We zijn niet in oorlog

filosofische debatten en bedrijven.
Grald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 06/06/06, 16:59
x 8

We zijn niet in oorlog




par Grald » 23/03/20, 10:13

om te mediteren op de mooie tekst van Sophie Mainguy, spoedarts
https://cerveauxnondisponibles.net/2020/03/19/nous-ne-sommes-pas-en-guerre-par-sophie-mainguy-medecin-urgentiste/

WIJ ZIJN NIET IN OORLOG
en hoeft niet...
Door Sophie Mainguy, spoedarts.

Het is interessant om op te merken hoe we elke gebeurtenis alleen kunnen zien door een prisma van verdediging en overheersing.
De maatregelen die gisteravond door onze regering zijn afgekondigd zijn, sinds mijn gevoeligheid als arts, volledig aangepast. Aan de andere kant is het aankondigingseffect dat ermee gepaard ging veel minder.
We zijn niet in oorlog en dat hoeft ook niet.
Er is geen systematisch idee van strijd nodig om succesvol te zijn.
De vaste ambitie om het leven te dienen is voldoende.
Er is geen vijand.
Er leeft nog een ander organisme midden in de migratiestroom en we moeten stoppen zodat onze respectieve stromingen niet te veel botsen.
We staan ​​bij de oversteekplaats en het licht staat op rood voor ons.
Natuurlijk zullen er, op de schaal van onze miljarden mensen, kruisingen buiten de nagels en ongelukken zijn die pijnlijk zullen zijn.
Dat zijn ze altijd.
Je moet je erop voorbereiden.
Maar er is geen oorlog.
Levensvormen die onze belangen niet dienen (en wie zal het zeggen?) zijn niet onze vijanden.
Dit is nog een kans om te beseffen dat mensen niet de enige kracht op deze planeet zijn en dat ze – oh zo vaak – plaats moeten maken voor anderen.
Er is geen interesse om het in een tegenstrijdige of competitieve modus te leven.
Ons lichaam en onze immuniteit houden van waarheid en VREDE.
We zijn niet in oorlog en dat hoeven we ook niet te zijn om effectief te zijn.
We worden niet gemobiliseerd door wapens maar door de intelligentie van de levenden die ons dwingt om een ​​pauze te nemen.
Uitzonderlijk worden we gedwongen om opzij te gaan, om ruimte te laten.
Het is geen oorlog, het is een opvoeding, die van nederigheid, onderlinge verbondenheid en solidariteit.

Sophie Mainguy, spoedarts
4 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: We zijn niet in oorlog




par Christophe » 23/03/20, 11:09

In dezelfde familie: https://www.atlantico.fr/decryptage/358 ... oit-rayski

En ik ben het niet die de overheid gek noemt... en incompetent... : Cheesy:

GEEN HULP AAN LANDEN IN GEVAAR
Het coronavirus maakt je (ook) gek. En de zwaarst getroffenen zijn degenen die ons regeren

Onverantwoordelijk of incompetent? Beide.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: We zijn niet in oorlog




par Christophe » 23/03/20, 11:19

Christophe schreef:In dezelfde familie: https://www.atlantico.fr/decryptage/358 ... oit-rayski

En ik ben het niet die de overheid gek noemt... en incompetent... ik denk niet minder...

GEEN HULP AAN LANDEN IN GEVAAR
Het coronavirus maakt je (ook) gek. En de zwaarst getroffenen zijn degenen die ons regeren

Onverantwoordelijk of incompetent? Beide.


We kunnen merken dat het een heel Frans Frans gedrag is: eerder boosdoeners zoeken dan oplossingen...
0 x
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: We zijn niet in oorlog




par perseus » 23/03/20, 11:28

Hallo,

Christophe schreef:
We kunnen merken dat het een heel Frans Frans gedrag is: eerder boosdoeners zoeken dan oplossingen...


Ik deel deze mening grotendeels.
Laten we zeggen dat we in Frankrijk de cultuur hebben van de voorzienige man die alles regelt, zelfs wat niet binnen zijn competentie ligt. Het gevolg is de cultuur van de zondebok...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: We zijn niet in oorlog




par Macro » 23/03/20, 11:47

grald schreef:om te mediteren op de mooie tekst van Sophie Mainguy, spoedarts
https://cerveauxnondisponibles.net/2020/03/19/nous-ne-sommes-pas-en-guerre-par-sophie-mainguy-medecin-urgentiste/


Niet slecht... Een vrouwelijke spoedarts die partij kiest voor natuurlijke selectie... dat idioten die niet kunnen stoppen bij rode lichten doodgaan... Ik denk dat ze de eed van 'hypocriet...' in twijfel trekt. : Mrgreen:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: We zijn niet in oorlog




par Ahmed » 23/03/20, 15:58

...alleen idioten die niet kunnen lezen begrijpen het op die manier...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: We zijn niet in oorlog




par Macro » 23/03/20, 20:14

"Levensvormen die onze belangen niet dienen (en wie zal het zeggen?) zijn niet onze vijanden.
Dit is weer een kans om te beseffen dat mensen niet de enige kracht op deze planeet zijn en dat ze - oh zo - soms plaats moeten maken voor anderen."

"We worden niet gemobiliseerd door wapens, maar door de intelligentie van de levenden die ons dwingt om een ​​pauze te nemen.
Uitzonderlijk worden we gedwongen opzij te schuiven, ruimte te laten."

Sorry...ik denk dat dat duidelijk is...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: We zijn niet in oorlog




par Ahmed » 23/03/20, 20:20

Veel te veel mensen zijn vergeten dat we deel uitmaken van de natuur, vandaar de oorlog die daarop gevoerd wordt en de tegenpartijen die daarvan het gevolg zijn...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: We zijn niet in oorlog




par GuyGadebois » 23/03/20, 20:47

Ahmed schreef:Veel te veel mensen zijn vergeten dat we deel uitmaken van de natuur, vandaar de oorlog die daarop gevoerd wordt en de tegenpartijen die daarvan het gevolg zijn...

Laat niet de beruchte rol weg van de monotheïstische religies die de mens ten onrechte boven het dierenrijk hebben verheven en die hebben besloten dat God (noem het hoe je maar wilt) ons naar zijn beeld heeft geschapen. Hoe kunnen we daarom verrast zijn dat we ALLES naar de natuur en haar wezens hebben toegestaan ​​...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: We zijn niet in oorlog




par Ahmed » 23/03/20, 21:00

De ideologie beoogt een positieve synergie te creëren tussen onze actie op de wereld en wat haar rechtvaardigt ... Religie is verdwenen (althans hier), maar is, logischerwijs, vervangen door die van "vooruitgang".
Comme le disait Marx: "De infrastructuur bepaalt de bovenbouw."
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 377-gasten