Zijn wij alleen in het heelal?

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Ahmed » 18/08/17, 12:55

De fout is om zichzelf statisch te zien als een prestatie, terwijl men moet redeneren in termen van processen en deze is in uitvoering ... : Wink:

Ik dacht niet aan een (zeer mogelijke) buitenaardse dreiging, maar aan het feit dat het zeer onwaarschijnlijk is dat contact met een externe "intelligentie" zeer onwaarschijnlijk zal leiden tot iets anders dan een voorwendsel om opnieuw te beginnen. interne conflicten (of liever, een verlengstuk van de oude) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 18/08/17, 14:11

Ik dacht niet aan een (zeer mogelijke) buitenaardse dreiging

Ik ook niet, ik denk er helemaal niet aan, het is een andere speculatie dat je onmogelijk op een coherente manier kunt leiden als het niet het conflict is.
Naast een beruchte technische onmogelijkheid dat na een contact van een signaal dat eeuwenlang zou hebben gereisd, het noodzakelijk zou zijn om te decoderen en vervolgens gegevens opnieuw uit te zenden naar een andere reis van verschillende eeuwen. Dan is deze beschaving EN zal, als het er nog steeds is, de beslissing nemen om te komen als het kan, waar we ons niet opzoeken voor een reis, zelfs langzamer dan het signaal zelf ...
Tijdelijk onmogelijk in dit immense universum, zelfs als er een "geavanceerde" beschaving aanwezig was op onze buur van de ster op 4 lichtjaar ... wat hoogst onwaarschijnlijk is volgens dezelfde Fermi-paradox.

Vanaf dat moment werd het duidelijk dat primitieve vormen niet de middelen zouden hebben om met ons te communiceren en dat een hyper-beschaving zou vermijden om in direct contact te komen met een te recente beschaving.


Ok voor de eerste affirmatie kan een vorm van biologisch leven niet communiceren, maar waarom een ​​technologische beschaving die alle of een deel van de 4-fundamentele krachten beheerst door de kosmologische constanten van het universum, niet zou willen communiceren of geen spoor van communicatie achterlaten. ...
Als een biologische vorm technologisch wordt 'in de zin van beheersing van fysieke krachten inclusief elektromagnetisme', zou het noodzakelijkerwijs in zijn evolutionaire pad elektromagnetische signalen achterlaten die het universum zouden overspoelen als het primitieve achtergrondgeluid dat ons doet zien wat er gebeurt 300 jaar na de oerknal ten tijde van de ontkoppeling van de fundamentele krachten die ons universum voor altijd regeren.
Het is in die zin dat Whitmire de afwezigheid van een signaal meet door de afwezigheid van een technologisch leven dat voor hem niet meer dan enkele eeuwen kan duren, afhankelijk van de aanpassingen die hij heeft aangebracht met de standaardafwijkingen van zijn statistische curve. .

Samenvattend is de duur van een technologische beschaving zo kort dat het signaal dat het uitzendt niet erg lang duurt op de tijdschaal van het universum en het veronderstelt ook dat onze aarde alledaags is in het universum. is geen uitzondering en we zijn een middelmatige soort (in de gemiddelde zin) ... waardoor het net zo gewoon en potentieel talrijk kan zijn in het universum, maar het 'probleem' is dat we daarom geen spoor ontvangen een laatste conclusie die erin bestaat te zeggen dat een technologische soort gedoemd is te verdwijnen.

Op aarde is zijn analyse op dit moment zinvol, wat hem waarschijnlijk tot een hypothese maakt en daarom zeker waarschijnlijk kan zijn ... maar het is een weg om te openen of te sluiten volgens de kosmologische observaties ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Ahmed » 18/08/17, 14:17

Sen-no-sen, Je schrijft:
Als we uit de versnelling van de techniek komen (ramp-weg), zullen we niet ontsnappen aan zijn technologische resultaat, dat wil zeggen menselijkheid 2.0, zodat als we vasthouden aan het omgevingsdeterminisme de mensheid zou in alle gevallen moeten verdwijnen ...

Je legt perfect deterministische alternatief: ofwel de economische ineenstorting niet toestaat technologism om zichzelf te bevrijden van deze beperking waaraan hij is momenteel structureel verwant of het erin slaagt om de huidige paradigma, zodat systemische contradicties zijn vervangen weer afgestoten en in ongekende proporties. Het is alleen voor de katastrofisch situatie in termen: een snelle ineenstorting zou laat ons meer kans om aan te passen, maar nogmaals, hoe meer vertraging, hoe meer mogelijkheden slinken, als en als onze psyche s' verarmd (het is dringend om de huidige trend om te keren: het aantal ingenieurs verminderen en het aantal dichters vergroten! : Wink: ).

Lilian, geen noodzaak voor kosmologisch onderzoek, vat de simpele oxymoron van 'duurzame ontwikkeling' perfect samen, voor zover het een eigendomsrechtelijk bevel is van de onmogelijkheid ervan, daarom de wens om de werkelijkheid semantisch af te weren: we zijn niet ver van dansen regen! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par sen-no-sen » 18/08/17, 16:29

lilian07 schreef:
Ok voor de eerste affirmatie kan een vorm van biologisch leven niet communiceren, maar waarom een ​​technologische beschaving die alle of een deel van de 4-fundamentele krachten beheerst door de kosmologische constanten van het universum, niet zou willen communiceren of geen spoor van communicatie achterlaten. ...


Een hyper-beschaving zou geen contact met ons op voor sociologische redenen, inderdaad de confrontatie tussen twee beschavingen is iets bijzonder gevaarlijk voor technologisch minder geavanceerde van de twee (de grootste genocide in de geschiedenis, de Indiaanse we booster).
Het technologische meesterschap van een van zijn hypothetische beschavingen EN gaat noodzakelijkerwijs door het begrip van fysische wetten en dus van thermodynamica.
Afgezien van de toepassing van de laatste op sociologie is er geen hoger beroep: de abrupte introductie van een soort of een nieuwe ideologie in een bepaalde omgeving veroorzaakt een onevenwichtigheid van het systeem.
Kortom, de leden van een hyper-beschaving zouden niet proberen contact met ons op te nemen om een ​​ongekende wereldwijde stoornis te voorkomen.

Met betrekking tot de dissipatie van elektromagnetische golven, gezien het feit dat het waarneembare heelal ongeveer 45 miljard lichtjaar in doorsnede (!) Is. Er is een grote kans dat onze "buren" ver, heel ver van ons en hun signalen hebben ons nog niet bereikt ...

Ahmed je schrijft:

(Het is dringend nodig om de huidige trend om te keren: om het aantal ingenieurs te verminderen en het aantal dichters te vergroten! : Wink: ).


Het systeem zou zijn laatste dichters al snel in engineering veranderen! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 18/08/17, 21:40

Een hyper-beschaving zou om sociologische redenen niet met ons willen communiceren
Meer informatie over societe-et-philosophie/sommes-nous-seuls-dans-l-univers-t12248-430.html#ar4bZVL64ASGQUSB.99


Of, als de laatste minder ver gevorderd is dan we het eens zijn om de sociologische reden, maar toegeven dat we een jonge technologische samenleving zijn en dat het een veilige gok is dat de meest geavanceerde anderen in dit geval zo onwaarschijnlijk zijn.
Trouwens, ons zonnestelsel is erg jong dus de sociologische theorie houdt naar mijn bescheiden mening slecht stand.
Tenslotte, zelfs als het een reële bedreiging is voor de ontmoeting van beschavingen 2 is er geen echte sociologische rem die deze ontmoeting aan de ene of de andere kant verhindert ... nieuwsgierigheid heeft altijd voorrang ...

het waarneembare heelal strekt zich uit over ongeveer 45 miljard lichtjaar (!) er is een grote kans dat onze "buren" ver weg zijn


Om de onmetelijkheid te realiseren.
http://www.futura-sciences.com/sciences ... vers-3424/

wat naar mijn mening nog steeds niet verhindert om de elektromagnetische stroom van vroegere of recente beschavingen te verkrijgen ... al was het maar in onze melkweg van een miljard sterren en waarvan de schijf 100 000 lichtjaren meet .. .. de moderne man (Sapiens) was al jaren geleden onderweg naar technologie 100 000.

Echt, ik vind het moeilijk om te geloven dat deze paradox uiteindelijk een van de meesten is sinds het aanbreken van de dag de mens gelooft dat het fout is in het centrum van het universum of gelooft dat het een speciale uitzondering is wat de theorie maakt middelmatigheid geloofwaardiger dan die van antropocentrisme.
Maar ik begrijp meteen dat het vooral een nummer is als elk ander ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par sen-no-sen » 18/08/17, 22:24

lilian07 schreef:Of, als de laatste minder ver gevorderd is dan we het eens zijn om de sociologische reden, maar toegeven dat we een jonge technologische samenleving zijn en dat het een veilige gok is dat de meest geavanceerde anderen in dit geval zo onwaarschijnlijk zijn.
Trouwens, ons zonnestelsel is erg jong dus de sociologische theorie houdt naar mijn bescheiden mening slecht stand.
Tenslotte, zelfs als het een reële bedreiging is voor de ontmoeting van beschavingen 2 is er geen echte sociologische rem die deze ontmoeting aan de ene of de andere kant verhindert ... nieuwsgierigheid heeft altijd voorrang ...


Als het een super-beschaving is, zou het heel goed mogelijk zijn dat ET incognito op het land wandelt, de onzichtbaarheid is een technologie die vanaf hier minder beheerst moet worden dan 50, wat moet ik zeggen voor een bedrijf miljoenen jaren voor ons liggen.
Aan de andere kant zou een dergelijke superbeschaving het risico hebben genomen dat het zou veroorzaken in geval van contact, dus verlaat de nieuwsgierigheid van een plotselinge verschijning.

wat naar mijn mening nog steeds niet verhindert om de elektromagnetische stroom van vroegere of recente beschavingen te verkrijgen ... al was het maar in onze melkweg van een miljard sterren en waarvan de schijf 100 000 lichtjaren meet .. .. de moderne man (Sapiens) was al jaren geleden onderweg naar technologie 100 000.


Als het begin van de techniek meer dan 100 000 jaren dateert, is het pas sinds 1850 - dat wil zeggen gisteren - dat de invasieve technologie zijn debuut heeft gemaakt, dus niet veel.
Wat betreft het waarneembare heelal, het bevat ongeveer evenveel sterren als zandkorrels op alle stranden in de wereld (!). Niets maakt daarom onze buren vatbaarder om zich in een 'dichte' omtrek te bevinden ... en wie weet zijn er misschien mogelijkheden voor niet-technologische ontwikkeling?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 19/08/17, 09:14

daarom maakt niets onze buren vatbaarder om zich in een "nabije" perimeter te bevinden ...
Meer informatie over Bedrijfs-en-filosofie / we-only-in-de-wereld-t12248 430.html # fvxcPFcGZ0bYXecf.99


Volgens het principe van de middelmatigheid ja, ons strand, onze melkweg van een miljard sterren is dicht en klein (100 000 lichtjaren), waardoor het predikt voor miljoenen bewoonbaar land .... maar niets tastbaars, zoals als in deze lange evolutie van de biologische soort (nog steeds volgens de theorie die in een bepaald aantal gevallen door zou gaan naar de technologische soort) de duur van de technologische soort onbeduidend was om de controle te krijgen over de fundamentele krachten van de natuur dodelijk en heel erg snel (rond 200 jaar ....).

Misschien eindelijk een biologische soort door middel van technologische soort heeft geen tijd om genetisch evolueren tot het punt van volledige bewustzijn en controle over de kracht te hebben. Het is altijd instinctief en primitief homo sapiens (en genetische) te spelen met kernsplijting en begint te spelen de fusie ... terwijl het bevoegd is om te lopen door hemzelf na zijn levend voedsel is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par chatelot16 » 26/08/17, 18:46

als het universum oneindig is, is oneindigheid geweldig! en er is noodzakelijkerwijze een andere vorm van leven elders in het oneindige ... maar het oneindige is zo groot dat als er levende wezens of beschaving zijn tot dusver, er nooit communicatie mogelijk zal zijn om te weten of het bestaat?

het enige dat we echt weten is dat elke planeet een redelijke afstand heeft om te communiceren, niet wordt bewoond door in staat te zijn om met onze weg te communiceren

er zijn zeker een paar verre beschavingen die we nooit zullen kennen

er kunnen levende wezens zijn die dichter bij elkaar staan ​​maar totaal anders zijn, leven met een compleet andere chemie bij een temperatuur en druk die we ons niet eens kunnen voorstellen

er is iemand die zei: de eeuwigheid is lang, vooral tegen het einde ... Ik zeg het oneindige, het is veel, vooral aan de randen ...
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par lilian07 » 27/08/17, 14:49

het enige dat we echt weten is dat elke planeet een redelijke afstand heeft om te communiceren, niet wordt bewoond door in staat te zijn om met onze weg te communiceren


Het is wellicht de verklaring voor Fermi's paradox die dicht bij het principe van middelmatigheid staat. De gemiddelde soep van de nabijgelegen planeten bewoond meestal door biologisch leven, maar slechts enkele rockers op technologisch leven met de controle van de krachten van het universum. Als het universum is immens onze naaste buren (binnen 200 lichtjaren 300) is niet de thuisbasis van de technologie en het leven ook in een dergelijk complex afstand communicatie zou wachten 100 jaar een reactie na het vangen van een potentieel leven n is niet realistisch.

Alpha Centauri, dat is 4 lichtjaren onze dichtste buren op zonne-energie, zou al moeilijk toegankelijk zijn voor communicatie.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn wij alleen in het heelal?




par Ahmed » 27/08/17, 15:07

Lilian07, Je schrijft:
... maar slechts enkele rockers op het technologische leven met de beheersing van de krachten van het universum.

Het is een zeer overdreven formulering wat betreft de "controle", althans wat betreft de enige bekende ... : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten