Strategie voor het manipuleren van de bevolking en opinie in 10 regels

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/01/14, 20:43

om de manipulator op te laden is één ding ... maar is het niet serieuzer?

waarom is er zoveel manipulator? voor mij omdat het een eenvoudige hiërarchie mist

het is gemakkelijker om simpelweg ondergeschikt te zijn ... de baas heeft gelijk omdat hij de baas is, maar hij hoeft niet te manipuleren ... als je niet langer in dienst bent van de baas ben je niet bij twijfel veroorzaakt dit manipulatie

steeds meer in het bedrijf is de relatie volledig gedestructureerd: iedereen moet roeien om te proberen meer manipulatief te zijn dan de anderen ... het resultaat is steriel

het ergste is dat ik in mijn laatste baan werd bekritiseerd omdat ik niet genoeg autoriteit had ... mijn antwoord is duidelijk: als je me een duidelijke hiërarchische positie geeft, zal ik het doen ... als je mij niet doet geef nee, ik zal mijn medewerker niet behandelen om de superioriteit te nemen

uiteindelijk manipuleren om de superioriteit te nemen die nodig is om het te doen als er geen andere manier is ... maar voor een serieus doel ... niet om de leider te zijn van een klein doosje met helemaal niets
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/01/14, 22:03

Chatelot, u spreekt van "hiërarchie" of "chef" enz ... Probeer de 30 criteria opnieuw te lezen door "manipulator" te vervangen door "manager".

Citation:
De 30-criteria van de manipulator door Isabelle Nazare Aga

Isabelle Nazare-Aga (uittreksels uit het boek "Les manipulators zijn onder ons ")
Hoe ermee om te gaan?

1.It maakt anderen zich schuldig voelen in de naam van familieband, vriendschap, liefde, toewijding
2.It verwerpt zijn verantwoordelijkheid op anderen, of verwerpt de zijne
3.Hij communiceert niet duidelijk zijn eisen, behoeften, gevoelens en meningen
4.It reageert vaak wazig
5.Hij verandert van mening, zijn gedrag, zijn gevoelens volgens de mensen of de situaties
6.Hij roept logische redenen op om zijn eisen te verbergen
7.It laat anderen geloven dat ze perfect moeten zijn, dat ze nooit van gedachten moeten veranderen, dat ze alles moeten weten en onmiddellijk moeten reageren op verzoeken en vragen
8.It bevraagt ​​de kwaliteiten, de competentie, de persoonlijkheid van anderen: hij bekritiseert zonder te lijken, devaluaties en rechters
9.Hij heeft zijn berichten gemaakt door anderen
10.Het zaait zizanie en creëert wantrouwen, verdeel en regeert
11.Il weet zichzelf te plaatsen als een slachtoffer om beklaagd te worden
12.Hij negeert verzoeken, ook al zegt hij dat hij het druk heeft
13.Hij gebruikt de morele principes van anderen om aan zijn behoeften te voldoen
14.Het dreigt op een verkapte manier of beoefent openlijke chantage
15.Het verandert het onderwerp helemaal tijdens een gesprek
16.Het vermijdt of ontsnapt uit het interview, de vergadering
17.Het richt zich op de onwetendheid van anderen en laat geloven in zijn superioriteit
18.Het liegt
19.Hij predikt het verkeerde om de waarheid te kennen
20.Het is egocentrisch
21.Hij kan jaloers zijn
22.It ondersteunt geen kritiek en ontkent de bewijzen
23.Het houdt geen rekening met de rechten, behoeften en wensen van anderen
24.Hij gebruikt vaak het laatste moment om te bestellen of anderen te laten handelen
25. Zijn toespraak lijkt logisch of coherent, terwijl zijn houding het tegenovergestelde patroon vertoont
26.It flatteert om je te plezieren, maakt cadeautjes, wordt plotseling voor je in de watten gelegd
27.Het produceert een gevoel van ongemak of niet-vrijheid
28.Het is perfect effectief om zijn eigen doelen te bereiken, maar ten koste van anderen
29.Hij laat ons dingen doen die we waarschijnlijk niet uit vrije wil zouden hebben gedaan
30.Het is constant het onderwerp van gesprekken, zelfs als het er niet is


Het probleem is dat deze 30 criteria een geleerd / gewenst model zijn om de moderne "Manager" van onze bedrijven te zijn / worden .... Je moet hun nachtkastje zien: "Word een perfecte klootzak in 10 lessen". : Mrgreen: :schok: :onheil:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/01/14, 22:13

Grappig dat jullie beiden stuiteren op het professionele aspect ... Ik heb dit in het algemeen gepost voor het dagelijkse "echte leven" ...

Wat betekent dit? Dat manipulatief gedrag is nu de regel in de wereld van werk?

Mijn god, ik denk dat ik te lang onafhankelijk ben geweest ...

:| :|

ps: tot slot merkte ik nog steeds dat de profs van het web steeds meer manipuleren en liegen (jaime kopen of positieve recensies over fuckbook bijvoorbeeld ...) ... naar gerber ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/01/14, 17:24

Chatelot 16 zei:

mijn antwoord is duidelijk: als je me een duidelijke hiërarchische positie geeft, zal ik het doen ... als je het mij niet geeft, zal ik mijn medewerker niet manipuleren om de superioriteit te nemen


OK, mijnheer Chatelot, wij zullen iemand bekwamer in uw plaats plaatsen ... (dat is wat zij deden, niet?) : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 12/01/14, 19:39

Behandeling is een aangeboren functie voor de man!
Als je kinderen hebt, doe een stapje terug en kijk hoe ze handelen.
Ze behandelen vanaf hun eerste dagen.
Sommige zijn beter dan andere of hun spel wordt snel gedwarsboomd door de mensen om hen heen.
Voor sommigen zijn het virtuozen die het in hun privé-omgeving en / of op het werk doen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 13/03/14, 11:27

Het voorbeeld van Frans nieuws: http://television.telerama.fr/televisio ... 109840.php

De wereld vervormd door Frans nieuws

Als ze zichzelf op de Franse tv zou zien, zou de planeet zichzelf dan herkennen? Niet zeker, zegt men tegen het lezen van het kostbare synthesewerk van de INA-teams in hun themabarometer Ina Stat '. Op de plaats van de internationale historische informatie over de zes aardse zenders (TF1, Frankrijk 2, 3 Frankrijk, Canal +, Arte en M6) tussen 2009 en 2013, de laatste editie van de studie schetst een portret van de wereld met een anamorfe . Vijfpuntsverlichting.

Verenigde Staten, wereldkampioenen

Eerste les: de Verenigde Staten blijven de eerste in de ranglijst van landen die het meest gevolgd worden door Frans nieuws. Van 2009 tot 2013 zijn ze onder de loep genomen, zowel wat betreft hun binnenlandse politiek als hun relatie met de rest van de wereld. In 2009 (begin van de eerste termijn van Barack Obama, bankencrisis), 2011 (Ben Stiller) en 2012 (Aurora schieten, presidentiële campagne en de herverkiezing van Obama), meer dan 2 200 onderwerpen met betrekking tot de actualiteit ook -Atlantisch werden uitgezonden op de grote Franse antennes. De enige uitzondering, merkt de studie op: Arte, die in de eerste plaats geïnteresseerd is in 2013 naar Duitsland.

(...)


:| :| :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 24/04/14, 12:36

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/09/14, 21:08

0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 03/09/14, 21:03

Het argument dat is ontwikkeld onder de titel "Persoonlijke aanval van de omstandigheden" (vierde van het einde) is twijfelachtig: het belangenconflict is een zeer reële oorzaak die studies of getuigenissen vertekent; dat een mening onpartijdig is, is een noodzakelijke voorwaarde, maar niet voldoende ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/09/14, 12:13

De eerste stap zou zijn om de gesprekspartner te laten toegeven dat hij is "partie", misschien niet onpartijdig 'maar het is niet gemakkelijk om het te begrijpen omdat:

Signs Of The Times schreef:[Manipulatie van de geest: valse debatten, retoriek en misleidende argumenten:
"In een debat is argumentatie het belangrijkste om haar beweringen te ondersteunen. Het probleem ligt in de oprechtheid van de aangevoerde argumenten en hun nut bij het voortzetten van het debat. Omdat heel vaak het debat van idee verandert in vechten van het boksen of dat alle slagen gelijk mogen hebben.

Het is bijna altijd hetzelfde probleem ... Het ego neemt het over, hij wil gelijk hebben en op alle mogelijke manieren veroorzaakt deze interne conflictsituatie allerlei retorische strategieën in het debat om 'waarheid' aan onze kant te brengen. Hier is een onmisbare infographic die enkele misleidende argumentatietechnieken opsomt.


... Wanneer "het ego neemt het over", het kan zo ver gaan dat de manipulator zich niet langer bewust is van manipulatie ... En het is verre van zeker dat hij alle samenstellende ingrediënten van" onder zijn neus legt, om met hem te proberen te redeneren "de schaduwzone waarin hij zich bevindt"(zie" innerlijk conflict ") heeft een heilzaam effect waardoor hij uit zijn ontkenning zou komen (in principe is het het tegenovergestelde, sommigen sluiten zichzelf op, anderen worden boos, het kan zelfs zo ver gaan als soort introversie reflex ...)

Daarom zal niemand verbaasd zijn om ook in deze thread voorbeelden te vinden ...! :|

In het strafrecht probeert de aanklager de "zal schaden", wanneer er een vermoeden van manipulatie bestaat. Als het wordt aangetoond, dan is het mogelijk dat de rechtbank van mening is dat de verdachte op de hoogte was en dus om een ​​persoonlijke wil af te leiden, er is maar één stap ...

PS: grappig om op te merken dat noch dit artikel van SOTT, noch de aanhalingstekens zijn getekend!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten