Zijn wij alleen in het heelal?

filosofische debatten en bedrijven.
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 27/08/17, 20:27

Voor zover ik weet, liggen de constanten van het universum voor altijd vast, van het ene uiteinde van hetzelfde universum tot het andere, zoals de zwaartekrachtconstante of de constante van Planck. Juist degenen die het universum samenhangend maken en wier krachten alomtegenwoordig en gereguleerd zijn sinds het begin van de oerknal, zonder ooit in de loop van de tijd te variëren.
De zwakke kernkracht die we goed beheersen (kernsplijting), de elektromagnetische kracht (elektrische en magnetische kracht) die al ongeveer 100 jaar bekend is en onder controle is en de sterke kernkracht die we proberen te beheersen (fusie).
Er blijft een zwaartekrachtkracht over die erg zwak is, maar waarvan de constante G het mogelijk maakt veel dingen te verklaren die aan de andere kant van het universum ontoegankelijk zijn.
Dus ja, voor dit Fermi-postulaat vereist alle technologische soorten kennis van zijn krachten en de exploitatie van communicatie door elektromagnetische kracht waardoor zijn aanwezigheid kan worden verraden.
Het probleem is het deel van het biologische leven dat voortkomt uit het primitieve leven en daar gaan we van een oneindige waarschijnlijkheid naar een nulwaarschijnlijkheid, afhankelijk van de omstandigheden waarmee rekening wordt gehouden en die tot intelligentie leiden (ofwel bevinden we ons in de sterke antropische wereld, ofwel bevinden we ons in de middelmatige ontwikkeling). categorie).
We weten vandaag de dag pas dat leven voortkomt uit extreme omstandigheden en daarom lijkt het universum zeer productief op aardse planeten, maar wordt er boven dit levensstadium niets waargenomen, vandaar deze zeer verontrustende paradox.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Ahmed » 27/08/17, 22:55

Ik besef dat mijn boodschap te laconiek was, waardoor u werd misleid; Ik wilde zeggen: "Dit is een zeer overdreven formulering als het gaat om ‘meesterschap’, tenminste als het de enige bekende vorm van technologisch leven betreft…
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par chatelot16 » 31/08/17, 21:39

Hoe lang heeft de aarde levende wezens gehad? een lange tijd

Hoe lang beschikt de mens al over een middel om via de radio over lange afstanden te communiceren... nog geen eeuw... en hoe lang zal dit duren? niet noodzakelijkerwijs lang als onze beschaving instort, zoals met anderen is gebeurd

het is dus niet alleen de afstand tussen de planeten die het moeilijk maakt om met andere levensvormen te communiceren... er is ook tijd! we zullen nooit de beschavingen in de ruimte zien die vóór ons bestonden of die na ons zullen bestaan
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 02/09/17, 15:28

en hoe lang zal het duren? niet noodzakelijkerwijs lang als onze beschaving instort, zoals met anderen is gebeurd


Dit is inderdaad een mogelijke verklaring van de Fermi-paradox vergeleken met het principe (middelmatigheid) dat erin bestaat te zeggen dat een technische beschaving op natuurlijke wijze ontstaat, maar slechts korte tijd (ten opzichte van de duur van de aarde) na een lange biologische evolutie, maar het impliceert ook dat deze zelfde beschaving zeker zeer snel aan het verdwijnen is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par chatelot16 » 01/12/17, 12:57

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 01/12/17, 13:53

chatelot16 schreef:https://www.econologie.com/forums/bistrot/humour-t1191-12010.html#p329695


Eh...Linkfout toch?

Vanochtend zag ik een documentaire "interessant" (tussen interessant en grappig): medias/stanley-kubrik-ging-naar-de-maan-t14384-10.html#p329715

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par chatelot16 » 01/12/17, 21:26

nee het is geen vergissing: humor is sterker dan wetenschap

toen ik dit zag bistro / humor-t1191-12010.html # p329695 Wat het onderwerp humor betreft, vond ik dat het een geschikt onderwerp verdiende
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 05/01/19, 17:26

De Fermi-paradox in een leuk filmpje:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 05/01/19, 18:59

https://www.levif.be/actualite/belgique ... 74259.html

Belgen rapporteerden in 255 2018 UFO’s

Volgens een eerste jaarverslag rapporteerden Belgen in 179 76 ongeïdentificeerde vliegende objecten aan het Belgische UFO-meldpunt en 2018 aan zijn Franstalige tegenhanger, het Belgische Comité voor de Studie van Ruimtefenomenen (Cobeps).

Met in totaal 255 meldingen steeg het aantal UFO-meldingen in zowel het noorden als het zuiden van het land. Het Belgische UFO-meldpunt registreerde in 134 2017 waarnemingen, of 33% minder dan vorig jaar.

De zomermaanden zijn het beste voor rapportage. Juli en augustus 2018 vormen met 44 waarnemingen in deze periode geen uitzondering op de regel. De meeste gevallen kunnen worden verklaard door hitte.

Ook in oktober bereikten de berichten een piek, vooral vanwege het bijzonder heldere weer.


http://www.cobeps.org/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Christophe » 05/01/19, 19:16

Als sommigen een verklaring hebben voor de volgende waarneming, nu ik erover nadenk, heb ik er hier nooit over gesproken.

Eind juli 2017 gemaakt iets voor middernacht. (Ik kon de exacte datum vinden)

a) Ik keek met mijn zoon naar de lucht zoals ik vaak doe
b) We hebben gezien wat ik dacht dat een satelliet was: helderheid van een ster met een rechte baan met constante snelheid
c) Traject bijna volledig naar het zuiden (al niet erg actueel maar lees verder)
d) Locatie: 25 km ten noorden van Sedan
e) Het object stopte en werd een "vaste ster" die onmogelijk te onderscheiden was van anderen
f) De vertraging gebeurde op armlengte, over een afstand van ongeveer 3-4 cm in 2 of 3 seconden ...

De meest geloofwaardige verklaring (de enige eigenlijk) die ik heb gevonden, is de oprichting van een geostationaire satelliet, maar de fysieke cijfers blijven steken!

Inderdaad, 36000 km in plaats van 400 km geeft een zeer hoge snelheid van ongeveer 2 430 000 km / h of 675 km / s, omdat op 400 km satellieten 27 000 km / h. (schatting gemaakt met een eenvoudige driehoek en Thales ...)

En bovenal een nog grotere vertraging: als men veronderstelt dat was uitgevoerd op 3 seconde betekent dit een vertraging (-675 3) / = 3 224 km / s of 23 000 G! : Mrgreen: 3 km / s is de snelheid van geostationaire satellieten

In het kort onmogelijk! De waarheid is ergens anders!

Kortom, als iemand een andere hypothese heeft?
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 217 gasten