

Het is niet voor ecologie, dat is het voorwendsel...

De realiteit is dat het is opgericht om een ​​afzetmogelijkheid te vinden voor suikerfabrieken die in verval zijn en voor overproductie in de landbouw. voor een paar jaar vanwege de sociale vormen van suikervrij en de dictatuur van dunheid... en verhoogde opbrengsten...

Dus zetten ze, met de "corupliciteit" van politici en oliemaatschappijen, de ethanolsector op om hun omzet te behouden... alles is mooi, alles is schoon...

Als het echt om ecologie zou gaan, zouden we biobrandstoffen hebben ontwikkeld met een betere algehele efficiëntie... die echt kunnen concurreren met aardolieproducten... (oliehoudende algen...)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Macro » 13/12/22, 10:05

lyriek:
"Lyriek is een tonaliteit, een artistiek register dat de voorkeur geeft aan poëtische expressie en de verheerlijking van persoonlijke gevoelens, van passies."

Ha de zoete poëzie van de verschillende en gevarieerde certificaten die ik elke dag lees...

- Ethanol kleeft aan mijn hart
- als stront
-heeft een tractorwiel
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par izentrop » 13/12/22, 11:31

Christophe schreef:De realiteit is dat het werd ingevoerd om een ​​uitlaatklep te vinden voor suikerpotten die al een paar jaar aan kracht en overproductie in de landbouw hebben verloren vanwege de sociale vormen van suikervrij en de dictatuur van dunheid... en om opbrengsten te verhogen. .
De suiker in zijn koffie is marginaal. De reden zou niet eerder de concurrentie van de globalisering zijn en dan is het niet met bieten dat we de meeste bio-ethanol maken
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 13/12/22, 11:45

En ? Dit verandert niets aan de agrovoedingslobby aan de oorsprong van de ethanolsector...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Remundo » 13/12/22, 12:46

De Franse ethanolindustrie als geheel is positief. Maar niet alles is rooskleurig.

Persoonlijk heb ik liever dat ethanol wordt geproduceerd uit biomassa door middel van syngas.

Ook al is het niet perfect, ik geef de voorkeur aan 1L E85 boven 1L Diesel of benzine van Sheikh Muhammad.

Vooral omdat ik mijn brandstofverbruik drastisch heb teruggebracht tot 2-3L/100km
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Christophe » 13/12/22, 13:08

Ja Remundo, maar je begrijpt dat voor lobbyisten die geen innovatieve oplossing willen, het foutloos moet zijn!

Dus gaan ze luizen zoeken bij de buurman zonder naar de stront voor de deur te kijken...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Remundo » 13/12/22, 14:58

Macro schreef:lyriek:
"Lyriek is een tonaliteit, een artistiek register dat de voorkeur geeft aan poëtische expressie en de verheerlijking van persoonlijke gevoelens, van passies."

in eerste instantie wilde ik betuttelend schrijven.

En toen verzachtte ik door lyriek te zeggen (wat een glibberig beeld is).

Je kent Macro, ik mag je, ik weet dat je een uitstekende monteur bent en een sukkel in het leven.

maar vertel me niet dat ik mijn vinger tot aan de elleboog in het oog steek of mijn opmerkingen belachelijk maak zonder serieuze argumenten aan te dragen.

Als ik ongelijk heb, geef ik dat ook toe.

Amicalement.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Y. Arthus-Bertrand en de FIFA World Cup in Qatar




par Macro » 13/12/22, 15:12

Wat betreft brandstof ethanol.... Er is het officiële discours en de realiteit op de grond... Maar ik oefen de realiteit elke dag op de grond... Veel minder rooskleurig dan de officiële versie....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten