Stéphane Hessel "Alles bij elkaar genomen ... of bijna"

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/03/13, 11:32

BobFuck schreef:De vraag is veeleer te weten waarom deze man [Hessel] zo in de media werd benadrukt: hij was gewoon een element van het systeem, van een enkele gedachte, een vector van propaganda.

Ah! Dat is niet verkeerd: EEN PUNT!

(klap klap klap);)

Merk op dat de voorwaarde de "wil om te schaden" is, aangezien het een wil is om te manipuleren (als we inderdaad bedenken dat er een is! Hey hey ...)

PS: in dit geval is het van toepassing op zoveel anderen, en leidt het tot een andere vraag, 'Wie heeft de macht van de pers?' (Hoewel dit niet echt een vraag is van MA, maar eerder een vraag om jezelf "in het algemeen" te stellen);)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/03/13, 11:56

0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 02/03/13, 12:08

Obamot schreef:PS: in dit geval is het van toepassing op zoveel anderen, en leidt het tot een andere vraag, 'Wie heeft de macht van de pers?'


Maar ... dezelfde die überhaupt de macht hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/03/13, 12:26

Helaas is het inderdaad zeer waarschijnlijk!

En met de neerbuigendheid van degenen die deze pers kopen! :onheil:

gegyx schreef:Ik heb deze link geplaatst

https://www.econologie.com/forums/post251558.html#251558

Hoplah, interessant! Dat is echter een stap die ik niet zou zetten! Zelfs als Bob's scriptie verifieerbaar is.

Ik begrijp waar je hiermee naartoe gaat, maar waarom zouden we met beide voeten in het extremisme van het idee springen? ("als dit waar is, dan is alle pers verrot (zou) zijn. " etc.).
Is dit niet waar we geconfronteerd worden met een denkfout zonder de noodzaak van de minste Booleaanse logica die zou ondersteunen ... Een beetje alsof de veroordeling van een feit zichzelf zou dwingen om de facto alle overblijfselen te valideren (een veronderstelde stelling zonder anti -these, die zelf gerechtvaardigd zou zijn ... Wie kan er overvallen op de simpele overtreding van "vuile mond" als we in feite niet oppassen)?

Dit reductiemechanisme zou het dan mogelijk maken om "gelijk hebben"(of een goed geweten) altijd, overal, in ieder geval toch? Ik heb een familielid dat een beetje zo is geworden.

Als dat zo is, denk ik dat het een gevaarlijke aanpak is. Daar kan de pathos - hoor de paranoïde drift - toekijken zonder het uit zichzelf te weten, niet waar, en wat fouten in het onderscheidingsvermogen kan veroorzaken (ik zeg dat zonder enige belediging, integendeel).

Het is gewoon een verschil in benadering dat ons verdeelt Gegyx, we zijn niet fundamenteel in oppositie, noch systematisch op alle punten (als je begrijpt wat ik bedoel), daarom heb je ook zoveel moeite om me te begrijpen, als ik me niet vergis!

Als het zo eenvoudig was ...

Dus ja, als je zegt dat ik ook applaudisseer, maar een beetje met tegenzin met steun op de achterpoten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/03/13, 13:21

Beeld

Ik heb een link geplaatst met betrekking tot het onderwerp, waar je het over hebt.

Als Descartefigue er nu een roman van wil maken, is hij vrij om dat te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/03/13, 14:01

Rick: Handelen ze in bankkringen?

Alex: Ja, het draait allemaal om het geld van het internationale monetaire fonds. Ze gaan over de hele wereld fantastische schulden aan. Weet u, regeringen zijn nu in staat om de noodtoestand af te kondigen, de grondwet van de Verenigde Staten op te schorten en te nationaliseren. En de reden dat ze zullen moeten nationaliseren, is omdat onze schuld elke aflossingscapaciteit ver te boven gaat.

Rick: Wie zal er baat bij hebben?

Alex: Het is geen land, het is een groep mannen. Het is een groep mensen.

Rick: Een groep mensen?

Alex: Dat klopt. Aliens hebben geen geld nodig. En op de dag dat de Verenigde Staten zeggen: "We kunnen onze schuld niet meer terugbetalen, dan kun je afscheid nemen van het hele mondiale monetaire systeem." Daarna kunnen ze alle leien op nul zetten en opnieuw beginnen zodra alle banken in de Verenigde Staten zijn genationaliseerd. Kennedy was waarschijnlijk de laatste echte zittende president, en al deze grote puinhoop gebeurde omdat oude heersers alles verkochten voor meer comfort en macht.

Voor fans van avondschool, maar blijf daar, het kan moeilijk zijn, als het nieuw voor je is
http://www.divulgation-extraterrestre.o ... -physique/
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 02/03/13, 14:37

Met "buitenaards" in de naam klinkt het meteen serieuzer : Mrgreen:

> Een beetje alsof de veroordeling van een feit op zichzelf kracht zou hebben
> valideer de facto al het andere

Het is niet nodig om tot zulke extremen te gaan ...

1) Laten we eens kijken naar het voor de hand liggende: de regering is een stel dwazen en dieven die zelf deel uitmaken van het probleem.

2) De stilte van de pers over deze onderwerpen is oorverdovend (en vooral geen diepgaande reflectie); wanneer ze beweert te denken, blijft het in de dominante ideologie (dat wil zeggen, bisonsque collectivisme).

Conclusie: de pers is verrot.

Gelukkig, ondanks de conditionering, hebben de klootzakken van de armen hun reet vol, getuige de resultaten van de laatste verkiezingen in Italië (en UKIP heeft zojuist een uitstekende score behaald onder rosbief in gedeeltelijke wetgeving).
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 02/03/13, 14:38

Hallo,


Bob, het enige gemeenschappelijke plan is empathie, niets meer ...
het is het feit dat je jezelf afvraagt ​​waarom ik tot deze conclusie zou zijn gekomen als ik zelf in deze positie was geweest.
Vanaf dat moment ben je misschien gaan begrijpen om de dingen niet vanuit een enkele, vaak reducerende hoek te zien.

En als bepaalde oproepen die de wereld van de zorg draagt, dan is dat het geval, zal dat ons ertoe aanzetten om te begrijpen, uitgaande van dit postulaat ??? Ik hoop het ...

Wat betreft de wereld van teddyberen die van elkaar houden, als het zo ongunstig is dat de wereld waarin we leven uiteindelijk goed is, zodat er bij wijze van spreken niets verandert aan de begripvolle dingen in het leven die door hun eigen begrip van dingen gaan, door jezelf te veranderen, laat je de ander begrijpen dat ook hij zijn mening en actie kan veranderen ...

De ander is slechts een spiegel van jezelf, de ander is jezelf een ander ...

niets meer ...

Met verontwaardigd bedoel ik "neem de tijd om voor jezelf na te denken en probeer jezelf in de ander te verplaatsen ..."

Na te hebben geweten waarom en hoe meneer Hessel naar voren werd gebracht, maakt mij eigenlijk niets uit, in feite is het in feite niet zijn naam die moet worden onthouden, maar alleen de boodschap voor uzelf "....

maar iedereen ziet middag voor zijn deur, ik druk hier mijn manier van denken niet uit en ik respecteer de jouwe zonder ze te beoordelen, want elke persoonlijke conclusie die op basis van een logische reflectie wordt gevormd, is meer dan respectabel ...
Dernière édition par bidouille23 de 02 / 03 / 13, 14: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/03/13, 14:39

Zoals Bob antwoordde, is de buitenaardse treffer ernstig.

Ja Bidouille, het is niet waarvoor hij wordt bekritiseerd, maar zijn gebrek aan onderscheidingsvermogen grenst aan de code. (Ik zou er niet om moeten lachen, ik gebruik trouwens nauwelijks smileys meer)

Dus en presto, hetzelfde antwoord op zijn voorlaatste post ...

(voor het vorige antwoord, geef ik op omdat het relatief ongeneeslijk is, vooral omdat deze vernikkelde voetjes het een instrument maken voor hun samenzwering ...)

PS: en tot slot merk ik op dat Bob niet zo ver van Hessel is, dan dat hij de worsteling van Italiaanse burgers vertelt, zichtbaar in de stemmen. Het is nog steeds een uiting van verontwaardiging (zelfs als we Bepe Grillo een populist kunnen noemen). Dus alle hoop is niet per se verloren, toch?
Dernière édition par Obamot de 02 / 03 / 13, 14: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/03/13, 14:52

Portugal: een apolitieke beweging mobiliseert zich tegen bezuinigingen

Zaterdag waren in ongeveer dertig steden in Portugal demonstraties gepland tegen de bezuinigingen op verzoek van een apolitieke beweging die er afgelopen september in slaagde honderdduizenden mensen op straat te krijgen. (c) Afp
LISSABON (AFP) - Zaterdag waren in zo'n XNUMX steden in Portugal demonstraties gepland tegen bezuinigingen op verzoek van een apolitieke beweging die er afgelopen september in slaagde honderdduizenden mensen op straat te krijgen.
Georganiseerd door de beweging "Let the Troika be seen", vergelijkbaar met de Spaanse Indignados, zullen de demonstraties plaatsvinden terwijl het belangrijkste doelwit van de demonstranten, de "trojka" (EU-IMF-ECB, die de schuldeisers van Portugal vertegenwoordigt, Lissabon voor een nieuw onderzoek van de rekeningen van het land, onder financiële steun.
"We denken dat het een grote demonstratie zal worden", zei een van de leiders van de beweging, Nuno Ramos de Almeida, aan de vooravond van de bijeenkomst. "We willen uitleggen dat er alternatieven voor bezuinigingen bestaan, dat een ander type beleid mogelijk is", voegde hij eraan toe.
De beweging is zeer actief op gemeenschapsnetwerken en heeft ondersteuningsbijeenkomsten in het buitenland aangekondigd, waaronder Londen, Boston, Parijs, Madrid, Barcelona.
Op 15 september 2012 bracht hij honderdduizenden mensen door het hele land samen, een uitzonderlijke mobilisatie sinds de Anjerrevolutie van 1974 en de vestiging van democratie in Portugal.
De protesten van zaterdag komen omdat de sociale onvrede weer toeneemt tegen de bezuinigingen, die de regering aanvraagt ​​in ruil voor de 78 miljard euro die ze sinds mei 2011 heeft geprofiteerd.
Getuige van het onbehagen, leden van de regering worden vaak uitgejouwd tijdens hun reizen en een lied, 'Grândola Vila Morena', klinkt als ze zo ver gaan dat ze een symbool van het protest zijn geworden nadat ze de hymne van de revolutie van Oogjes.
Het nummer zal zaterdag weer klinken tijdens optochten, zoals die in Lissabon, gepland om ongeveer 16 uur (GMT en lokaal).
De belangrijkste Portugese vakbond, de CGTP, zal deelnemen aan de protesten, waaraan ook leraren, gezondheidswerkers, gepensioneerden en zelfs het leger zouden moeten deelnemen.

http://tempsreel.nouvelobs.com/monde/20 ... erite.html
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten