Strategie voor het manipuleren van de bevolking en opinie in 10 regels

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/01/11, 14:49

Graag gedaan Obamot, dat is ook econologie!

Heeft iemand wat tijd te doden voor de synthese en de mogelijkheid om dit volgens de regels van de kunst te doen?

Ik nodig chatelot16 uit om de inhoud van de vorige link te lezen!
Hij zal van gedachten veranderen!

Er is geen grotere bedreiging dan degene die we negeren (Generaal Lietseu, in een vorig leven)

miauwuuuu : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/01/11, 16:31

Het lijkt erop dat we de vreemde hypnotische methode in ons gedrag vergeten, maar toch al miljoenen jaren instinctief bij mensen in primitieve stammen, veel gebruikt in advertenties en die zeer effectief is in het onbewust manipuleren van ons!!

Zo effectief dat we het vergeten!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/01/11, 14:29

Nee, nee dedelco, het is niet omdat we er niet over praten dat we ons er niet van bewust zijn!!!

Adverteerders hebben jarenlang alle zwakheden van onze psyche gebruikt om ons hun salades beter te kunnen verkopen....

Het ergste, zoals u aangeeft, is dat het werkt "zonder onze eigen vrije wil". : Cheesy:


Om ertegen te vechten moet je proberen permanent "hier en nu" te zijn... een heel programma.


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/01/11, 08:53

Hallo,
Ik ga mijn korreltje zout in dit gesprek steken, en ik weet bij voorbaat dat ik op mijn vingers ga bijten..
Maar goed, ik duik toch.
We zijn allemaal manipulatoren.
Nu, door mijn standpunt te geven, probeer ik te manipuleren.
Wanneer we onze eigen kinderen opvoeden, manipuleren we vaak.
Vaak vraag ik me af hoe het mogelijk is dat genocides gepleegd door het leger kunnen bestaan.
Hoe kan een mens seriemoorden plegen op burgers (ik heb het over oorlogsgevallen)
Vaak, omdat hij gehoorzaamt...
Ik denk dat het huidige debat gaat over de moord op onze beschaving.
Dus mijn redenering gaat naar een vraag:
Hebben we de macht om dingen te veranderen?
Zeg me niet dat voordat ze "dingen" willen veranderen, de bevolking zich bewust moet zijn van de catastrofe die op komst is.
Overal waar we het hebben over ecologie, overal waar we het hebben over co2-reductie, is er de film van Algore, enz...
We hebben momenteel de middelen om fabrikanten te dwingen het roer om te gooien. (internet om te beginnen)
Kijk wat enkele Belgische internetgebruikers een week geleden deden; ze kenden elkaar niet en slaagden erin duizenden mensen te verzamelen om hun "beu" te laten zien
Tot slot,
Goethe zei:
Gedurfde ideeën zijn als het opschuiven van pionnen bij schaken; ze kunnen worden ingenomen, maar ze kunnen ook een winnend spel starten.

:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/01/11, 10:50

lejustemilieu schreef:Hallo,
Ik ga mijn korreltje zout in dit gesprek steken, en ik weet bij voorbaat dat ik op mijn vingers ga bijten..
Maar goed, ik duik toch.
We zijn allemaal manipulatoren.
Nu, door mijn standpunt te geven, probeer ik te manipuleren.
Zo gezien is het onoplosbaar.

Definitie van manipulatie (zoals begrepen in deze thread):
- “Occulte of verdachte manoeuvre gericht op het verdraaien van de werkelijkheid”

Daar wordt alles duidelijk, als de intentie doorschijnt.

lejustemilieu schreef:Wanneer we onze eigen kinderen opvoeden, manipuleren we vaak.

[...] wie is het "wij"? Ik kan me niet vinden in zo'n bewering. Hoe kun je verwachten dat eerlijkheid doorschijnt in een kind, als je hem niet vertrouwt of verraadt...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/01/11, 18:47

[...] wie zijn we"? Ik kan me niet vinden in zo'n bewering. Hoe kun je verwachten dat eerlijkheid doorschijnt in een kind, als je hem niet vertrouwt of verraadt...

Het is heel moeilijk om in een paar woorden de kern van zijn gedachte uit te drukken.
Ik had het niet over verraad, maar dat we onze eigen kinderen proberen bij te brengen, onze eigen ideeën, onze eigen idealen... het is manipulatie.
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/11, 22:34

...Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: en dat zei ik in alle vriendschap! Je moet ook Françoise Dolto, Jean Piaget enz. lezen en een beetje in het constructivisme duiken, daar beginnen we de juiste maatstaven te plaatsen en dingen met handschoenen aan te nemen... : Cheesy: Weet je, ik denk dat kinderen alles kunnen begrijpen... zelfs (en vooral?) wat we voor ze willen verbergen... : Mrgreen: je moet echt kijken of er eerlijk gezegd geen manier is om het anders te doen...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/02/11, 17:51

Ok, maar we wijken af ​​van mijn idee om de "grote bazen" te dwingen hun winsten te gebruiken ten voordele van "groen" onderzoek
Of om de "groene" patenten uit de la te halen.
En dit via één of meerdere grote WORLD events.
En het instrument van deze opstand zou het net zijn (als communicatiemiddel en informatie).
: Cheesy: in Egypte sneden ze het net door..., het is waar.
Maar het was te laat, de beweging is gelanceerd.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 01/02/11, 18:00

"Schat, bedrijven we de liefde?"
"Vanavond niet, ik heb migraine"


Wie manipuleert wie? : Mrgreen:

lejustemilieu, uw idee is verdedigbaar, maar u weet waarschijnlijk beter dan ik dat deze oplossingen, waarvan sommige bestaan, alleen massaal zullen worden ontwikkeld...wanneer ze meer geld, winstgevendheid, dividenden...voor vervuilende bedrijven opleveren.

Het is het "systeem" van het creëren van rijkdom, van het denken, van de westerse levensfilosofie dat "muf" is of eerder ongeschikt voor duurzame ontwikkeling... het zijn niet de groene oplossingen die ontbreken...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 01/02/11, 18:16

Het basisprobleem is een probleem van een slechte inschatting van de eigen waarde en het ontbreken van leren onderhandelen op school.

Elke werknemer is een "menselijk kapitaal" voor het bedrijf. Het bewijs, elke uitvinding van een werknemer is eigendom van zijn werkgever. Ook als de uitvinding niet binnen de reikwijdte van het werk valt.

Elke aanwerving is dus een kapitaalverhoging en een vertrek een kapitaalvermindering, waarmee vandaag formeel geen rekening wordt gehouden. Alle werknemers zouden recht moeten hebben op de aandelen van hun werkgever, met stemrecht en de bijbehorende dividenduitkeringen: de winst zou dus op een natuurlijke manier worden uitgekeerd.

Bovendien moet elke burger van een monetaire zone een gelijk deel van de monetaire creatie ontvangen, om de monetaire inflatie, het mechanische gevolg van elke monetaire creatie, te compenseren.

Zo kan elke burger de projecten kiezen die hij wil steunen door middel van zijn aankopen en investeringen, in plaats van deze macht over te laten aan de bankiers, de enige begunstigden vandaag van monetaire creatie.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten