Strategie voor het manipuleren van de bevolking en opinie in 10 regels

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Omgaan Strategy (volkeren) in 10 regels




par Obamot » 11/11/10, 14:54

Capt_Maloche schreef:
Christophe schreef:Of ...Art van hoe je mensen, individuen, bedrijven manipuleren ...

10 deze punten zijn interessant voor het begrijpen van onze samenleving (in het verleden en bovendien was het niet uitgevonden alles wat we hebben net een upgrade) ...

Challenge van de Dag: iemand vinden die het niet eens is of is een ervaring op ten minste 1 10 van deze punten niet herkennen! : Cheesy:
...


JIJ BENT!

Ik ben al van streek, ik lees alleen al de eerste regels. Stop, ik wilde het vergeten :D

AARRGGNN!


Hallo vrienden!

In plaats van "vergeten" Zou het niet beter zijn om naar een reflectie te wijzen en onszelf vragen te stellen? "de staat van bewustzijn/helderheid waarin de persoon zich bevindt (dat wil zeggen: het cohort? De bende? De manipulatie, lol) die als manipulatief kan worden gezien" (zoveel als dat waarin degenen die het gevoel hebben - legitiem of niet - gemanipuleerd te worden) ...door deze vraag stroomopwaarts te beantwoorden!

Omdat ik denk dat we, door 'oorzaken en motieven' te kunnen diagnosticeren, beter toegerust zijn om strategieën te verijdelen...

Om deze reden dacht ik vanochtend na over wat de overhand zou krijgen op de motivaties van de ‘manipulatieve’ persoon/groep en vooral in welke staat van ‘helderheid/bewustzijn’ dit gebeurt.

En ik dacht aan de culturele hypothese als de aanvankelijk overheersende factor [...] wat denk jij?

PS: laat het gezegd zijn: ik ben nogal "idealistisch" hè...! Dus wie(?) bijt in de appel en waarom(?) : Mrgreen: 8) : Cheesy: : Arrowu:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/11/10, 18:04

Het lijkt mij dat we de effectieve hypnotische methoden gebruikt door advertenties en dictators zonder dat we het beseffen.
Er zijn subliminale in films, advertenties en elders.

Hypnose is heel reëel, zelfs bewust.
Er is ook religieus fanatisme, gekoppeld aan hypnose en de hypnotiserende herhaling van God!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/10, 18:36

: Mrgreen: ...ja en nee (eerder nee...), hoewel we de vraag wel kunnen stellen "WIE wil wel of niet gehypnotiseerd worden... en waarom?" :?

En daar, als je bijvoorbeeld wilde praten: over "hersenspoeling van Skull and Bones..." als slaappil...en "Complottheorie" (onder andere 9/11)... als een absolute noodzaak om bij het dogma te horen: vallen we niet terug "de facto" op “cultureel geven”... : Cheesy: Dat zou een hoop dingen verklaren...

dat wil zeggen de woorden van Dr. Ray Griffin ...> en dit soort heropleving van populistisch extreem-rechts door de jaren heen "Theekransje" (in het begin een ‘nobele’ beweging die uitmondt in een groot bedrog...) omdat het in het begin een beweging was tegen de financiële kringen en de excessen ervan (schandaal van de "subprime" ...>), werd het volledig heroverd door de clan van de "Falcons" (ergens degenen die de teugels van de economische macht in handen hebben en tegen wie de "Theekransje" moest in het begin vechten) en dit voor hun politieke voordeel...
Dernière édition par Obamot de 11 / 11 / 10, 18: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/11/10, 18:41

Obamot schreef:dat wil zeggen de woorden van Dr. Ray Griffin ...> en dit soort heropleving van populistisch extreem-rechts via de “TEA Party” (enorme misleiding...) aangezien deze vanuit een beweging tegen financiële kringen en haar oorspronkelijke excessen (subprime-affaire) volledig werd teruggewonnen door de clan van “Hawks” (ergens degenen die de teugels van de economische macht in handen hebben en tegen wie de TEA-partij in het begin moest vechten) en dit in hun voordeel...
:onheil: Wij komen er dus nooit meer uit. : Arrowu:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/11/10, 18:47

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: ...want geloof je dat oprecht? "het verhaal" ga je jezelf niet herhalen?

...terwijl het nieuws ons duidelijk laat zien dat dit al het geval is!

:schok: :?

...of het is niet genoeg om te parafraseren, je moet argumenteren, mijn beste Citro : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/10, 20:14

Het lijkt mij verkeerd om dit een strategie van manipulatie van het volk te noemen! Het is helemaal niet effectief, elke dictator zou het beter doen

Deze pseudostrategie is niet effectief, het demoraliseert iedereen en leidt ons naar decadentie... Ik zie het alleen als een overlevingsstrategie voor een kleine leider in een verrotte wereld.

verdeel en heers, is slechts een strategie om aan de macht te blijven voor kleine leiders die niet over de noodzakelijke vaardigheden beschikken

Het valt nog te bezien hoe je een competente leider kunt hebben... Ik ben bang dat democratie niet de juiste weg is
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/11/10, 20:30

chatelot16 schreef:Het lijkt mij verkeerd om dit een strategie van manipulatie van het volk te noemen! Het is helemaal niet effectief, elke dictator zou het beter doen


Integendeel, ik vind dat deze ‘strategie’ en de uitkomst ervan ( "het totalitaire marktsysteem") bereikten wat geen enkele hiërarchische dictatuur tot dan toe had kunnen bereiken: overheersing op wereldschaal...



Het valt nog te bezien hoe je een competente leider kunt hebben... Ik ben bang dat democratie niet de juiste weg is


Moet de moderne samenleving nog steeds “smaakvol” zijn van echte democratie!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/11/10, 20:35

het zijn twee manieren om hetzelfde te zeggen: democratie werkt niet, of we hebben nog nooit een echte democratie gehad...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/01/11, 22:17

Sorry, ik heb geen tijd om iets anders te doen dan dit aan u door te geven:

http://www.syti.net/SilentWeapons.html


Bon appetit!



miauw :P


Lietseu-opmaak gecorrigeerd
Dernière édition par Lietseu de 26 / 01 / 11, 13: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/01/11, 23:06

Heel goed gedaan, de kat! Dit zou een samenvattend werk verdienen (met de tien punten van de titel of niet).

chatelot16 schreef:Het lijkt mij verkeerd om dit een strategie van manipulatie van het volk te noemen! Het is helemaal niet effectief, elke dictator zou het beter doen

...ja Chatelot, toch zijn er nog steeds veel mensen die veel dingen niet weten, of ermee geconfronteerd zijn problemes, en in wie het kan “kantelen”. Het is een goede "wake-up call"!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten