We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mijn ... Bernard Tapie!

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 15:57

Obamot schreef:Wat ik niet leuk vind, is dat je volgens de wet voor onschuldig wordt gehouden totdat je schuld is bewezen. Niet voor niets hebben we de doodstraf afgeschaft.


Tot slot, wie praat er over schuld? : Mrgreen:

Verplaatsing, vernietiging van industriële goederen en knowhow en duizenden banen, belasting- en sociale optimalisatie ... is nooit bij wet veroordeeld, integendeel, het wordt aangemoedigd door regeringen op het gebied van hotelwinst en -groei !! Onofficiële aanmoediging natuurlijk !! Hoewel Sarko tevreden was met de overname van Arcelor door Mittal ... zien we het resultaat een paar jaar later!

Macron nam nog even de tijd om Tapie te bellen !! Geen grapje, wat maakt het uit? Vooral in deze tijd?

Aan de andere kant, schuldvraag Tapie, we kunnen praten over de OM-Valencienne-affaire, het faillissement van Crédit Lyonnais ... die zeker maar het zeer kleine deel van de Tapie-ijsberg zijn ... En het is niet omdat die gerechtigheid heeft maakte hem duidelijk dat hij onschuldig is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Obamot » 05/04/21, 16:02

Christophe schreef:... En het is niet omdat de gerechtigheid hem heeft gezuiverd dat hij onschuldig is!

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik heb niets meer toe te voegen, uw eer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Remundo » 05/04/21, 16:08

de filosoof is degene die van wijsheid houdt.

Ik betwijfel het woord wijsheid vatte Tapie's leven goed samen. :P
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Obamot » 05/04/21, 16:24

Hij is gedurfd. : Cheesy:

0D941B60-C5BA-42F4-8033-0E48DF151462.jpeg
0D941B60-C5BA-42F4-8033-0E48DF151462.jpeg (19.92 Kio) Consulté 1254 fois
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 05/04/21, 16:52

Tot slot, wie praat er over schuld?

Verplaatsing, vernietiging van industriële goederen en knowhow en duizenden banen, belasting- en sociale optimalisatie ... is nooit bij wet veroordeeld, integendeel, het wordt aangemoedigd door regeringen op het gebied van hotelwinst en -groei !! Onofficiële aanmoediging natuurlijk !! Hoewel Sarko tevreden was met de overname van Arcelor door Mittal ... zien we het resultaat een paar jaar later!
Het is bijna eerlijk, ik bedoel bijna!
In de geneeskunde proberen we, wanneer een lid besmet is, het, indien mogelijk, te behandelen, maar soms is het nodig om te amputeren en het veroorzaakt onvermijdelijke schade en artsen en chirurgen doen dit niet gratis, op het niveau van elke situatie natuurlijk. Iedereen zou willen dat elk lid behouden blijft, behalve dat het niet altijd het beste werkt. Dus in het geval van kanker snijden we, bestralen we, vergiftigen we chemisch om te voorkomen dat het hele lichaam erdoorheen gaat en iedereen (behalve een paar) vindt het normaal dat miljoenen cellen, die leven zijn, samen met de kanker worden opgeofferd. cellen.
Aan de andere kant, de schuldvraag van Tapie, kunnen we praten over de OM-Valencienne-affaire, het faillissement van Crédit Lyonnais ... die zeker maar het zeer kleine deel zijn van de Tapie-ijsberg ...
Dit is onzin, geen gerechtigheid!
En het is niet omdat de gerechtigheid hem heeft gezuiverd dat hij onschuldig is!
Noch schuldig!
Voor OM interesseert voetbal mij niet, maar CL ja! Met de betrokkenheid van de staat van waaruit de regeling vervolgens in twijfel werd getrokken, om te voorkomen dat schandalen overvloeien naar de shenanigans in kwestie en dat de shit, op bestellingen, we vallen terug op de zwakke schakel (ijzeren pot tegen aarden pot)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Exnihiloest » 05/04/21, 22:24

Obamot schreef:...
Wat ik niet leuk vind, is dat je volgens de wet voor onschuldig wordt gehouden totdat je schuld is bewezen. Niet voor niets hebben we de doodstraf afgeschaft.

We zijn niet langer in een staat van wet. Bijvoorbeeld de PV door automatische radars, ze moeten worden betaald voordat ze worden betwist!

Gezien wat Tapie deed, veracht ik hem, ook al heeft hij de wet bij zich. Maar dit soort karakter is slechts het topje van de ijsberg. Hij vertrouwt op een hele basis van kleinere, omkoopbare en gewetenloze mensen.
Voor een rot persoon die zichtbaar is aan de bovenkant van de samenleving, zijn er honderden onderaan. Maar de herhaalde boodschap is dat de zwakken altijd een model zouden zijn, terwijl de kleine rotte helemaal klaar zou zijn om een ​​grote te worden, als hij de middelen en het intellect had om ze te implementeren. :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Obamot » 05/04/21, 22:34

Exnihiloest schreef:
Obamot schreef:...
Wat ik niet leuk vind, is dat je volgens de wet voor onschuldig wordt gehouden totdat je schuld is bewezen. Niet voor niets hebben we de doodstraf afgeschaft.

We zijn niet langer in een staat van wet. Bijvoorbeeld de PV door automatische radars, ze moeten worden betaald voordat ze worden betwist!


Ja, iedereen heeft deze verschuiving doorgemaakt naar verharding, naar willekeur ... Als het tenminste ergens voor had gediend, maar nee, voor niets is er alleen maar een toename van delinquentie en geweld.

Het is net als in financiën en schulden, het systeem is zelfvoorzienend. Zelfs als je jezelf Tapie noemt, hoe kun je eraan ontsnappen?

Ik wil niet dat hij alleen is voor zijn lot, als hij fouten heeft gemaakt. Ik weet het niet.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 06/04/21, 08:14

Ik wil niet dat hij alleen is voor zijn lot, als hij fouten heeft gemaakt. Ik weet het niet.
het is bij hem zoals bij ons allemaal. Hoevelen kunnen oog in oog staan ​​met hun echte persoonlijkheid en hun verleden?
Hier zien we moralisten, die de zwarte hemden zijn van de grote chemische industrieën, lachen om hun vertrouwen in superfinanciële oplichters en die, als dieren die ziek zijn van de pest, halsoverkop in de arme ezel in de fabel vallen, en niet bijzonder gehurkt.
Het eten van elkaars gras! Wat een gruwelijke misdaad!
Niets dan de dood in staat was
Om te boeten voor zijn misdaad: zij brachten hem te zien.
Afhankelijk van of u krachtige of ongelukkig zijn,
Rechterlijke uitspraken maken je wit of zwart.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Exnihiloest » 06/04/21, 16:23

Janic schreef:het is bij hem zoals bij ons allemaal. Hoevelen kunnen oog in oog staan ​​met hun echte persoonlijkheid en hun verleden?
...

Denk je dat je jezelf niet in de ogen kunt kijken ?!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 06/04/21, 18:42

Denk je dat je jezelf niet in de ogen kunt kijken ?!
niet meer dan wie dan ook! ​dat hij die nooit gezondigd heeft, de eerste steen werpt"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten