Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen ... of bijna"

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 04/03/13, 22:10

Compassie is een uitstekende zaak, zolang het niet leidt tot naïviteit; van mijn kant kan ik het woord van niet vinden Hessel zo eerlijk als dat en acht het niet nodig om die of gene verdraaiing te beschuldigen waarvan het het doel zou kunnen zijn ...

Het is natuurlijk moeilijk om de oprechtheid van zijn opmerkingen te beoordelen (en ik zou hem de eer geven, wat mijn negatieve beoordeling niet verandert), maar vergeet niet dat hij een oude sluwe diplomaat was die alle trucs beheerste van manipulatie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 04/03/13, 22:54

goede avond,

het is niet onwaar ;)...

Dus hebben de heer Hessel weggehaald en alleen het principe behouden als het kan vereenvoudigen...

Om verontwaardigd te zijn, met andere woorden: "de dingen die ons worden gepresenteerd niet als een feit beschouwen en door het andere uiteinde van de telescoop te kijken"...

In ieder geval zou ik de eer niet wegnemen om het te proberen te zeggen en te proberen het begrijpelijk te maken...

een man is een man, in een systeem is hij een radertje, soms gebruikt, soms gebruikt hij het...

Niemand is perfect of onaantastbaar, zelfs de Dalai Lama...

Perfectie is een illusie die als doel moet worden genomen, wetende dat we er nooit zullen komen...

Hoeveel kunnen beweren hetzelfde te hebben gedaan? dat is meer waar ik ergens vandaan wilde komen... en niet alles wat hij zei als evangelie aannemen...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 14/03/13, 19:49

Goedenavond, hier is een interessante site die hier wordt genoemd en de
http://www.pensee-unique.fr/pourquoi.html
er zijn veel interessante dingen te lezen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/11/13, 14:23

Wees verontwaardigd: https://www.econologie.info/share/partag ... TffPIP.pdf te lezen in ongeveer 1/2 uur...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/01/14, 15:31

Stéphane Hessel op France24 in december 2011:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen...of bijna"




par Christophe » 05/12/17, 15:27

De grote Jean d'Ormesson heeft zich zojuist bij Stéphane gevoegd in de onmetelijkheid van de oneindigheid!

Sommige eerbetoon riekt naar hypocrisie en regelrechte intellectuele laagheid...

http://www.lefigaro.fr/culture/2017/12/ ... messon.php
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen...of bijna"




par Ahmed » 06/12/17, 18:51

Hij koos het verkeerde moment voor zijn vertrek, een andere mountebank zal hem overschaduwen...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen...of bijna"




par Did67 » 06/12/17, 21:51

Ik sta mezelf toe te denken dat als hij dit had bijgewoond, hij er grapjes over zou hebben gemaakt met een mooie zin (en die kan ik niet vinden...).

Let op: 20 jaar verschil tussen een recht, goed leven, goed geordend en vol humor, en een verdraaid goed leven vol high...

Merk op, wat me nauwelijks geruststelt, dat als iemand sterft, hij altijd een beetje een groot man is. Hij die zijn vrouw sloeg, wordt ineens "een man die altijd een ontroerend gebaar had voor zijn vrouw...", de dienstdoende dronkaard "een man die altijd tijd heeft voor zijn vrienden...".

Ik raadde mijn vrouw aan om een ​​notitieboekje te kopen waarin ze alles opschrijft wat haar dagelijks ergert. Voor de dag dat ik sterf. En wat haar bevalt, kan ze me tijdens mijn leven vertellen, wanneer en wanneer. Dus het lijkt mij dat: a) we samen een vrediger leven zullen hebben; b) ze hoeft alleen maar door de pagina's van het notitieboekje op mijn graf te bladeren en ze zal een gevoel van grote bevrijding hebben... Is het leven niet eenvoudig voor degenen die weten hoe ze fantasierijk moeten zijn? Ik merkte dat de natuurlijke neiging is om het tegenovergestelde te doen... Rouméguer van de levenden en wierook na de dood. Het is dom !
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen...of bijna"




par Ahmed » 06/12/17, 22:34

Ik sta mezelf toe te denken dat als hij dit had bijgewoond, hij er grapjes over zou hebben gemaakt met een mooie zin (en die kan ik niet vinden...).

Absoluut! Hij had het vermogen om de situatie in zijn voordeel om te draaien, maar daar is in feite gelijkheid tussen de twee "Johnny"...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen...of bijna"




par Christophe » 07/12/17, 18:11

Ahahah, ik wist zeker dat we het over Jean-Philippe Smet zouden hebben!

Als hij niet high was geworden, was Johnny misschien honderd jaar geworden...vergelijk hem maar met zijn "collega's"...drugs, seks en rock'roll maken geen oude botten...74 jaar oud is nogal eervol dus...

Een andere die ook vasthoudt is Jacques Dutronc: het gerucht gaat dat Gainsbourg hem vreesde met alcohol... het is om zijn niveau een beetje te situeren...

Ps: Jane Birkins zong het heel goed...

0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten